Bukefalos 28 år!

Svinig kille

Om min sambo blir arg på mig, då skriker vi på sin höjd om det. Hänt en gång på 4 år.

Den här killen kommer börja misshandla dig, det är lixom inte ens ett kanske. Börjar efternamnet på b och är lite konstig? Spring ännu fortare därifrån.
Du MÅSTE därifrån, du kommer nog inte ens vara första han slår.
 
Hoppas du förstår att det finns hur många tjejer som helst som provocerat sina män rejääält utan att de fått spottloskor i ansiktet eller blivit tagna strypgrepp på!
Att någon provocerar en bör leda till att man antingen går, talar om att det är nog eller liknande.
Tar man strypgrepp på någon har man problem själv. Det kan man liksom inte skylla på någon annan.

Men verkligen! Mitt ex är ett bra exempel på det. Jag kunde vara rejält otrevlig mot honom ibland, (ibland motiverat, ibland lät jag mitt egna dåliga mående gå ut över honom). Vad han gjorde när jag var så otrevlig att jag idag skäms för det? Suckade, frågade om jag ätit ordentligt och ordnade med riktigt bra mat åt mig om svaret blev nej. Nog för att jag inte alltid litade på honom vad gällde hans kontakt med andra kvinnor osv, men aldrig i helvete att han skulle ens funderat på att göra illa mig på något vis, spotta på mig, kalla mig fula saker eller hota mig. Aldrig. Om förhållandet var "tråkigt grått"? Verkligen inte.
 
Vill bara flika in i detta med "svarta/vita" relationer, att det måste inte vara olika nyanser av grått hela tiden, jag har en fantastisk sambo, vi har ett vardagsliv som är "ljusgrått" mest hela tiden, med många peakar av bländande vitt om man nu ska ljussätta relationer. Inte det minsta tråkigt utan helt fantastiskt alltså! Det finns sådana människor som man kan få ett helt underbart liv med! :love:

Nu, fem år efter att det tog slut med min första pojkvän kan jag fortfarande få panik om jag råkar bli för länge i stallet, om jag missar att svara på sambons telefonsamtal eller om jag vill hitta på någonting på helgen men vet att sambon är ledig. Fem år senare. Det knyter sig i magen och jag får sån jävla ångest och vet inte vad jag ska ta mig till. Huvudet måste liksom påminna kroppen om att det är okej att göra saker fast man är i ett förhållande, att livet inte handlar om att sitta hemma och vänta på att en partner ska höra av sig. Exet gjorde mig aldrig fysiskt illa, men jag är liksom påverkad av den relationen än idag. Trots att sambon mer än gärna sitter och spelar TV-spel eller fixar middagen om jag blir borta länge, eller tar tillfället i akt och njuter av av att få välja film själv om jag stannar borta över natten har jag så jävla svårt att inte bara åka hem för att sitta och avvakta vad han vill göra. Och nuvarande pojkvännen är som sagt helt fantastisk och har aldrig gett mig minsta skäl till detta alls utan snarare botat de flesta av mina demoner.

Jag önskar att jag bröt tidigare. Jag ångrar att jag inte bröt tidigare och jag lider än idag av att jag inte bröt tidigare. I slutänden blev det exet som bröt och vad jag önskar att jag hade varit den som tagit modet till mig!
 
Snälla @BernT . Han har inte bara betett sig svinigt emot dig. Han har tydligt visat att han inte har några gränser vad gäller att gå från psykisk till fysisk misshandel och psykisk misshandel är illa nog. Att ta strypgrepp på någon och att spotta på någon är inte något en frisk normal vuxen människa gör oavsett hur provocerad hen än blir. Att man kan bli arg och gapa och skrika i ett förhållande är en sak men man går definitivt inte över den gräns som det är att ta strypgrepp på sin partner. Det är faktiskt en straffbar handling. Om du skulle polisanmäla det så hade polisen sett allvarligt på det.

Du måste gå nu. Du har inget val. Oavsett hur mycket du älskar honom så är han inte någon som får dig att må bra och som gör dig gott utan han gör dig både fysiskt och psykiskt illa. Du vill inte bli en i statistiken som blir misshandlad till döds av sin partner. Därför måste du gå nu oavsett hur tungt det känns för det är inte fråga om om han kommer misshandla dig igen utan när han kommer göra det igen och hur går det då?

Ett förhållande kan vara passionerat utan att för den sakens skull vara destruktivt. Jag och min sambo har varit tillsammans i fjorton år och fortfarande så känner jag det där underbara pirret i magen av lycka och kärlek när jag träffar honom igen efter att han har legat ute på jobb. Fortfarande pussar och kramar vi varandra hej då när någon av oss ska iväg även om det så bara är för att handla och vi pussas och kramas när vi kommer hem även om vi bara har varit ifrån varandra några timmar. Visst blir vardagen slentrianmässig ibland men det är ju också upp till en själv vad man gör med sitt förhållande och hur mycket man satsar på varandra men ibland kan det faktiskt vara skönt att bara få vara och inte behöva krångla till allt så mycket.

Ett förhållande ska få en att må bra. Enda gången det är okej att man mår dåligt av sin kärlek till sin partner är om hen är sjuk eller skadad och då för att man mår dåligt för att man är orolig. Aldrig annars ska man behöva gå omkring och må dåligt utav sitt förhållande. Ett förhållande ska ge en positiva känslor. Inte negativa. Om förhållandet ger en negativa känslor så är något allvarligt fel och man bör allvarligt överväga om man verkligen ska stanna kvar. I ditt fall så är det ingen tvekan utan du ska lämna honom och det genast.

Jag vet inte vad det är som gör att just du stannar men jag vet hur vanligt det är att man stannar i ett dåligt förhållande. Man vet vad man har och man känner en viss trygghet i det även om det är en falsk trygghet och en negativ trygghet. Man kanske tycker att det positiva i förhållandet faktiskt är väldigt bra även om det negativa överväger när man väl börjar tänka efter. För vissa kan det vara så enkelt att de inte inser sitt eget värde och för vissa har normaliseringsprocessen pågått så länge att de anser att deras förhållande är helt normalt. Men det är inte normalt att behöva tänka sig för vad man säger och gör. Det är inte normalt att inte kunna be om stöd och få det när man behöver det och det är inte normalt att ens partner tar strypgrepp och spottar på en. Hur kan han ens tänka tanken att ni ska kunna stryka ett streck över allt som hänt? Hur kan du tänka den tanken? Han har ju svikit dig gång på gång och han har tagit strypgrepp och spottat på dig!!! Han har visat dig upprepade gånger att han inte bryr sig ett dugg om ditt välmående. Han har verkligen manipulerat dig så hårt och han har verkligen uppfostrat dig till att lyda hans minsta vink. Du måste bryta nu. Det finns inget annat val. Du har redan svåra skador av ert förhållande. Hur mycket mer fysisk och psykisk misshandel ska han utsätta dig för innan du lämnar honom?

Gör vad du behöver göra men lämna honom bakom dig och vänd dig inte om. Gråt och förbanna ditt öde men svara inte på hans kontaktförsök utan gå under jorden för hans del. Han kommer gråta och be om förlåtelse och han kommer göra vad som krävs för att du ska komma tillbaka men om du inte svarar och inte läser hans sms så behöver du inte bry dig om det och du blir inte längre påverkad av honom. Han är verkligen ingen bra kille. Inte ens innerst inne och oavsett vad du har gjort mot honom så kommer inte det i närheten av vad han har gjort mot dig.

Gå nu medans du fortfarande kan.

En hel massa stöttnings och peppkramar.
 
Man vill inte lämna för man tror att man har någon slags stolthet och om man lämnar så förlorar man och allt man stod ut med var förgäves. Och man skäms.

Problemet är bara att det blir inte bättre. Det kommer bara bli mer och mer saker som läggs på hög så att det blir ännu svårare att lämna för man förlorar ännu mer om man gör det. En nedåtgående spiral som tyvärr aldrig tar slut.

Det positiva är dock att man egentligen inte alls förlorar, hur övertygad man själv än är om att det är förlora man gör.
 
Oj vad mkt svar, ska försöka få med till alla
@purity_666
Han har sagt ungefär "allt jag säger blir fel oavsett, förlåt för allting som varit, så glömmer vi allt tråkigt och dumt som varit". Det är väl den ursäkten jag fått.

@niphredil
Jaa man kan väl vända lite på det också, han varit elak och dum mot mig men jag har inte spottat på honom, jag har inte tagit strypgrepp på honom och jag har inte haft sönder saker och skrämt honom.

@Smulis
Men jag tror inte han skulle göra mig illa så, alltså mer än han gjort. Eller ja alltså jag tror aldrig han skulle typ ge mig ett knytnävsslag eller så eller göra om ngt av det han gjort. Han påstår ju iaf att han ska ändra sig.

@tuaphua
Nej jag vet ju det egentligen, jag har haft stormiga relationer förut där det enda som blivit är att vi skrikit lite på varandra och sen är det bra.

@Lovisaleonora
Nej det vill jag ju inte, inte när det läggs upp sådär för då låter det ju inte särskilt roligt.
 
Om min sambo blir arg på mig, då skriker vi på sin höjd om det. Hänt en gång på 4 år.

Den här killen kommer börja misshandla dig, det är lixom inte ens ett kanske. Börjar efternamnet på b och är lite konstig? Spring ännu fortare därifrån.
Du MÅSTE därifrån, du kommer nog inte ens vara första han slår.

Nä inget efternamn på B :p
Jo alltså jag har börjat fundera på att avsluta allt bara.
 
Har någon (förutom du och han) tyckt det varit en bra ide att du går tillbaka till honom?

Det kanske kan vara en fingervisning (eller visa med hela handen snarare) att det är fel, inget gott kan komma ur ert förhållande.

Var stolt, lämna idioten och se aldrig tillbaka! Ingen ska behöva ta sådan skit som du har gjort :(
 
@TinyWiny

Jag har verkligen jättesvårt att tro att han skulle kunna bli så våldsam men det vet man väl aldrig. Jag vet inte riktigt hur jag ens kan gå med på att bara stryka ett streck över allt, det kan jag nog inte innerst inne.

Men, nu när vi är sams igen känns det som att det kommer bli lättare att gå vidare. Det blir mer ett cleant avslut då, jag har fått lugna ner mig, jag har fått börja bearbeta känslorna etc. Istället för att bara bryta rakt av när allt var som stormigast. Det kanske funkar för andra men för min del känns det bättre att ändå kunna prata med varandra utan att det blir bråk. Mer lägga honom i kompis-facket.
 
men, nu när vi är sams igen känns det som att det kommer bli lättare att gå vidare. Det blir mer ett cleant avslut då, jag har fått lugna ner mig, jag har fått börja bearbeta känslorna etc. Istället för att bara bryta rakt av när allt var som stormigast. Det kanske funkar för andra men för min del känns det bättre att ändå kunna prata med varandra utan att det blir bråk. Mer lägga honom i kompis-facket.
Förlåt men det känns verkligen som att du lurar dig själv. Det funkar ju inte att ha kontakt och vara vän för helt plötsligt uppdaterar du på Buke om att ni börjat träffas igen, att du inte vågar ställa krav för att han kanske lämnar dig då, att han inte varit våldsam (HALLÅ, HAN TOG STRYPGREPP PÅ DIG). Du försvarar honom fortfarande vilket innebär att du fortfarande är manipulerad och nedbruten.

Även om du skulle kunna vara vän med honom förstår jag inte varför du skulle vilja vara det. I mina öron låter du som alla andra tjejer som varit med nåt svin och sen säger "men jag vill hemskt gärna vara vän med honom" bara för att de inte fixar att inte få träffa honom. Det har ingenting med vänskap att göra, bara beroende.
 
Vad bekvämt för honom att bara glömma allt dumt som varit så slipper han stå för vad han gjort.

Ja varför vill du vara vän med en människa som spottat på dig? I mina ögon är det en av de högsta formerna av kränkning. Att spotta på någon finns inte ens i min världsbild. Då tycker man ju att någon är så låg och värdelös så det inte ens går att förklara. Jag vill gärna omge mig med vänner som respekterar mig, han respekterar inte dig.
 
Jag har verkligen jättesvårt att tro att han skulle kunna bli så våldsam men det vet man väl aldrig.

Skulle kunna bli?! Du har ju redan bevis för att han tar till våld när det passar honom. Vad kallar du strypgrepp?! Det är INGET ANNAT ÄN FYSISKT VÅLD. Redan att ta tag i någons arm för att få denne att stanna kvar (mot sin vilja) är fysiskt våld.

Snubben är våldsam, respektlös (spottar på dig!), otrogen, icke kommunikativ och helt enkelt ett tvättäkta svin. Du väljer honom framför en sund relation. Hur tror du att du kan få en sund relation om du vid varje tillfälle väljer en spritt språngande vansinnig våldsverkare?!

Han har ju dessutom varje gång visat dig att han inte tänker ändra sig. För att han inte vill.
 
Men jag tror inte han skulle göra mig illa så, alltså mer än han gjort. Eller ja alltså jag tror aldrig han skulle typ ge mig ett knytnävsslag eller så eller göra om ngt av det han gjort. Han påstår ju iaf att han ska ändra sig.

Fast alltså, när ni började träffas, trodde du att han skulle kunna ta strypgrepp och spotta på dig?

Vad är det som säger att du har rätt den här gången, men inte då? För han ÄR ju våldsam. Att göra det han har gjort är att vara våldsam. Det är att göra våld mot dig. Så du vet ju redan att han är våldsam.
 
Fast alltså, när ni började träffas, trodde du att han skulle kunna ta strypgrepp och spotta på dig?

Vad är det som säger att du har rätt den här gången, men inte då? För han ÄR ju våldsam. Att göra det han har gjort är att vara våldsam. Det är att göra våld mot dig. Så du vet ju redan att han är våldsam.

Nej det hade jag ingen tanke på för det existerade inte i min värld direkt.
 
@TinyWiny

Jag har verkligen jättesvårt att tro att han skulle kunna bli så våldsam men det vet man väl aldrig. Jag vet inte riktigt hur jag ens kan gå med på att bara stryka ett streck över allt, det kan jag nog inte innerst inne.

Men, nu när vi är sams igen känns det som att det kommer bli lättare att gå vidare. Det blir mer ett cleant avslut då, jag har fått lugna ner mig, jag har fått börja bearbeta känslorna etc. Istället för att bara bryta rakt av när allt var som stormigast. Det kanske funkar för andra men för min del känns det bättre att ändå kunna prata med varandra utan att det blir bråk. Mer lägga honom i kompis-facket.

Trodde du innan han tog strypgrepp på dig eller spottade på dig att han skulle kunna göra något sånt?

Varför vill man vara kompis med någon som inte har respekt för en?
Och som inte har normala spärrar?
Bör man inte vara polare med såna som tillför bra saker?
 
Nej det hade jag ingen tanke på för det existerade inte i min värld direkt.

Jag fattar inte hur du kan tycka att du är värd så lite!
Jämfört med dig har jag storhetsvansinne om man ser till vad jag tycker jag är värd, dvs hur jag SKA behandlas.
Det finns liksom inget förhandlingsbart i det med mig. Gört eller dra liksom!

Jag hoppas att du når den insikten du med. Du är ju värd så mycket mer!
Och livet blir såååå mkt enklare när man kräver att folk ska behandla en väl. När man gång på gång låter samma person klampa rakt över en har man del i ansvaret. Inte för att man gjort fel och triggat denne!
Utan för att man fortsätter relationen.
 
Men, nu när vi är sams igen känns det som att det kommer bli lättare att gå vidare. Det blir mer ett cleant avslut då, jag har fått lugna ner mig, jag har fått börja bearbeta känslorna etc. Istället för att bara bryta rakt av när allt var som stormigast. Det kanske funkar för andra men för min del känns det bättre att ändå kunna prata med varandra utan att det blir bråk. Mer lägga honom i kompis-facket.
Jag håller med @Lovisaleonora, du beter dig som en missbrukare. Du tycker att kickarna är värda abstinensbesvär och biverkningar men du fattar inte att du riskerar att dö. Din "drog" är livsfarlig!

Att du har fått en "sista kick" kommer inte göra dig mindre sugen på fler kickar. Det enda du kan göra är att bita ihop, köra cold turkey och härda ut tills du är avgiftad.

Det krävs bara en enda överdos - ett enda tillfälle när han går överstyr och dödar dig.

Klipp all kontakt NU och ring kvinnojouren!

Fan, jag skulle vilja leta upp dig och ruska om dig eller något. :(
 
Men alltså, om han tagit strypgrepp på dig en gång, så kan han utan tvekan göra det igen. Och då kanske du inte överlever. Du kanske faktiskt dör när han tar strypgrepp på dig igen. Det är ju helt jävla sjukt att du ens överväger att fortsätta umgås med honom!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 630
Senast: Tofs
·
Relationer Jag ber om ursäkt för att det blev en så lång text men hoppas ni kan ta er tid att läsa och förhoppningsvis hjälpa mig! Jag har sedan...
Svar
14
· Visningar
2 875
Senast: Otter
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 081
Senast: Magiana
·
T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 522
Senast: YorkWann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp