Svinig kille

@niphredil

Jo vet, jag orkar knappt inte ens med att tänka på honom längre så det måste väl vara ett bra tecken. Jag önskar att jag kunde radera den här sommaren och våren ur mitt liv helt och hållet.

@Aliche
Alltså tycker om mig själv gör jag ju, men jag vill andra som jag har en relation med så väl att jag nog tappar bort att tänka på mig själv med för jag sätter alltid den andra före.

Tyvärr har det helt gått nedåt sen igår. När jag insåg att jag inte vill ha honom i mitt liv längre och att jag gjort det största misstaget någonsin (alltså aborten, inte att avsluta med honom) så känns allt bara skit. Jag vet att jag måste gå och prata med någon form av typ kurator men jag vet inte var jag vänder mig för det. Och jag orkar inte ta tag i det heller.

Jag VET ju innerst inne att allt kommer bli bra igen, att jag nån dag träffar någon vettig man, att jag kommer få andra barn den dagen det är dags men just nu är allt verkligen nattsvart.
 
@niphredil

Jo vet, jag orkar knappt inte ens med att tänka på honom längre så det måste väl vara ett bra tecken. Jag önskar att jag kunde radera den här sommaren och våren ur mitt liv helt och hållet.

@Aliche
Alltså tycker om mig själv gör jag ju, men jag vill andra som jag har en relation med så väl att jag nog tappar bort att tänka på mig själv med för jag sätter alltid den andra före.

Tyvärr har det helt gått nedåt sen igår. När jag insåg att jag inte vill ha honom i mitt liv längre och att jag gjort det största misstaget någonsin (alltså aborten, inte att avsluta med honom) så känns allt bara skit. Jag vet att jag måste gå och prata med någon form av typ kurator men jag vet inte var jag vänder mig för det. Och jag orkar inte ta tag i det heller.

Jag VET ju innerst inne att allt kommer bli bra igen, att jag nån dag träffar någon vettig man, att jag kommer få andra barn den dagen det är dags men just nu är allt verkligen nattsvart.

Hoppas du kan hålla fast vid känslan av att du är värd mer än så här.

För att få hjälp till samtalskontakt kan du antingen gå till din vårdcentral, kontakta öppenpsyk på din ort eller om du är i den åldern; kontakta ungdomsmottagningen.

Hoppas du kan få hjälp! Och våga prata med vänner, tror jag kan vara bra.
Kram!
 
@Zewz

Bra faktiskt. Haft fullt upp både igår och idag, då känns allt bättre när jag inte riktigt har tid att sitta och tycka synd om mig själv. Fortfarande ganska trött men det är väl rätt normalt efter en krisreaktion, som aborten ändå var.

Så haft iaf två bra dagar på raken. Är väldigt mkt i livet just nu (fast bra saker) som ska beslutas om så lägger fokus på det istället för en elak självisk man :p

@tuaphua och @TinyWiny
Ska kontakta vårdcentralen imorrn, även fast jag haft bra dagar nu så behövs det ju. Mina vänner har typ tröttnat på att lyssna/prata om det så får gå till någon som har betalt för att lyssna istället känns det som.
 
Jag säger som jag brukar när man pratar om att behöva ha någon att prata med.

Glöm inte kyrkan! Även om man inte är troende kan de vara en fantastisk hjälp. Känner många som blivit otroligt hjälpta av samtalskontakter via kyrkan. Gratis, tystnadsplikt, utbildade. Så om vårdcentralen tar för lång tid så kan det vara värt ett försök om det inte känns avigt för dig.
 
Hoppar in här..

Det kommer kännas bättre!!
Förra sensommaren när det tog slut med mitt ex (vi var sambos) och jag flyttade till eget visste jag inte var jag skulle ta vägen. Allt var nattsvart och jag ville bara gräva ner mig. Sysselsatte mig med min bästa vän och min underbara misse och plötsligt en dag mådde jag bara bättre. Så håll ut, kämpa på, prata med vänner/kurator som får dig att må bättre. Idag är jag lycklig sambo igen med världens finaste kille och jag är så glad över att det blev som det blev förra hösten! Kramar till dig!
 
@niphredil

@Aliche
Alltså tycker om mig själv gör jag ju, men jag vill andra som jag har en relation med så väl att jag nog tappar bort att tänka på mig själv med för jag sätter alltid den andra före.

Ja, visst tror jag att du tycker om dig själv, iallafall någorlunda :)
Men jag tror inte du ser ditt eget-värde utan någon annans beräftelse. Jag har lääääänge varit likadan, jag ville vara alla till lags, ställa upp, hjälpa, peppa, stötta, fixa, ordna, reda upp och grejja. Men hos en terapeut så insåg jag att min vilja att sätta precis ALLA andra före mig själv grundade sig i att jag tyckte helt enkelt inte att jag var mer värd än någon annan (tack vare 20 år av indoktrinering av den som skulle vara min pappa), jag kunde inte sätta mitt eget välmående och lycka framför någon annans. Jag hade fått lära mig att det var fult att tänka på sig själv och skapa sina egna fördelar och förutsättningar så jag fixade istället alla andras liv så dom inte behövde anstränga sig minsta lilla.
Jag märkte att när jag fixade grejjer för andra så kände jag mig viktig, jag kände att jag fyllde en funktion och en plats i världen och att jag betydde nånting för någon annan. Problemet var att när man aldrig får någon riktig uppskattning för allt det man gör för någon annan så blir man tom på insidan och allt man är och vad man är värd hamnar i någon annans gillande och bekräftelse.
Man har heller inget eget värde utan någon annans say so.

Det är därför jag tycker det är så viktigt att du inte bara håller fast vid att nån dag kommer du träffa en snäll kille som behandlar dig bra, även om du säkerligen gör det, utan se till att du själv först TYCKER att du är värd en bra kille innan någon får chansen att behandla dig som den fina människa du faktiskt är! :)

Om du verkligen kunde se att du är värd allt som är bra och skithattar som den här killen så hade du aldrig ställt upp så länge och så mycket som du har gjort. Man kan gilla sig själv men det betyder inte att man tycker att man är värd speciellt mycket.
 
Jag säger som jag brukar när man pratar om att behöva ha någon att prata med.

Glöm inte kyrkan! Även om man inte är troende kan de vara en fantastisk hjälp. Känner många som blivit otroligt hjälpta av samtalskontakter via kyrkan. Gratis, tystnadsplikt, utbildade. Så om vårdcentralen tar för lång tid så kan det vara värt ett försök om det inte känns avigt för dig.

Har mailat en präst (tror jag hon var iaf hursomhelst jobbar hon i kyrkan) i närheten så får se om hon svarar. Hon verkar gullig så tänkte ge det en chans iaf.

Annars rullar det väl på, är kallad på intervju till veckan på ett riktigt prestigefyllt ställe, speciellt för mig som eg inte ha utbildningen för det men de vill ändå ha dit mig = det är väldigt stort!
Så gick det med min inte jobba i höst plan :p

Iaf, smsade kompisar och berättade om intervjun, och även till honom av bara farten. Fick inte ens ett grattis utan bara massa negativt typ "det är dyrt bo där, säkert svårt jobb med hög klassning, du kommer inte få det" osv.

Kanske konstig grej att reagera på men det där var verkligen droppen. Är inte arg, inte ledsen och inte direkt besviken heller, känner mest ett "jaha". Raderade och blockade hans nr istället.
 
Jag tycker det är bra att du inte följer din "inte jobba i höst"-plan. :)
Särskilt om du kommer längre bort från honom på köpet.

Visst vore det bra att klara allt på ren viljestyrka, men så finns det ingen verklig människa som fungerar. Kan du ordna ditt liv så det stöttar ditt beslut att lämna typen bakom dig är det bara bra! Ju mindre tid du har för honom desto bättre, dessutom. :up:

Och suveränt att du blockade hans nr! Håll fast vid det nu!:bump:
 
@Monstermom

Det här jobbet ligger i Stockholm och han bor i Göteborg så det är ju långt mellan. Jag ska ju förvisso få det först men får jag inte det här har jag ett annat jag kan hoppa på i januari så det löser sig ju, det andra ligger iofs i Göteborg men Göteborg är stort så vi slipper nog varann.

Berättade det för honom i onsdags och idag är det lördag så ungefär 3 dagar utan att ens vilja ha någon kontakt, det går framåt! Vips har det gått 3 veckor, 3 månader sen 3 år ;) just det där med att han bara var negativ blev så tydligt efter allt alla här skrivit, att han bara vill trycka ned mig så att jag ska bli lite mer "nä jag får det nog inte, bättre stanna hos honom istället då".
 
Iaf, smsade kompisar och berättade om intervjun, och även till honom av bara farten. Fick inte ens ett grattis utan bara massa negativt typ "det är dyrt bo där, säkert svårt jobb med hög klassning, du kommer inte få det" osv.
Det är för att han är ett jävla svin. Du VET att han är ett jävla svin så jag förstår inte riktigt varför du smsade honom? Det var inte "av bara farten", du gjorde det av ett skäl. Varför?
 
Det är för att han är ett jävla svin. Du VET att han är ett jävla svin så jag förstår inte riktigt varför du smsade honom? Det var inte "av bara farten", du gjorde det av ett skäl. Varför?

Han hade skrivit dagen innan och jag svarade på det. Det var väl egentligen bra, för det fick mig ju att inse (vad förvisso alla andra redan visste men jag inte riktigt ville se) vad han är. Och att det räcker nu.
 
Heja! Massa pepp till dig!
Härligt att du landat i insikten, hoppas det håller i sig. Kom ihåg att alltid skriva av dig på buke om du mot förmodan skulle få för dig att kontakta honom. Vi håller på dig!
 
Heja! Massa pepp till dig!
Härligt att du landat i insikten, hoppas det håller i sig. Kom ihåg att alltid skriva av dig på buke om du mot förmodan skulle få för dig att kontakta honom. Vi håller på dig!

Tack :) kände sån sjuk äckel-känsla förut. Över allt. Över att jag lät honom styra mig, att jag inte drog första gången han betedde sig illa osv. Har förbjudit mina vänner att ens nämna honom. Lite töntigt förvisso men men :p
 
Så glad över att du åtminstone ser problemen och inte bara drar en kam över det! Det ÄR skit jobbigt. Jag har gråtit mig själv till sömns så många nätter och bett till gud om att jag bli en kall människa som kunde låta all ångest rinna av mig. Som tur är så blir det bättre. Det finns så himla mycket annat man får leva med och då är jag glad över att jag lipade över en svinig kille i 3 år än bar på en kronisk sjukdom hela livet. Det KOMMER att komma en dag då du är fullständigt bortkopplad ifrån det här aset och din hjärna kommer att tänka "Juste, han!" när du hör hans namn. Stötte för övrigt på mitt as till ex för några dagar sedan och ärlig talat.. Jag skäms. Jag skäms för att ens ha slösat bort både tid och mående på en sån människa..

Det bästa du kan göra är att hitta på roliga saker och PRATA! Tro mig, under mitt destruktiva förhållande var jag är en människa som grät i 5 minuter, torkade tårarna och sa sen "Nej men det är lugnt" och gömde ångesten inom mig. Så höll jag på varje dag i 3 år och ja.. Mitt mående tog stryk utav det. Aldrig mer säger jag, utsätt inte dig själv för det! Kämpa och tänk framåt!
 
Tack :) kände sån sjuk äckel-känsla förut. Över allt. Över att jag lät honom styra mig, att jag inte drog första gången han betedde sig illa osv. Har förbjudit mina vänner att ens nämna honom. Lite töntigt förvisso men men :p

Inte alls töntigt! Se det inte så, då finns det risk att du tillåter dem att kliva över gränsen du satt upp - den är ju så fånig, varför överreagera så, osv. Det är inte ett dugg fånigt, det är jättebra! Första vän som ens närmar sig att hinta över gränsen förtjänar minst en skarp tillsägelse, och ska ha det också! Stå upp för dig själv nu! :rage:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 613
Senast: Tofs
·
Relationer Jag ber om ursäkt för att det blev en så lång text men hoppas ni kan ta er tid att läsa och förhoppningsvis hjälpa mig! Jag har sedan...
Svar
14
· Visningar
2 861
Senast: Otter
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 062
Senast: Magiana
·
T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 506
Senast: YorkWann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp