Bukefalos 28 år!

Svinig kille

Alltså det bara fortsätter ju :(

När jag skrev att vi inte borde ses mer så skrev jag också att jag troligtvis aldrig kommer kunna förlåta honom.

Idag skrev han att det var orättvist och att han mådde psykiskt dåligt av det och att jag var elak som sa att att det kändes som att en av cheferna på jobbet bryr sig mer än han gör (för så känns det, den chefen svarade fast jag smsade vid 23 och ringde sen för att prata och trösta mitt i natten) han tyckte att jag verkligen gick över gränsen när jag sa så.

Och det var särskilt att jag skrev det om att aldrig förlåta som gjorde att han reagerade som han gjorde sa han.
 
@BernT Du har inte ansvar för hans känslor.

Och @Gimlan

Jag vet, men det här är ändå en person jag tyckt så otroligt mycket om. Jag mår inte bra av att han mår dåligt. Jag kan inte ställa om mina känslor på bara några dagar till att iskallt ignorera, jag funkar inte så även om det hade varit smidigt.
 
Alltså det bara fortsätter ju :(

När jag skrev att vi inte borde ses mer så skrev jag också att jag troligtvis aldrig kommer kunna förlåta honom.

Idag skrev han att det var orättvist och att han mådde psykiskt dåligt av det och att jag var elak som sa att att det kändes som att en av cheferna på jobbet bryr sig mer än han gör (för så känns det, den chefen svarade fast jag smsade vid 23 och ringde sen för att prata och trösta mitt i natten) han tyckte att jag verkligen gick över gränsen när jag sa så.

Och det var särskilt att jag skrev det om att aldrig förlåta som gjorde att han reagerade som han gjorde sa han.

Men herregud, är han ett barn?
Det låter som att han har varit ute på en livslång egotripp hittills.

Ska ni jämföra vem som har orsakat den andra mest smärta, manipulation och elände så ligger han ohotat på förstaplats i den klassen.

För ingen dialog med honom, ge dig inte in i det. Han vill fånga dig.
 
Och @Gimlan

Jag vet, men det här är ändå en person jag tyckt så otroligt mycket om. Jag mår inte bra av att han mår dåligt. Jag kan inte ställa om mina känslor på bara några dagar till att iskallt ignorera, jag funkar inte så även om det hade varit smidigt.

Tyvärr är det något du måste inse. Det är inte ditt problem. Det finns en massa hjärtesorg ute i världen - att ni tidigare har haft en relation innebär inte att ni har det nu och alltså är hans känslor något som inte är särskilt relevant för ditt agerande. Du bör göra det som du mår bäst av i längden. Vilket verkar vara att slippa en sådan skithög i ditt liv.

Och du, du kan väl knappast vara tillsammans med honom för att det annars är synd om honom? Det är ju att hugga dig själv i ryggen på allvar!

Jag håller med @Blueberry, kapa kontakten!
 
Jag förstår att det är svårt att plötsligt stänga av känslorna och ignorera, men svara inte. Älta det om du behöver, men inte med honom.

Man måste i första hand själv må bra, det är ens största ansvar. Att sen ta hand om människor man tycker om, absolut, men inte när du tvingas offra ditt eget välmående.

Det är han som har betett sig illa. När det plötsligt slår tillbaka mot honom, så är inte det ditt fel.
 
Han tycker att det var orättvist för att han mådde psykiskt dåligt och du är elak för att du tycker att någon annan som bryr sig om dig faktiskt gör det...

Jösses, förlåt men jag vet inte vad jag ska skriva. Jag vill egentligen inte läsa din tråd, men kan inte riktigt låta bli ändå. Anledningen till att jag inte vill läsa är för att jag känner igen hans mönster från mina ex. Ja, flera ex alltså. Nu har jag börjat ta tag i att bearbeta allt som jag varit med om i mina förhållanden, något jag önskar att jag gjort tidigare för då hade jag kanske inte mått så här dåligt som jag mår nu.

Jag tycker att du ska ringa Kvinnofrid ( 020-505050 ) och prata med dem om det du har varit med om. Det han utsätter dig för är psykisk misshandel och det är lika fel som fysisk misshandel. Även om du nu har hunnit blockera honom från att kunna ta kontakt med dig så tycker jag ändå att du ska ringa dit. Även om du tror att han inte kommer kontakta dig mer så tycker jag du ska ringa dit. Funderar du på att träffa honom så ska du absolut ringa dit!

Det han gör är inte okej! Han försöker trycka ner dig för att få dig dit han vill att du ska vara, och det är fel!
 
Alltså det bara fortsätter ju :(

När jag skrev att vi inte borde ses mer så skrev jag också att jag troligtvis aldrig kommer kunna förlåta honom.

Idag skrev han att det var orättvist och att han mådde psykiskt dåligt av det och att jag var elak som sa att att det kändes som att en av cheferna på jobbet bryr sig mer än han gör (för så känns det, den chefen svarade fast jag smsade vid 23 och ringde sen för att prata och trösta mitt i natten) han tyckte att jag verkligen gick över gränsen när jag sa så.

Och det var särskilt att jag skrev det om att aldrig förlåta som gjorde att han reagerade som han gjorde sa han.

Men gud, är han över 30 år?!

Det var orättvist - Livet är inte rättvist, lev med det. Dessutom handlar relationer inte om rättvisa.
Mådde psykiskt dåligt - Hans dåliga mående är hans egna ansvar. Att han mår dåligt, om han nu verkligen gör det, får väl ses som något sorts sundhetstecken. Man ska må psykiskt dåligt när man beter sig som ett svin.
Du är elak - Om det är att vara elak att bryta med människor som inte är bra för en, ja då är du elak och det är helt okej.
Chefen bryr sig mer - Ja, det verkar ju onekligen så. Han kanske ska dra lite lärdom av chefens agerande?
Gick över gränsen - Att säga vad man känner är inte att gå över gränsen.
 
Men herregud, är han ett barn?
Det låter som att han har varit ute på en livslång egotripp hittills.

Ska ni jämföra vem som har orsakat den andra mest smärta, manipulation och elände så ligger han ohotat på förstaplats i den klassen.

För ingen dialog med honom, ge dig inte in i det. Han vill fånga dig.

Fnissade lite åt din första kommentar :p

Jo han gör väl det, fast jag tror inte han vill fånga mig. Jag tror inte ens han tycker om mig så vad ska han med mig till?

Hela hans värld rasar tydligen nu också.
 
@Tassetass + alla andra

Det känns som att jag försöker dalta med ett barn, för ah jag svarade när han skrev som han gjorde nu under kvällen, men han "orkade inte" mer nu för han mår så dåligt så han ville inte svara idag på det sista jag skrev till honom utan det skulle han kommentera när han mådde bättre.

Jag kan verkligen inte låta bli att undra VAD mår han dåligt över?
 
@Tassetass + alla andra

Det känns som att jag försöker dalta med ett barn, för ah jag svarade när han skrev som han gjorde nu under kvällen, men han "orkade inte" mer nu för han mår så dåligt så han ville inte svara idag på det sista jag skrev till honom utan det skulle han kommentera när han mådde bättre.

Jag kan verkligen inte låta bli att undra VAD mår han dåligt över?

Han har ju misslyckats med sitt spel, klart han är ledsen (ugh!). Det är inte kul när ens agerande, som säkert funkat i en sisådär 20 år, helt plötsligt får helt oväntade effekter. Stackars pojk... :yuck:
 
Han har ju misslyckats med sitt spel, klart han är ledsen (ugh!). Det är inte kul när ens agerande, som säkert funkat i en sisådär 20 år, helt plötsligt får helt oväntade effekter. Stackars pojk... :yuck:

Kanske, men ändå. Han pressade mig, han fick precis som han ville. Han verkar inte tycka om mig, då kan det ju inte vara en förlust om vi inte ses mer och han är aktiv på diverse sidor, dvs han kan ju knappast ens behöva mig i sitt liv. Jag fattar inte.

Men det ledsna har väl övergått till att jag mest känner jahaaa, varför beter han sig såhär?
 
Kanske, men ändå. Han pressade mig, han fick precis som han ville. Han verkar inte tycka om mig, då kan det ju inte vara en förlust om vi inte ses mer och han är aktiv på diverse sidor, dvs han kan ju knappast ens behöva mig i sitt liv. Jag fattar inte.

Men det ledsna har väl övergått till att jag mest känner jahaaa, varför beter han sig såhär?

Kan den enkla sanningen vara att du var ett väldigt bra, tillgängligt ligg?
 
Kan den enkla sanningen vara att du var ett väldigt bra, tillgängligt ligg?

Möjligt :p men det var inte det enda vi gjorde känner jag att jag måste tillägga ;p men såna borde han ju kunna hitta flera så jag förstår inte riktigt de upprörda känslorna helt plötsligt.

Visst det är väl inte så kul stt få höra att man aldrig kommer bli förlåten men vad räknade han med?
 
Möjligt :p men det var inte det enda vi gjorde känner jag att jag måste tillägga ;p men såna borde han ju kunna hitta flera så jag förstår inte riktigt de upprörda känslorna helt plötsligt.

Visst det är väl inte så kul stt få höra att man aldrig kommer bli förlåten men vad räknade han med?

Att hitta BRA ligg är fan inte lätt, han kände väl att han var tvungen att ge några brödsmulor. Eller så är det där hans bild av en bra relation, och det må väl vara men då måste han ju hitta någon som ställer upp på de premisserna.

Han räknade förstås med att bli förlåten, hobbypsykologen i mig säger att sådana som han är vana vid att alltid få som de vill, och nu när du inte vill förlåta honom är det förstås du som är skurken...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 633
Senast: Tofs
·
Relationer Jag ber om ursäkt för att det blev en så lång text men hoppas ni kan ta er tid att läsa och förhoppningsvis hjälpa mig! Jag har sedan...
Svar
14
· Visningar
2 884
Senast: Otter
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 085
Senast: Magiana
·
T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 523
Senast: YorkWann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp