Svinig kille

Jag förstår känslan. Och jag vet att det är pissvårt. Man gör det pga någon slags "självrespekt", påhittad eller inte, men sedan inser man varför. Hur lycklig man kan bli, hur inte-kär man nog ändå var. Hur man värdesätter sig själv och ens liv etc. Nu kanske det känns som en stor fet bluff, allt det där med självrespekt och värdighet, men sen kommer du att känna det, uppleva det. Känslan när man gjort sig fri från en person som tar ihjäl en - den är helt fantastisk!

Du grejar det här, så klok och klarsynt som du är!


Han har inte svarat än för han sover garanterat så bara hoppas jag fixar det även när han svarar. Jag tyckte om honom men kär var jag aldrig.

Fuck it, nu ska jag bli lycklig och göra det jag drömt om. Kommer vara sjukt restriktiv med att släppa någon nära i framtiden tyvärr :(
 
Så jävla bra du är!


När du vill ta tillbaka honom:
1. Tänk på allt jävla ELAKT han har gjort. Spara inlägg här från Buke om du behöver påminna dig själv.
2. Tänk på att du är den som måste se efter dig själv - han gör det inte (för mig funkade det att tänka "fan vad patetisk jag är om jag hör av mig - noll stolthet alls liksom" men det känns inte PK att råda andra att tänka så :angel:)
3. Ring eller SMSa en kompis istället
4. Tänk "fan vad bra jag är som inte hör av mig!"

Det lätta är gjort nu, det svåra bli att inte ta tillbaka honom. Så mycket pepp nu från mig - backa inte på det här om du inte känner att du kan göra det och helhjärtat stå för det för att han helt och fullt har ändrat sig.


Punkt nr två tycker jag är bra, nån stolthet måste jag ju ha! Kommer ha ont i magen tills jag fått svar men lär väl få ett "är det så du vill ha det så". Det om något visar ju att han inte riktigt brydde sig. Jag blev så jävla arg förut. Åkte en sväng med bilen och vägde för och nackdelar. Kom på en fördel typ. Sen gjorde jag det jag gjorde.
 
@Sörlatungu

Skickade precis ett sms (fegt kanske?) där jag skrev att jag inte vill ses mer. Så gick det med min "fasa ut långsamt plan". Kör cold turkey stil istället.

Känslan just nu, LÄTTNAD!

Fy fan vad bra du är!

Jag tror mer på Cold turkey!

Hurra för början till ditt nya fria och lyckliga liv!

Visst kommer du kanske behöva grina och sörja. Och du kommer vackla.
Men minns att du är viktigast och du förtjänar fan i mig att bli behandlad BRA.
Och det finns en massa såna killar där ute. Nån eller nåra kommer du klicka med i övrigt också.

Wohooo!
 
Han har inte svarat än för han sover garanterat så bara hoppas jag fixar det även när han svarar. Jag tyckte om honom men kär var jag aldrig.

Fuck it, nu ska jag bli lycklig och göra det jag drömt om. Kommer vara sjukt restriktiv med att släppa någon nära i framtiden tyvärr :(

Det är ju väldigt bra anledning tycker jag; varför ska du vara tillsammans med en kille som bara gör dig illa som du inte ens är kär i? Det är inte så att jag tycker du borde stanna pga kärlek, absolut inte, men jag tror att det kanske kan underlätta för dig i det långa loppet om du håller fast vid det där - "jag var aldrig kär"...

Och snälla @BernT var rädd om dig! Jag fattar att det kanske imorgon kan kännas som att det han gör "inte är så farligt", men gå inte med på det. Gå då istället tillbaka till alla dina inlägg och kolla svaren. Snälla du!
 
@BernT, se till att ta bort honom på facebook också, och andra sidor där ni på något vis är "ihopkopplade". Har du bilder på honom kan det vara en god idé att radera dem också, bara för att inte ha något att titta tillbaka på och sakna.
JÄTTEBRA att du skickade iväg smset. Livet blir så mycket finare, roligare och bättre när man lägger energi på riktigt trevliga personer istället för på de som ofta skapar osäkerhet och andra negativa känslor.
 
Se det jobbiga som naturligt för det kommer vara en naturligt känsla nu i efterhand att vilja höra av sig och vilja ta tillbaka honom. Been there, done that liksom. Sätt dig och skriv ner en lista på allt som du älskar att göra och gör det. Gör allt för att inte riskera att sitta i timmar och bara tänka han, han, han. Det är naturligt att sörja men försök att se framåt och inte bakåt. Du är inte elak som säger detta, du gör dig själv en tjänst. Fy vad stark du är :)
 
@BernT, se till att ta bort honom på facebook också, och andra sidor där ni på något vis är "ihopkopplade". Har du bilder på honom kan det vara en god idé att radera dem också, bara för att inte ha något att titta tillbaka på och sakna.
JÄTTEBRA att du skickade iväg smset. Livet blir så mycket finare, roligare och bättre när man lägger energi på riktigt trevliga personer istället för på de som ofta skapar osäkerhet och andra negativa känslor.

Ska göra det, osäkerhet var precis vad jag kände! Aldrig någonsin känt mig så osäker i en relation eller på mig själv. Började leta fel på mig själv och ändra på mig för att passa in i vad jag trodde han vill ha.

Inser ju nu hur destruktivt det här varit. Vill bara radera de här månaderna ur mitt liv.

@Askur
Ska verkligen försöka stå emot. Eller inte försöka, jag ska göra det. Det är tråkigt men vad gör man. Jag mår inte bra i det.
 
@tuaphua och @Sörlatungu

Jag tror att bara jag fixar imorgon så är det nog sen mycket lättare.

Tänker ju inte direkt ha bråttom med att träffa någon annan, det får komma sen.

En dag i taget! Första dagarna är nog värst, det håller jag med om. Men räkna bara en dag i taget utan kontakt. En dag, två dagar, 3 veckor. Sedan har det helt plötsligt gått 4 månader. Du grejar det!

Det är som sorgen efter en förlust av en älskad. Plötsligt händer det, efter alla dagar och all sorg; så finner man sig le vid minnet av dem, istället för att bara gråta. Men här handlar det om att du kanske först saknar och sedan blir arg, eller vad det nu kan vara. Oavsett så kommer du ta dig igenom det här!
 
Ska göra det, osäkerhet var precis vad jag kände! Aldrig någonsin känt mig så osäker i en relation eller på mig själv. Började leta fel på mig själv och ändra på mig för att passa in i vad jag trodde han vill ha.

Inser ju nu hur destruktivt det här varit. Vill bara radera de här månaderna ur mitt liv.

Skriv upp det, gärna i ett anteckningsblock. Skriv ner allt negativt, skriv om osäkerheten och det som varit jobbigt samt hur det påverkat dig. Dels kan det hjälpa dig att reda upp tankarna och få ur dig allt, dels har du något att titta på om/när han hör av sig för att försöka få tillbaka dig.
 
Skriv upp det, gärna i ett anteckningsblock. Skriv ner allt negativt, skriv om osäkerheten och det som varit jobbigt samt hur det påverkat dig. Dels kan det hjälpa dig att reda upp tankarna och få ur dig allt, dels har du något att titta på om/när han hör av sig för att försöka få tillbaka dig.

Ska göra det. Och bearbeta det lite med hjälp av psykolog på jobbet.
Jag tror inte han kommer höra av sig. Han verkar ju leta efter annat/bättre så ja då får väl jag också göra det.
 
En dag i taget! Första dagarna är nog värst, det håller jag med om. Men räkna bara en dag i taget utan kontakt. En dag, två dagar, 3 veckor. Sedan har det helt plötsligt gått 4 månader. Du grejar det!

Det är som sorgen efter en förlust av en älskad. Plötsligt händer det, efter alla dagar och all sorg; så finner man sig le vid minnet av dem, istället för att bara gråta. Men här handlar det om att du kanske först saknar och sedan blir arg, eller vad det nu kan vara. Oavsett så kommer du ta dig igenom det här!

Ja jag hoppas jag ändå kan minnas allt roligt vi gjort nån gång och låta känslor blekna. Det kommer ju ta ett tag men lika bra påbörja det nu än låta honom hålla på och få mig att
må dåligt en längre tid och sedan behöva bearbeta det eller vad man ska säga.
 
Ska göra det. Och bearbeta det lite med hjälp av psykolog på jobbet.
Jag tror inte han kommer höra av sig. Han verkar ju leta efter annat/bättre så ja då får väl jag också göra det.

Det är bra! Bearbeta, prata om det och sedan, när du har ork, försök hålla dig sysselsatt med sådant du mår bra av. Ju fler bra-saker du kan göra, desto bättre på alla sätt och vis. Nu fungerar ju alla olika, men åtminstone för min del så har det hjälpt jättemycket just att roa mig så mycket som möjligt när jag brutit kontakten med någon. Jag skämmer bort mig själv, lagar extra god mat, umgås lite extra mycket med goda vänner, tittar på favoritprogrammen på tv och hela tiden fokuserar på att känna efter hur skönt det är med allt sådant. Det har då blivit lättare att inse hur rätt det varit att bryta med personen som haft negativ inverkan på mitt liv.
 
Han kommer aldrig hitta något bättre, det kommer du dock göra. Upp med hakan och tänk framåt. :)

Aww vad gulligt sagt. På ett sätt önskar jag ändå honom ett bra liv och att han blir lycklig. Men vi kommer inte bli det tillsammans.

@Red_Chili
Har ju hästarna att fokusera på. Vilket jag knappt orkat med de senaste veckorna. Hästarna och träning och snart jobbet som kommer igång. Bör bli tillräckligt att fokusera på :)
 
@Sörlatungu

Skickade precis ett sms (fegt kanske?) där jag skrev att jag inte vill ses mer. Så gick det med min "fasa ut långsamt plan". Kör cold turkey stil istället.

Känslan just nu, LÄTTNAD!

Det finns inga fega sätt att dumpa ett svin, skit samma hur det går till bara det görs!

Jag är fantastiskt glad att du tog det här beslutet, och varje gång du får för dig att SMS:a eller ringa honom så går du in här och skriver istället!
 
Nu är det morgon och jag sitter redo att fortsätta peppa och påminna om vilka enorma övertramp han har gjort mot dig. Jag är så glad att du avslutar den här destruktiva relationen. Heja dig! :love:

Och @Tassetass

Han svarade på morgonen att han vill ses, att han känner sig förvirrad och att det här varit jobbigt för honom med och att allt han vill är att jag ska må bra och att han alltid kommer finnas som stöd (inte sett så mkt av det än då men).
Jag vet inte jag. Det är synd det inte är som med hästar, att det är lättare att sälja en häst om man redan köpt en ny man kan pyssla med, alltså det skulle ju vara lättare släppa den här killen om jag träffade någon annan men så kan man ju inte göra. Känns inte som ett smart upplägg ;)

Jag har berättat för en del gemensamma kollegor/vänner trots att jag inte "fick". Jag vet inte varför, jag ville väl hämnas lite eller ngt. Barnsligt och osunt.
 
@BernT

Här är en till som peppar!! Superbra gjort att avsluta.

Klart man vill hämnas, man är sårad och ledsen. Jag gjorde själv ungefär samma sak i våras. Det går över, ingen skada skedd.

Ang. messet så.. tja, att du ska må bra har ju sannerligen inte verkat vara högt på hans priolista. Och jobbigt för HONOM..?! Jävligt märklig sak att vräka ut sig en vecka efter man tvingat någon till abort. Svin.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 613
Senast: Tofs
·
Relationer Jag ber om ursäkt för att det blev en så lång text men hoppas ni kan ta er tid att läsa och förhoppningsvis hjälpa mig! Jag har sedan...
Svar
14
· Visningar
2 861
Senast: Otter
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 062
Senast: Magiana
·
T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 506
Senast: YorkWann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp