Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Svordomar

Hmmm, min son sa oxå helt plötsligt en dag, faaaaaaaaaaaaaan allså, å jag bara: VAD sa du??? Men vaddå svara han, det säger ju du :smirk:
Sen så sa han det till allt hela tiden, tyckte det va jättekul, till sist sluta jag säga till honom när han sa det, å wiiiiiiiiiips, så sluta han svära! :bump:
 
Sv: Svordomar

Kom precis på, han har ett väldigt intressant ord till när han blir arg på något nu ist, kanske åldern(5) men det e bajsigt, å bajs arg, osv... :smirk:
 
Sv: Svordomar

Vilya skrev:
Min dotter svär mycket sällan och ibland när hon ska berätta någon lite oskyldig svordom som någon i skolan har sagt så vågar hon inte säga det utan blir jätte generad, vet inte om det har att göra med en gång när hon var tre och mycket sömnigt sa: Mamma jag är så jävla trött. Jag :rofl: i flera minuter när hon sa det!!! Själv svär jag hela tiden men hon är jätte pryd.

Haha! :D

Jag själv använder svordomar mest som utfyllnadsord, (eller vad heter det?) - ex: "det var så jävla roligt!", av någon anledning. Men det händer bara när jag är med vänner/pojkvän och vi babblar om saker och ting. Men jag svär ALDRIG inför familj eller med sonen. Det passar helt enkelt bara inte in i språket jag för med dem. :smirk:

Min son har hittills bara sagt harmlösa svordomar, som "shit" kan han säga rätt ofta (mestadels om han spelar spel då, eller ser häftiga grejer osv), men det bryr jag mig inte om för det säger jag själv utan att tänka på det. :o

Sedan vet han mycket väl att det är fult och svära, o det påpekar han gärna för andra som gör det. :angel:

Och som en del andra har svarat tycker jag det är strängt förbjudet att svära ÅT ngn annan än OM något materiellt.
Likadant med könsord som svordomar, men jag har inte behövt oroa mig för det ännu..tack o lov! :)
 
Sv: Svordomar

Min son har hittills bara sagt harmlösa svordomar, som "shit" kan han säga rätt ofta (mestadels om han spelar spel då, eller ser häftiga grejer osv), men det bryr jag mig inte om för det säger jag själv utan att tänka på det. :o


HAHAHA, det ordet e väldigt populärt här oxå, när han spelar, shiit mamma, kolla där å shiiit va coolt!! =)
 
Sv: Svordomar

Ja, jag tror det är ett "inneord" bland barn/ungdomar... ;)
Mycket lär man sig från de äldre i skolan osv.

Och jag är ju fortfarande en ungdom (förvisso en äldre sådan), så därför är det ok för mig att säga det med. :angel:
 
Sv: Svordomar

Hemma hos oss svär vi inte. Jag hör "lillen" - 8 år - svära ibland med kompisarna, men det låtsas jag inte höra. Han svär aldrig när han vet att jag hör.

Men uttrycket "jävla ungar" har han upprepat några gånger provocerande när han besökt sin far över helgen...undrar just var det kan komma ifrån :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 902
Senast: Mirtai
·
Övr. Barn Sonen född -16 har redan stora problem i skolan, det är mycket slagsmål och skolpersonalen verkar inte ha någon koll på hur och varför...
2 3
Svar
59
· Visningar
15 038
Senast: Milosari
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 181
Senast: Niyama
·
Anläggning Undrar om någon här varit med om något liknande och hur det isf hanterats. I vårt ridhus har vi tydliga hopp och dressyrtider. Under...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 901

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Jaktgolden eller jaktlabrador?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp