Svullen sköldpadda!?

I

Imladris

Har en kompis som har en "rödörad sköldpadda", den är 3,5 år. Hon har haft den i ca: 1 månad. Nu har den blivit väldigt svälld i "axelpartiet" på båda sidor om halsen, och huden är vit-slemmig, (ser ut som ister). Vad kan det bero på, och vad ska hon göra? För övrigt så är sköldpaddan pigg och kry.
Mvh
Linda.
 
Ta den till veterinär. Om den är uppsvälld även i "hålen där fram och bakben sticker ut" kan det dock vara som en så enkel grej att "paddan" är överviktig. Skalet kan ju inte expandera och då sticker överskottet ut i hålen.

/KT
 
Äntligen ett svar, trodde ingen visste nått om sköldpaddor här så jag hade nästan gett upp, japp skall hälsa henne det!
/Linda.
 
Kung Tulle kan det mesta om olika VATTENSKöLDPADDOR! (Och litet om landsköldpaddor).

Har 8 st vattensköldisar av fyra olika arter! Samt en hel del bra litteratur!

/KT
 
Okej, då var det kanske de den gjorde.
Tackar.
/Linda.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 880
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Jag har en något ängsligt lagd kh collietik på 3,5 år, kastrerad. Hon har varit i familjen i två år. Hon kan upplevas ”tråkig” för att...
2
Svar
20
· Visningar
2 694
Senast: em-pirre
·
Hästvård Hej. Tänkte höra om någon sett liknande värden hos sin häst? Inte min häst men min uppfödning och ägaren och veterinären står...
Svar
0
· Visningar
1 059
Senast: Minna_A
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
5 387

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare
  • Vad gör halvblodsägare?

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp