Bukefalos 28 år!

Swish hur säkert är det?

Shaggy

Trådstartare
Kanske något dubbeltydig rubrik.
Idag fick jag ett pinsamt samtal. En person jag var skyldig pengar frågade när jag tänkte betala. Jag såg ut såhär :confused: eftersom jag betalade dagen efter utlägget. Jag minns verkligen den betalningen eftersom den inte skulle gå till personen ifråga utan till sambon, som jag inte känner. Det gjorde att jag kollade både namn och nummer flera gånger för att få det rätt. Jag godkände betalningen och fick den gröna verifikationsskärmen.
Idag gick jag så in och kollade historiken, ingen betalning :arghh: :confused:
Alltså seriöst jag skäms rätt rejält och tycker min haltande förklaring om att "men jag lovar jag skickade" låter mer än lovligt uppdiktad.
Så hur säker kan man vara på att betalningarna kommer fram? Jag är ingen stor användare av appen så ett fel blir ganska hög procent för mig personligen.
 
Jag är skeptiker som fallit till föga och använder Swish numera. De gånger jag har velat ha ett kvitto har jag tagit skärmavbild på betalningen som en extra säkerhet
Bra idé. Från nu kommer jag ju aldrig våga lita på appen igen. Den 'säljs' ju som idiotsäker. Grön skärm= genomförd betalning, jo tjena :meh:
 
Jag har använt den massor utan strul.
Brukar dock dubbelkolla på internetbanken så pengarna verkligen dragits/kommit in.
 
Jag har använt den mycket och aldrig haft problem. Dock har jag inte kunnat skärmdumpa på grund av banksekretessen och får felmeddelande när jag försöker med det.
 
Instämmer med de flesta, jag har använt swish mycket och det har aldrig krånglat. Skärmdumpa har också funkat :)
 
Har aldrig krånglat för mig eller någon jag känner heller. Men jag brukar också gå in på internetbanken för att se att det gått igenom.
 
Kanske något dubbeltydig rubrik.
Idag fick jag ett pinsamt samtal. En person jag var skyldig pengar frågade när jag tänkte betala. Jag såg ut såhär :confused: eftersom jag betalade dagen efter utlägget. Jag minns verkligen den betalningen eftersom den inte skulle gå till personen ifråga utan till sambon, som jag inte känner. Det gjorde att jag kollade både namn och nummer flera gånger för att få det rätt. Jag godkände betalningen och fick den gröna verifikationsskärmen.
Idag gick jag så in och kollade historiken, ingen betalning :arghh: :confused:
Alltså seriöst jag skäms rätt rejält och tycker min haltande förklaring om att "men jag lovar jag skickade" låter mer än lovligt uppdiktad.
Så hur säker kan man vara på att betalningarna kommer fram? Jag är ingen stor användare av appen så ett fel blir ganska hög procent för mig personligen.

Jag har Swish både privat och till företaget, använder det flera gånger i veckan - hittills helt utan någon miss.
 
Min app crashar ofta och välja telefonnummer fungerar inte. Men alla betalningar har fungerat om jag kommer så långt som till grön skärm.
Jag har en iPhone 7 och senaste versionen av OS och swish app så störigt värre att den buggar
 
Jag använder det väldigt mycket, smidigt på jobbet när vi är flera som köper lunch från samma ställe, någon ska iväg till affären eller så.

Det har funkat felfritt bortsett från en gång. Ett allvarligare fel än ditt faktiskt. Kollade igenom bakåt i telefonen och upptäckte att det en kollega skickat till mig för någon lunch hade blivit skickat tre gånger samma dag, fast han bara skickade en gång. Nu var det ju lugnt eftersom jag givetvis swishade tillbaka de två gångerna för mycket, men tänk om det varit en okänd som en köpt något av för en större summa? Litar inte på den fullt ut. Använder den dock lika mycket. :p
 
@Mammas jag var nyligen med om något liknande. Av en slump upptäckte jag på mitt bankkonto att en swish som jag gjort hade dragits tre gånger. Jag kollade med mottagaren, hon hade bara fått beloppet en gång och alltså inte swishat tillbaka något. Men ändå hade det satts in två gånger på mitt konto igen så felet var alltså korrigerat.
 
Jag använder också swish väldigt mycket, och har aldrig haft några problem om man kommit så långt som till den gröna bekräftelserutan :). Enda problemen som kan ha uppstått är om man haft dålig täckning (jag är ofta på brukshundsklubbar i obygd där mobiltäckning inte alltid är super :D), men det enda dom skett då har varit att man varit tvungen att flytta lite på sig för att få kontakt nog att kunna swisha.

Men utöver det, aldrig några problem :)
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok ...som jag hade mellan 2006 och 2022 och har beviljat fram till juni 2024 som det är just nu... Idag var det bistert. En av låsgubbarna...
Svar
3
· Visningar
759
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 554
Senast: Snurrfian
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 298
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 502
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp