Bukefalos 28 år!

Sy egna hästgrejer nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

Får man fråga vad du har brodermaskin?
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

det var inte så jag menade... tycker inte alls det var konstigt att du satte in bilden :)
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

*kl*


Nu har jag gjort ett nytt pannband, men klantigt nog glömde jag att mäta det först och nu har jag konstaterat att det förmodligen är någon cm för litet för min ponny :mad:

pannband2004.jpg

pannband2010.jpg

http://i4.photobucket.com/albums/y106/level2/pixiprodukt/pannband2011.jpg
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

jag tycker mer om det senaste
får tvätta ponnyn för varmt i tvättmaskinen eller nåt
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

ååh, vad fint pannband :love:
Jag har fått dille på att börja fläta också, blir nog med presentsnören dock.. har inga band hemma.

vad kan man fläta på förutom pannband och spö? Äger inga sporrar.

i början på tyglarna är ju dumt om man ska kunna smörja dom sen...


Sen har jag en till lite fundering som jag behöver åsikter på. Finns det inget tyg som passar till sommarländtäcke? Mot insekter alltså :confused: Att köpa ett färdigsytt flugtäcke för 500 och sen klippa sönder det till ett ländtäcke känns ju skräp :(
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

När man ska fläta pannbanden, kan man göra på något enkelt sätt så det sitter kvar när man använder det (att flätningen inte går upp) men går att ta bort om man inte vill ha det längre, utan att förstöra själva pannbandet?

Vad finns det för lite enklare grejer man kan göra, men gärna lite udda?

Är grymt imponerad över hur duktiga ni är! :bump:

Här är mitt första och enda flätförsök:

 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

En till liten fundering, Vilka material är bäst till schabrak, på under och över sidan? Funkade det bra att "punktfästa" eller vad det kallas?
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

När man ska fläta pannbanden, kan man göra på något enkelt sätt så det sitter kvar när man använder det (att flätningen inte går upp) men går att ta bort om man inte vill ha det längre, utan att förstöra själva pannbandet?

Vad finns det för lite enklare grejer man kan göra, men gärna lite udda?

Är grymt imponerad över hur duktiga ni är! :bump:

Här är mitt första och enda flätförsök:



Till mitt travhuvudlag följde det med brickor som man har på sidan om pannbanden så jag använder dom att dölja knuten med ! :) det gör också att det sitter bättre
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

Jag har äntligen lyckats sy en padd till mina SKITO ilägg till min bomlösa. Så nu kan jag använda vanliga schabrak under. Den blev faktiskt väldigt bra. Ska ta kort på den senare idag.
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

Jättefint!
Snygga färger och fin rosett :love:
Synd om det inte passar :(
Hur många centimeter är det?
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

36 tror jag att jag får det till..
och hon behöver ungefär 38 :(
bredskallad ponny
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

Apropå mått, kan vi inte fösöka skapa en mått-tabell, till alla de kreationer som skapas, tex. längd på pannband, mått på schabrak och täcken, med mera, och kanske även materialåtgången...?
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

Köpte huvudlaget begagnat, så till det här var det iaf inga brickor till tyvärr..
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

Vad är tyll för material? Och vart hittar jag sånt?
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

Apropå mått, kan vi inte fösöka skapa en mått-tabell, till alla de kreationer som skapas, tex. längd på pannband, mått på schabrak och täcken, med mera, och kanske även materialåtgången...?

Smart :) Då kan man citera listan hela tiden och göra fetstil på det som är nytt så hela listan hela tiden följer med. Lättare att läsa :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jaha, eftersom ingen annan tog initiativet gjorde väl jag det. Eftersom det var närmare 1500 inlägg i förra tycker jag att vi behöver en...
16 17 18
Svar
348
· Visningar
66 042
Senast: Plantan
·
S
  • Låst
Utrustning Ja här kommer då den femte uppföljaren! Det börjar bli många inlägg i den förra så kan vara svårt att hitta. Här lägger vi upp...
74 75 76
Svar
1 503
· Visningar
356 240
Senast: alehajo
·
S
  • Låst
Utrustning Eftersom det blir svårt att hitta i den förra sytråden startar jag en ny. Här lägger vi in sådant vi mer eller mindre skapat själva...
22 23 24
Svar
472
· Visningar
59 901
Senast: Sparf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp