Bukefalos 28 år!

Sy egna hästgrejer

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

Tack!
Ja, blev lite riddarinspirerat:P Innan jag kortade det hänge det ner till kotorna som ett riktigt riddarshabrak.. x) och så är det snyggare att klippa rutorna så i kanten än att försöka sy det.. :angel:

Har gjort ett rött till Dacke med, ska visa när vi provat och rättat storleken^^
 
Sv: Sy egna hästgrejer

Det måste du visa sen :D Du får gärna visa lite närbilder på stycket i bogen också:) Hur dy sytt ihop det på baksidan och så :)
 
Sv: Sy egna hästgrejer

mitt nya projekt:
http://i4.photobucket.com/albums/y106/level2/idadesign/id011.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y106/level2/idadesign/id010.jpg

jag är så grymt sämst på att putsa runt spännen så jag tänkte göra mig ett spännelöst träns.
än så länge är det bara en nackrem. chicagoskruvar nere vid bettet och chicagoskruv där man ställer in längden. en slejf håller i det som blir över av undre remmen.

ska göra en lös käkrem och sen ett enöras"pannband" (vad heter dom egentligen?) som kommer hålla ihop käkrem och nackrem.

hur jag ska lösa ihopknäppningen av käkremmen vet jag inte än.. blir ju lite jobbigt att stå och skruva åt chicagoskruv i käkremmen hela tiden :D
 
Sv: Sy egna hästgrejer

Bogen är bara ditsydd med vanlig raksöm (jag är sååå noggrann), typ lät sidan överlappa bogen en cm på utsidan och sydde.
Det tyget fransar inte upp sig eller så så jag har inga uppvikta kanter eller nåt.. bara enkel raksöm på allt.. :3

Ska lägga upp det andra täcket lite (för stort) så visar jag..
 
Sv: Sy egna hästgrejer

Får jag säga vad jag tror så säger jag att det där kommer bli otroligt snyggt :love:
 
Sv: Sy egna hästgrejer

så ska det fortsätta vara ;)
inget knussel som förstör mitt easy-putsningkoncept

fast jag funderar på om det verkligen ska få vara grått.. jag har ju ingen grå sadel..
fas barbackapaddens korvar är ju grå.. jobbigt.
 
Sv: Sy egna hästgrejer

tack :D
det är just sånna där kommentarer som gör att man blir så ivrig att bli klar.

kan ju tillägga att jag bara provade det på närmsta häst i hagen (tur att det var min lille favorit som gör sig bra på kort), så bettet passar inte och nackremmen borde släppas ner ett hål.
 
Sv: Sy egna hästgrejer

ja ni kommer inte undan ;)


kan visa bild på den blingade remontgrimman:
http://i4.photobucket.com/albums/y106/level2/idadesign/blingbling004.jpg
ignorera hästens uttryck, det var den enda skarpa bilden jag lyckades ta.
pannbandet ska jag fixa till när jag orkar, det ska inte hänga löst sådär utan ska sättas fast på en läderrem när jag orkar.

samma fenomen där förresten, tog första bästa häst (samma som på andra bilderna haha, han är social), och jag orkade inte släppa ner nosgrimman när jag bara skulle fota
 
Sv: Sy egna hästgrejer

Jag skulle ge en miljon för att vara lika duktiga med läder som vissa här är :D
 
Sv: Sy egna hästgrejer

Det där var också otrooligt snyggt :D Älskade pullargrimman också :love:
 
Sv: Sy egna hästgrejer

på den sista bilden har jag inte sytt något själv.. jag har bara limmat på pärlorna :)
 
Sv: Sy egna hästgrejer

Men man ska ju få ideerna också ;) Och jag skulle då inte komma på det där :p För jag har sämst fantasi, får jag köpa din? :angel:
 
Sv: Sy egna hästgrejer

Nu har jag varit i farten igen :) Jag har äntligen lyckats komma nånvart med mitt ländtäcke. Svanssnöre och lite andra finesser ska dit innan det är klart.

Material: Lejonfilt från IKEA
Inspiration: Någons drakländtäcke tidigare i tråden

15756359.jpg



Sen har jag gjort sporrskydd av spilläder som låg hemma och drällde. Utsidan blev knögglig eftersom jag var tvungen att dela lädret på längden, det var aldeles för tjockt. Men jag orkar inte bry mig, det syns bara när man tittar nära ändå :angel:

15756360.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 354
Senast: jemeni
·
Utrustning Jag skulle vilja ha ett par thermoshortchaps att ha som komplement till mina klumpiga vinterridstövlar. Vet att det finns eller har...
Svar
2
· Visningar
1 606
Senast: moster_punk
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 032
Senast: Totola
·
S
  • Låst
Utrustning Dags för ytterligare en sytråd så vi kan locka till nya och fler hemmafixare :) Här lägger vi in bilder, beskrivningar, kostnad för...
39 40 41
Svar
812
· Visningar
156 739
Senast: Sparf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp