Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

JISSES så otroligt duktig du är!!! Önskar jag också kunde! (Läs: önskar jag också hade tid och lust, mest lusten som fattas).
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

Har ju visat det mesta i gamla tråden, men de som sett dem får väl blunda ;)

Bomlöspaddar:

clpad3.jpg.jpg


gulpad.jpg


lilapadh.jpg


Img_1805.jpg


pad1.jpg


Fleecetäcken:

Img_1812.jpg


ortack4.jpg
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

jag är så kär i det vita schabraket! det är helt klart favoriten, även om dom andra också står nära till hands för den titeln
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

orkar inte leta efter beskrivningen på barbacka padden!! Kan inte ngn länka från det inlägget åt mej? *Snälla* vad duktiga alla är.
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

är så grymt imponerad över hur duktiga ni är :eek:

Har själv sytt ett hundtäcke (som dock har blivit lite litet för honom nu :angel: ) och har utklippt och färdigmallat ett ländtäcke i samma material men blir aldrig färdig till o sy ihop det :p och nu har jag inga kantband mer heller..
bla001.jpg



Sen har jag gjort två egna pannband också.

spanienmm228.jpg


pannband005.jpg
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

Åh va gulligt vovven ser inte måttligt mallig ut över sitt snygga täcke :love:
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

Snarare bländad av solen och stel som en pinne över det hemska otyg som omfamanr hans bräckliga kropp :devil: :smirk:

Han är världens största mes och tycker det är läääbbigt när det krasar och prasslar när man går :rofl:



Ojoj vilka planer jag fick ny när jag insåg att jag äntligen hitta pedalen till min symaskin! :devil:
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

Jag funderar på att sy (läs tvinga min mamma att sy:devil: ) Ett schabrak som är jättelångt så det blir ländtäcke och schabrak i ett... Verkar snyggt tycker jag :D


fast det blir nog oformligt nej det låter inte bra :D tkr du ska sy ett vanligt schabrak sedan fäster du tryckknappar på det men lagom mellanrum och sedan gör du ett matchande ländtäcke med de motsatta tryckknapparna på så äre bara att dra bort när du ex. vill använda det på sommaren eller annat :)

PS, skulle blir jätte glad om någon orkade göra något hindertyg xD vill se hur det blir :D
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

funderar på att göra ett, måste dock göra det förhand (har ingen symaskin och hade nästan IG i syslöjd :p)
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

OJ knepigt :D
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

Men du, använd nåt tyg som inte repar sig, varför inte vaxduk?
Och så självhäftande kardborreband som du klistrar på...då behöver du inte sy alls :idea:
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

Vad är det för tyg? hur funkar det med sadeln? det ser ju lite halt ut
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

*knapplån* hurra hurra jag tror äntligen att jag börjat komma överens med min akupunkturmaskin (läs, Symaskin)
Ojoj här ska sys :D
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

hade jag haft hinder så hade jag provat direkt. eftersom jag har slitstarkt tyg (markisväv, det är bra att ha en pappa som jobbar på sånt företag) och självhäftande kardborre hemma.
tycker att det låter jättesmart. impregnerade bommar bara, så dom håller sig
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

Någon slags ganska grov syntet...liknar bävernylon.
Lite halkigt är det kanske, men jag brukar alltid ha en bit anti-halkmatta mellan sadel och pad så det ligger helt stilla.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

S
  • Låst
Utrustning Dags för ytterligare en sytråd så vi kan locka till nya och fler hemmafixare :) Här lägger vi in bilder, beskrivningar, kostnad för...
39 40 41
Svar
812
· Visningar
156 647
Senast: Sparf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp