Bukefalos 28 år!

Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

IKEAs symaskin tillverkas av Husqvarna.
För det priset kan det inte vara annat än låg kvalitet, tyvärr :( kan inte tänka mig att motorn håller för särskilt mycket tex.
Rekommenderar definitivt en begagnad märkesmaskin istället!
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

kl

Klädde pannbandet och nosgrimman i rosa:D
Använde plastband.


Grön/guld hajtandsfläta på pannband och nosgrimma:
Använde presentsnöre.


Ett till i samma färger:


Pärlpannband.

Gjort av styckade armband:angel:


Har inte kunna fota pärlpannbandet på hästen ännu.
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

Nu har jag varit nere i källaren och tagit fram min symaskin som inte sett dagens ljus på 3 år :angel:

Wish me luck :p
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

Smulemor:
Jeg tror att du kan finne kryssgjorter og spennen i hestebutikker eller perlebutikker som hydro, panduro.
Spörre! :)
(Så trivelig o få snakke norsk for en gangs skyld, even da min norsk ikke er så god :D )

he he, norsken din er absolutt ikke dårlig ;)

har sjekket med panduro og de spennene de har der er så "puslete" så jeg tør ikke bruke de på et dekken. i hestebutikker generellt finner jeg kun ferdigsydde dekken og ikke løse deler men jeg får snoke litt mer og se :)
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

Jag tröttnade ganska fort på ländtäcket :angel: det ville inte riktigt som jag ville :p

Så jag sydde två täcken till hunden istället :)

En tröja i fleece:
milotcke017.jpg


Och ett täcke i jeans med fleecefoder :) Det är dock inte färdigt.. knäckte nålen när jag var lite överoptimistisk och försökte sy 4.dubbla lager jeans :angel: så kantbanden har jag sytt dit för hand lite provisoriskt..
milotcke012.jpg

milotcke010.jpg
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

Dere som har sydd dekken med kryssgjorter, hvor har dere fått tak i gjortene og spennene foran ? hvordan taklet symaskinen å sy i såpass tykt stoff ? hva slags spenner har dere brukt ?

Man kan använda sig av spännen från gamla trasiga täcken. :idea:
Eller göra någon egen variant. Kanske inte traditionella kryssgjordsspännen utan en D-ring och pistolhake??Alltså en så här:
images
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

Vi har haft den i snart 2 månder och den är forfarnde super fin :)
passar perfekt den personen som syr då och då ! Inte särskilt tung heller, ca:8 kg. Symaskinen har "bara" fyra sömmar men det dugen faktist, men man kan ändra sicksakens brädd och dyligt som på en vanlig sy maskin. Så åk och kolla på den ! :d
Motorn är snabb som atan med xD!

Faktist skall mamma och jag göra om vår klädkammare ( 5 kvadratmeter) till en lite syhörna då det blir jobbigt att sy om man måste städa varje gång vi skall äta middag :angel:

Mvh
Emma
 
Senast ändrad:
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

KL

nu har jag varit och köpt fleecefiltar på Rusta. Köpte 2 st likadana, är lika sugen på att sy ett fleecetäcke som ett skrittäcke. Får se vad det blir, men det lutar åt skrittäcke för det syns ju mest. :angel: Men då vette det tusan vad jag ska ha det andra till, behöver ju inte två likadana fleecetäcken ju!
Nått förslag?
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

Du är värre än mig ! Jättekul att se allt du har gjort, och snyggt ser det dessutom ut!

(Nuförtiden tillverkar jag mycket mindre än vad jag gjorte när jag var yngre så så många bra bilder hag jag tyvärr inte)
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

Den är sydd som ett vanligt schabrak, med mellanfoder av tunt vaddtäcke. Sen har den två fickor på ovansidan för iläggen, som stängs med kardborre. D-ringar och band för fastspänning i sadeln.

Om du ska sy ett så kolla på en färdig, det syns ganska väl hur de är gjorda och är man lite van att sy är det bara att klura o kopiera :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

S
  • Låst
Utrustning Dags för ytterligare en sytråd så vi kan locka till nya och fler hemmafixare :) Här lägger vi in bilder, beskrivningar, kostnad för...
39 40 41
Svar
812
· Visningar
156 738
Senast: Sparf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • Hotellrum eller stuga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp