Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

har för mig att ikea har någon billig, men vet inte hur den är
annars kan ju en gammal pansarvagnsliknande symaskin vara bra, alltså sånna som sitter fast i ett bord, vi har två sånna här och dom är överlägsna.
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

Kan någon snäll varelse berätta hur ni fäst era egengjorda pannband på tränsen...gärna med bilder...sitter fortfarande med pärlor över öronen här hemma och fattar nada:crazy:
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

bara att limma fast dem! Ska köpa pärlor idag, kan lägga ut bild när det är klart :d
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

oh nä vad smaart! :D
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

Vad du gör så köp inte en billig ny, de håller inte till någonting! Motorn är så svag i dem att de börjar hosta och tugga direkt när man försöker sy i lite tjockare material :crazy:

Satsa hellre på en rejäl begagnad, gärna en tung klunsig i metall...det gör inget om de har några år på nacken, de håller!
Mitt favoritmärke är Bernina, det är riktigt bra maskiner. Även gamla Pfaff, Elna, Singer och Husqvarna kan vara bra.
Själv syr jag en hel del på en gammal trotjänare, en Bernina från -67 som jag haft i en ohygglig massa år :love:

Många förstår inte hur bra de här gamla maskinerna är, så man kan göra fynd! Du kan säkert hitta en runt tusenlappen om du lusläser annonser ett tag. Se bara till att skicket är bra och att allt som behövs följer med (spolhus, ev mönsterhjul, pressarfötter etc)

God jakt :D
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

Dere som har sydd dekken med kryssgjorter, hvor har dere fått tak i gjortene og spennene foran ? hvordan taklet symaskinen å sy i såpass tykt stoff ? hva slags spenner har dere brukt ?
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

*kl*

För några veckor sen testade jag att sy om ett schabrak så att den ska passa min kommande sadel..

Nästa gång ska jag vara mer nogrann och sy om ett fint schabrak:D haha
Men så här ser den ut iaf:
schambrakey.jpg

Som ni ser är jag ingen fantastisk sömmerska men jag hoppas jag blir bättre iaf:D
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

bara att limma fast dem! Ska köpa pärlor idag, kan lägga ut bild när det är klart :d

Alltså så långt fattar jag men hur har ni som gjort EGNA pannband fäst det i nackstycket?Alltså ni som inte limmat pärlor,flätat på et tredan befintligt pannabnd.

Tänkte mer trä pärlorna på tråd men sen då??
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

knapp


ny skiss

16300845.jpg


roligt att måla skisser, vill ni ha fler skisser och ideér kom med förslag :D
sedan kanske göra eller köpa en snygg svansfläta :D
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

gymt smart :D
men hur ser det ut när man tar av täckesdelen? ser det inte konstigt ut mä sånna dära?
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

nej tror inte det, tryck knappar är små saker så det borde inte bli fult :)

man kan ju göra (om det är silvriga tryckknappar) ett grått schabrak + ländtäcke osså nån snygg pessopal och kanske text på :)
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

Smulemor:
Jeg tror att du kan finne kryssgjorter og spennen i hestebutikker eller perlebutikker som hydro, panduro.
Spörre! :)
(Så trivelig o få snakke norsk for en gangs skyld, even da min norsk ikke er så god :D )
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

grått och silver passpoal :idea:
Mina färger ;)
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

Ikea har en symaskin nu :)! Mamma och jag har köpt en pgr vår har gått i sönder :( !

Ikeas syr igenom jeans tygger och allt :love: ..
Skall ge mig på och sy ett tömkörningtäcke snart!
Var på stoff och stil idag och jag var på väg ut med massa tygger, synd man inte hade pengar med sig :mad:.

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80115686
Vist den har inte mycket specialiteter, men den funkar super... Aning plasti men den duger :D!

Mvh
Emma
 
Senast ändrad:
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

fast det blir tråkigt xD snyggare om man har en färg, mossgrön/orange/rosa/röd tjaa allt blir snyggt utom grått på grått xD
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

:D :angel: sura inte ihop :rofl:
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

Ikea har en symaskin nu :)! Mamma och jag har köpt en pgr vår har gått i sönder :( !

Ikeas syr igenom jeans tygger och allt :love: ..
Skall ge mig på och sy ett tömkörningtäcke snart!
Var på stoff och stil idag och jag var på väg ut med massa tygger, synd man inte hade pengar med sig :mad:.

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80115686
Vist den har inte mycket specialiteter, men den funkar super... Aning plasti men den duger :D!

Mvh
Emma

Här den hållbar då? Hur länge har ni haft den?
Priset var ju bra iaf :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

S
  • Låst
Utrustning Dags för ytterligare en sytråd så vi kan locka till nya och fler hemmafixare :) Här lägger vi in bilder, beskrivningar, kostnad för...
39 40 41
Svar
812
· Visningar
156 647
Senast: Sparf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp