Bukefalos 28 år!

Syskonen redan borta och hur ska jag göra?

aiquen

Trådstartare
Jag pratade med min blivande kattunges ägare häromdagen och fick reda på att misses syskon redan har åkt till sina nya hem. De åkte alltså redan vid 10 veckors ålder. I annonsen stod det dock att de allihopa var lev.klara nästa helg, d.v.s vid 12 veckor, men tydligen hade ägaren bara skrivit så för att annonssidan krävde det. :crazy:

Så nu blev ju jag lite nojig. Jag vet ju att en kattunge inte mår bra av att skiljas från sin mamma för tidigt och att den kan få bestående men av det, men hur är det med syskonen? Kan min misse må dåligt också av detta, trots att han i alla fall är kvar hos mamman fortfarande?

Sedan undrar jag hur jag ska göra vid hämtningen nästa helg. Det är ju meningen att jag kommer vara hemma hos min mamma en hel del på helgerna och där finns som sagt redan en katt. Så nu funderar jag på om jag ska ta med kattungen direkt till mamma så han får bekanta sig med kattan där ett par dagar, eller ta hem honom till lägenheten först så han får bekanta sig med mig och sitt hem? Hur hade ni gjort?
 
Sv: Syskonen redan borta och hur ska jag göra?

Vad tråkigt att syskonen fick åka för tidigt. :( Visst hade det väl varit bra om han fick ha kvar sina syskon, men det finns ju kattungar som inte har några syskon alls och de blir ju normala katter de med, så det är nog ingen fara.

Jag skulle tagit hem kattungen till dig och ditt hem, och sen vänta ett par veckor med att introducera honom för din mammas katt och hem. Det måste kännas bättre för kattungen att få ordentlig tid på sig att känna sig trygg i sitt eget hem först, innan man utsätter den för ytterligare stress.

Lycka till med lillkatten!

/Erica
 
Sv: Syskonen redan borta och hur ska jag göra?

Jag vet inte om jag alls velat ta en katt av en sådan uppfödare, faktiskt. :crazy: Att "bara skriva så för att annonssidan krävde det" låter väldigt illa i mina öron, så jag hade nog hellre gett säljaren en knäpp på näsan genom att avboka katten och köpa av en seriösare människa.
 
Sv: Syskonen redan borta och hur ska jag göra?

Tack för svaret! Visst är det trist att syskonen redan åkt, men skönt att höra att min lille inte behöver få problem för det... :crazy:

Och det blir nog så att jag stannar hemma med honom i början så han får vänja sig vid mig och lägenheten först, innan jag tar med honom till mamma och hennes katta.
 
Sv: Syskonen redan borta och hur ska jag göra?

Jag har också tänkt den tanken, men samtidigt... Någon måste ju ha katten och faktiskt har jag redan fäst mig vid honom. Jag kallar honom redan vid hans namn o.s.v när jag pratar om honom så han känns ju som min nu. Och jag har trots allt fått honom både vet.besiktigad och vaccinerad, något som inte gjorts om jag inte bett om det. Så allting är liksom 'klart'...

Så jag kommer ta den här katten i alla fall, och hoppas att de låter bli att ta fler kullar i framtiden.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 444
Senast: jemeni
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 643
Senast: Nixehen
·
Ekonomi & Juridik Jag har en väninna som efter flera livskriser hamnat i en svår ekonomisk situation. Så pass att hon inte kunnat betala de två senaste...
2
Svar
20
· Visningar
3 231
Senast: mackan
·
Relationer Vi har en man i vår släkt som blivit totalt genomelak på äldre dar. Han är 91 år. Han blev änkling för 6-7 år sen och därefter har det...
2
Svar
23
· Visningar
3 981
Senast: pimy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp