Status
Stängd för vidare inlägg.
Här sys det tygpåsar på löpande band! Både av gamla stuvbitar och vaxduk.
Köpt en hög nya mönster på klänningar så jag ska ta tag i det med. Har massor med tyg och ganska gott om tid men ingen inspiration!

Är det inte det ena...så är det det andra. ;)
 
Nu sitter jag här med en massa stuvbitar igen. Kan inte gärna sy mer kassar, har så det räcker åt halva stan känns det som. Frågan är vad jag ska hitta på med allt.
Funderar på om jag kan göra något till hästarna, vore ju trevligt. Kanske ett padunderlägg vore något, så paden inte blir så smutsig. Om jag gör det i lappteknik går det ju åt en del bitar. Ja, det kanske jag ska göra!
 
Nu sitter jag här med en massa stuvbitar igen. Kan inte gärna sy mer kassar, har så det räcker åt halva stan känns det som. Frågan är vad jag ska hitta på med allt.
Funderar på om jag kan göra något till hästarna, vore ju trevligt. Kanske ett padunderlägg vore något, så paden inte blir så smutsig. Om jag gör det i lappteknik går det ju åt en del bitar. Ja, det kanske jag ska göra!
Tänk på sömmar och sånt bara, så det inte blir nån punkt som trycker :)
 
Sytt mig en Every day dress till :)

19059117_10158776666380114_1133169542703186325_n.jpg

18952562_10158776666645114_728405688291004790_n.jpg
 
Jättefina @Trott!

Jag ger upp mina stuvbitar, de får bli omvandlade till kantband istället. Kan inte komma på något vettigt att göra med alla stuvar som inte kräver att jag köper mer material i någon form.
 
Jättefina @Trott!

Jag ger upp mina stuvbitar, de får bli omvandlade till kantband istället. Kan inte komma på något vettigt att göra med alla stuvar som inte kräver att jag köper mer material i någon form.
Kan de inte bli ett lapptäcke? Eller en början till det? Så fyller du bara på allt eftersom du syr och klipper?
 
Kräver inköp av vadd och bakstycke. Dessutom tycker jag lapptäcken är fula :o
Vad skulle jag ha det till liksom?
Man kan ju använda lappteknik till mycket. Men om du inte vill göra det kan du ju sy dockor eller andra figuer, om det är stora tyg så kanske örngott, små lappar kan bli nålbrev, tampong eller bindficka till handväskan osv.
 
Man kan ju använda lappteknik till mycket. Men om du inte vill göra det kan du ju sy dockor eller andra figuer, om det är stora tyg så kanske örngott, små lappar kan bli nålbrev, tampong eller bindficka till handväskan osv.

Samma sak där, vad ska jag ha det till? Är väldigt praktiskt lagd och vill inte göra grejer bara för att göra. Det måste användas!
 
Samma sak där, vad ska jag ha det till? Är väldigt praktiskt lagd och vill inte göra grejer bara för att göra. Det måste användas!
Ja, jag vet ju inte vad du använder för saker. Jag använder både örngott, nålbrev, solhatt, tofflor, en ficka att ha bindor i väskan är jättepraktiskt, vimplar är ju dekorativt. Dockor och liknande kan man ge bort till barn i sin omgivning.
 
Ja, jag vet ju inte vad du använder för saker. Jag använder både örngott, nålbrev, solhatt, tofflor, en ficka att ha bindor i väskan är jättepraktiskt, vimplar är ju dekorativt. Dockor och liknande kan man ge bort till barn i sin omgivning.

Och jag använder inget av det och har inga barn i närheten. Dessutom kräver det inköp av mer material = inte aktuellt.

Örngott använder jag förstås, men har redan massor.

Gissa varför jag har så svårt att hitta bra projekt för stuvbitar? Är nog för minimalistisk för att göra nåt bra av dem :p

Googlat mig igenom flera sidor med tips och inte hittat nånting som jag kände att "ja, DET är bra!" Mest "meh, onödig pryl som kommer hamna i secondhand påsen i samma sekund som den är färdig".
 
Och jag använder inget av det och har inga barn i närheten. Dessutom kräver det inköp av mer material = inte aktuellt.

Örngott använder jag förstås, men har redan massor.

Gissa varför jag har så svårt att hitta bra projekt för stuvbitar? Är nog för minimalistisk för att göra nåt bra av dem :p

Googlat mig igenom flera sidor med tips och inte hittat nånting som jag kände att "ja, DET är bra!" Mest "meh, onödig pryl som kommer hamna i secondhand påsen i samma sekund som den är färdig".

Servietter?
Avsminkningspads?
Jag sparar ju allt till applikationer, men det tror jag vi har skrivit om tidigare - du applicerar just ingenting? (Blir väl så utan barn antar jag...)

Jag har f.n. massor av syinspiration och absolut ingen sytid alls. Deprimerande.
 
@majola jag har faktiskt börjat lite smått med applikationer på tygpåsar och så bara för att få bort lite i stuvhögen. Men det är försvinnande lite.

Ska pimpa lite gamla kläder med tänkte jag. Snygga till gamla jeans och t-shirts. Kommer nog bli bra och ta lite smått på stuvhögen.
 
Jag skickade iväg 2 paket i helgen med småplagg till prematurerna, bland annat ett av paketen hade 1 kg snuttefiltar där framsidan är av stuvar, 10x10, 11x11 eller 16x16 cm stora rutor, ändå känns det inte som att stuvhögen minskar det minsta!

Idag gjorde jag klart en summer romper (från Runi) som jag påbörjade igår. Det är lillasyster (som vanligt :p ) som ska få den :) Ovant att sy i vävt tyg och det joxade lite, men får hoppas hon gillar den!
19149091_10158781828925114_6580641805131622403_n.jpg
 
Sitter och kollar på tyg.se rea. Hittat några fina tyger jag är sugen på, men jag har en låda, en IKEA-kasse och två pappkassar med tyg. Plus två kassar med stuvbitar.

Ge mig styrka att stå emot!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund ÅÅÅÅÅÅÅ idag skedde ett mirakel, genombrott...kalla det vad ni vill! Melvin har för första gången varit ensam hemma i drygt 1 timme UTAN...
Svar
2
· Visningar
1 136
Senast: escodobe
·
Övr. Katt För igår kastrerade jag min ena dam. Visste att hon var dräktig i 2-3 veckan, och det stämde visade det sig sen. Ringde Rinkebys...
Svar
7
· Visningar
971
Senast: Yrja
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 313
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp