Bukefalos 28 år!

" Ta bort"/avliva "frisk" häst...

Sv: " Ta bort"/avliva "frisk" häst...

Citat: Varför ska JAG ge bort en häst till en annan när det är JAG som förlorar PENGAR på det. Då slaktar JAG hellre kräket. Slut på citat.
Hästen var ung och fullt FRISK :mad:
Vi hade väl inget sagt om hästen varit gammal och/eller sjuk :cry:

Behöver jag säga att dom blev uppsagda och har nu flyttat väldigt fort med sina andra hästar.................

Alla har väl rätt att göra som de själva vill?

Och varför blev de uppsagda pga ovanstående?
 
Sv: " Ta bort"/avliva "frisk" häst...

suck hoppar in i tråden då jag börjar komma i samma banor tror jag..

Tog idag beslutet att triangelmärka mitt sto då hon efter 6månaders vila visade 1½ grads hälta, innan 2gradig hälta. Veterinär sa att hon kommer ej hålla då hon efter vila visade så mycket. Så jag tog beslutet. Nu försöker jag hitta ett hem där hon får gå som avelssto då hon har fina linjer. Om jag inte hittar det hamnar jag nog tyvärr i samma grop som dig..

Veterinär sa att hon kommer hålla för avel och sällskap och hennes skada ej har någon betydelse för användningsområdet.

Oerhört tråkigt, men ibland har man inget val.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst har slutat tycka om att bli ryktad. Hon har alltid stått som ett ljus men nu vill hon inte alls. Först trodd jag det berodde på...
Svar
15
· Visningar
1 098
Senast: Sootie
·
Kropp & Själ Jag har under en längre period kännt att jag har tappat bort den person som jag vill vara och vad jag vill med mitt liv. Alltså det...
Svar
0
· Visningar
267
Senast: grodan21
·
Hästvård Det är så mycket diskussioner om tillskott hit och tillskott dit, men jag hade velat skicka in ett tex träckprov för att checka av...
2
Svar
33
· Visningar
1 970
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej, min häst fick en kraftig hovböld i mars o h stod på klinik i fem dagar. Väl hemma gick hon bandagerad en månad och skoddes sedan...
Svar
19
· Visningar
1 504

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp