Tack bukefalist!

Nu är det några år sedan men... Hade jag inte haft buke när jag gjorde resan genom min cancer och behandlingarna så hade jag klarat det sämre. Så mycket stöttning, omtanke och kärlek. Det trodde jag inte fanns. Framförallt fanns det inte IRL eftersom min vänkrets är utvald och begränsad.

Jag älskar bukes handfasta råd i kriser och alla intelligenta tänkande personer som bidrar i diskussionerna.

Buke gör mig klokare.
 
Instämmer med @tanten, det finns mycket kunskap och vänlighet här. Jag har träffat några bukefalister IRL och vill hemskt gärna träffa fler (tex @tanten ;)).

Särbon är väldigt van med att mina meningar börjar med: "Jag såg på Buke..." :D
 
Buke är en så stor del av mitt liv. Utan buke så vore mitt liv fattigt och ensamt. Alla kloka människor som finns här gör mitt liv roligare och så mycket mer innehållsrikt :) Gratulationerna jag fick på min födelsedag och permobilen ni sparade ihop till :love: Ja jag kan fortsätta i evigheter. Buke är bara så bäst :love:
 
Jag lär mig hela tiden saker av Bukes skribenter och får tillgång till nya perspektiv. Dessutom avkoppling och humor. Tack allihop!
 
Att buke lär och ger nya perspektiv håller jag verkligen med om.
Nu läser jag mycket mer än jag skriver, men det är många trådar som jag tänker mycket och länge på.
Det är nog därför jag inte skriver så mycket. I de hetsigare trådarna känner jag att jag tänker för långsamt för att hinna delta. När jag funderat färdigt och formulerat min åsikt på ursprungsinlägget har tråden blivit 17 sidor lång. :p
 
Nu står en fantastisk Jansson i min ugn. Receptet till den har jag @makarontanten att tacka för.
Med jämna mellanrum slår det mig, vilken källa till lärdom av vitt skilda slag, bukefalos är.
Min sambo brukar kalla den för, ¨den moderna Gröngölingsboken.¨

I vilket sammanhang sänder ni en tacksamhetens tanke till en eller flera bukefalister?

Åh vad kul att höra bitta :-) ( vet inte hur man taggar in namn). Tycker mest jag får ovett här annars, men jag har väl alltid vart en liten udda fågel som tänker lite annorlunda än de flesta, så jag tar det onda med det goda ;-).

Jag kan nog inte komma på någon speciell att tacka, utan passar på att tacka alla istället. Buke är forumet där man både bråkat, vart förbannad, skrattat och gråtit på. Det går alltid få råd och bra tips, och i det stora hela är det ganska allmänbildande i mycket, även om jag oftast inte håller med i allt ;-). Tycker ibland att tonen är väl hätsk på "smågrejer" , men i det stora hela är jag tacksam att jag är en del av forumet och att de flesta inte är långsinta när man "bråkat" i en tråd och sen är "vänner" i nästa. DET uppskattar jag, då man inte alltid behöver ha samma åsikter, det är ju det som gör det intressant att diskutera, även om man kan bli sur för en stund :-)
 
Jag vill tacka buke för att ni har gjort mig till en mer reflekterande människa kring både samhälle och relationer. Jag är helt övertygad att det har gjort mig mer rustad att möta olika situationer i livet och har hjälpt mig att bli mer inkännande och empatisk.

+1 på den. Och den fantastiska hunddelen här på buke som har gjort mig till en mycket bättre hundägare!
 
Det bästa lussebullsreceptet kommer härifrån, liksom det bästa sconesreceptet. Har testat en massa andra recept härifrån också och läst massor av rekommenderade böcker.
Överlag dyker det upp en massa saker och tips jag inte kände till som undersöks och provas...
 
Det bästa lussebullsreceptet kommer härifrån, liksom det bästa sconesreceptet. Har testat en massa andra recept härifrån också och läst massor av rekommenderade böcker.
Överlag dyker det upp en massa saker och tips jag inte kände till som undersöks och provas...
Ja, boktråden är ju ovärderlig. Så många bra böcker jag skulle missat utan den.
 
1457652_10151830907062620_1006432268_n.jpg


Jag är grymt tacksam för en present i rättan tid från @imrahil - signerad teckning, som ramats in och pryder sin plats i bokhyllan...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 276
Senast: cassiopeja
·
Relationer Om någon vet vem jag är så håll det för er själva tack, använder anonymt nick. De tankarna går jag i just nu.. Hela mitt liv crashade...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 343
Senast: Zeli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp