Göra slut med de enda vänner man har?

Sv: Göra slut med de enda vänner man har?

har haft samma bekymmer själv... vi var ett gäng grabbar som växte upp ihop.. tog körkort, dansbanor etc etc.. en efter en träffade tjejer, ungar, hus.. osv.... jag blev över.,, räknades inte längre iom att jag var singel .. enda gångerna dom hörde av sig var nog av tvång när det var bröllop..... eller någons bil gick sönder... droppen var midsommarafton i år när en av dom ringde å frågade vad jag gjorde... tja inget sa jag... "vi firar midsommar som vi gjorde förr du.. med långbord ,å sill å kubbspel å dans- du skulle varit med ".. det var spiken i kistan ska ni veta..... såna vänner blir man inte glad av...:meh:

/s
 
Sv: Göra slut med de enda vänner man har?

Kl
Nu har jag fler vänner än två, men jag har gjort "slut" med just två stycken nu i sommar som jag kännt väldigt länge och räknade som mina bästa vänner. De två känner varandra väl också. Känns lite sorgligt, men samtidigt förbannat bra.

Jag har känt genom åren att den ena, som jag umgåtts mest med, har ändrat sig otroligt mycket genom åren som gått. Hon har skaffat ett nytt intresse ( inget fel med det) som tar upp de flesta dagar i veckan, och skulle man träffas, så var det när hon kunde utefter det. Man fick planera i flera veckor innan, vilket jag har lite svårt för. Utöver det, var det "problem" att jag hade hund, hon katt. Var hon hos mig, var min hund jobbig och äcklig som kunde hoppa när hon kom, och även gillade att visa sin kärlek med en slick då och då. Det som kändes mest knepigt i "hundhatet" var att hon själv haft 2 olika hundar med en fd sambo innan, och ändå inte förstod hur en hund fungerar och kunde acceptera att jag hade detta intresse. Var vi hos henne, var det på nåder med hunden, då den absolut inte fick störa katterna på något vis. Gjorde den det, så var det sura miner och dålig stämning.

Förr i tiden "bodde" vi även hos varandra mellan varven då vi umgicks så mycket. Var vi hos mig stod jag för mat, vin eller vad det kunde va, var vi hos henne, så var det hon. Alltid trevligt och enkelt att umgås. Men helt plötsligt var det knytkalas som gällde, eller att man skulle ta med sig eget grillat, dricka mm om man skulle ses, men bara hos henne, inte när hon kom till en annan. Nja, för hon ville spara på sina fina viner hon köpt på sig och hade inte råd att stå för maten om vi blev bjudna på grillkväll.

Fick också höra nu i sommar att hon var mycket besviken på mig, då jag inte kommit på en födelsedagsfest hon bjöd på. Jag ljög den gången ( vilket hon vet) att jag var sjuk. Anledningen var att hon träffat min dåvarande sambo strax innan, och sagt till mig att han var otrevlig, nu var vi bjudna på fest och jag fick ont i magen av att ta med honom till den slags fest som han hatade. Hon var också besviken på att jag inte ställt upp när ett par vänner till henne dött, vilket jag erkänner att jag inte gjorde.

Jag har själv haft hela häcken full de senaste åren med att min bror fick barn, tjejen hade förlossningsdepression och jag hjälpte dem väldigt mycket, både med att ta hand om barnet, flytt och att komma iordning i hemmet.. Jag hjälpte min farmor och farfar att flytta från gård till lägenhet, jag tog hand om farmors död ett par veckor senare och har därefter hjälpt min farfar med mat, klädinköp, mediciner, handläggare, läkare, följt med på begravningar, planterat på gravstenar mm. Utöver det har jag gått igenom en seperation från min sambo, fått avliva min älskade hund pga sjukdom i samma veva. Tagit hem en valp och det är ju en hel del jobb om man säger så. Haft problem att lösa jobbet och hunden en period, träffat en ny man som jag till en början ville engagera mig i. Min bror har hamnat snett och jag har försökt hjälpa till där så mycket jag kunnat, jag jobbar natt och är ofta psykiskt trött efter det. Detta på ungefär två år, och ja, jag var inte där för min vän, det erkänner jag, jag var tvungen att ta mitt eget...Utöver det har jag flera vänner som jag försökt hålla kontakten med under tiden..

Nåja, jag fick iallafall veta att jag var egoistisk och elak, bara tänkte på mig själv,ljög och tänkte fel om allt. Jag blev ledsen över orden, men kände samtidigt att det blev spiken i kistan.

Den andre vännen ringde mig och frågade om vi skulle göra en grej tillsammans. Jag sa ja, ska bara kolla så det funkar med att skaffa hundvakt först. Pratade med den andre vännen, hörde om hon ville följa med, hon kunde inte. Dagen innan ringer jag min andre vän och frågar om morgondagen. Får till svar att hon inte har råd, då hon gjort grejen med den andre vännen dagen innan. Hon sa att vi kanske kan åka nästa vecka istället. Jag sa att jag ska se om jag kan fixa hundvakt igen, då jag hade fixat till denna veckan då inget blev av. Döm om min förvåning när samma vän återigen åker iväg med den andra på samma grej igen. Utan att fråga mig om jag vill följa med, utan att avboka mig. Hon hade inte RÅD att åka med mig, men hon hade råd att åka två gånger med den andra??

Herregud vad skönt att skriva av sig allt nu. Tack för att ni orkat läsa. Vänner ska ge och ta, ha förståelse och kunna förstå att situationer uppstår i livet. Rätt eller fel?
 
Sv: Göra slut med de enda vänner man har?

har haft samma bekymmer själv... vi var ett gäng grabbar som växte upp ihop.. tog körkort, dansbanor etc etc.. en efter en träffade tjejer, ungar, hus.. osv.... jag blev över.,, räknades inte längre iom att jag var singel .. enda gångerna dom hörde av sig var nog av tvång när det var bröllop..... eller någons bil gick sönder... droppen var midsommarafton i år när en av dom ringde å frågade vad jag gjorde... tja inget sa jag... "vi firar midsommar som vi gjorde förr du.. med långbord ,å sill å kubbspel å dans- du skulle varit med ".. det var spiken i kistan ska ni veta..... såna vänner blir man inte glad av...:meh:

/s

Määäh, jag är singel ..( ...eller ja) och jag har jättemånga kompisar , har inte med singel att göra -
men jag har dumpat en del vänner under årens lopp, när man märker att sk vänner bara är falska så är det bara bort...jag har inga energitjuvar i min närhet längre
 
Sv: Göra slut med de enda vänner man har?

Määäh, jag är singel ..( ...eller ja) och jag har jättemånga kompisar , har inte med singel att göra -
men jag har dumpat en del vänner under årens lopp, när man märker att sk vänner bara är falska så är det bara bort...jag har inga energitjuvar i min närhet längre

Skönt för dig:) Vänner ska kunna ta ens fel och brister också ( likväl som man får göra tillbaka). Jag har många vänner/kompisar/bekanta. Jag umgås efter behov och ork:)
 
Sv: Göra slut med de enda vänner man har?

Skönt för dig:) Vänner ska kunna ta ens fel och brister också ( likväl som man får göra tillbaka). Jag har många vänner/kompisar/bekanta. Jag umgås efter behov och ork:)

Ja, jag har jättemånga vänner men den del är mer än andra ...några riktigt bra vänner som man känt ett helt liv typ
 
Sv: Göra slut med de enda vänner man har?

Hur får man kontakt med dessa agilitygäng?? Hunden skulle lätt behöva träningen, hon är väldigt lättdistraherad och skulle behöva träna massor på att umgås med andra hundar utan att tappa hjärnan, och utan att bli rädd.

Du har ju ett hundforum här inne, starta en tråd och efterfråga en träningsträff där du bor. Det har gjorts med framgång flera gånger, min absolut bästa vän privat har jag lärt känna härifrån. :D

Sen har du massa andra hundforum också som du kan göra likadant med, utifall ngn bukefalist inte bor i närheten av dig. :)
 
Sv: Göra slut med de enda vänner man har?

Ja, jag har jättemånga vänner men den del är mer än andra ...några riktigt bra vänner som man känt ett helt liv typ

Önskar jag kunde säga detsamma.. I mitt fall, kommer sanningen fram efter många år... Besviken, men jag har ju mina nya vänner, så ingen depp på så sätt, men surt att förlora de gamla ändå...
 
Sv: Göra slut med de enda vänner man har?

Är det du som är felet så borde denna tråden inte handla om ifall du ska göra slut med dina vänner, då ska den handla om vad du gör för fel.

Fast den här tråden tillhör inte Kimmis, utan "liteliten". ;)
 
Sv: Göra slut med de enda vänner man har?

Önskar jag kunde säga detsamma.. I mitt fall, kommer sanningen fram efter många år... Besviken, men jag har ju mina nya vänner, så ingen depp på så sätt, men surt att förlora de gamla ändå...
Det är tråkigt när man förlorar vänner, men å andra sidan vill man ändå inte umgås med dem om det hela tiden betyder att man måste rätta sig efter deras villkor.

Jag har själv nått insikten att jag hellre är ensam än i dåligt sällskap.
 
Sv: Göra slut med de enda vänner man har?

Önskar jag kunde säga detsamma.. I mitt fall, kommer sanningen fram efter många år... Besviken, men jag har ju mina nya vänner, så ingen depp på så sätt, men surt att förlora de gamla ändå...


men så har det ju varit för mig också , och nog för de flesta att det visar sig efter ett tag/några år vad folk går för..
Jag skulle aldrig aldrig aldrig idas umgås med folk jag inte gillar....never ever ....
 
Sv: Göra slut med de enda vänner man har?

Jag tycker att det är lätt att skaffa nya bekanta, eller "light"-kompisar, vad ska man säga... Sådana som man kan umgås med på jobbet/i stallet/i andra sammanhang och har roligt och mysigt med, men som man av olika anledningar inte vill ta det djupare med. Håller man det lätt och enkelt så behöver man inte störa sig på diverse saker, och inte bli sårad. Dom kommer och går, man flyttar, byter jobb, etc, men det gör inte så ont att tappa den här sortens polare.

Men att hitta nya soulmates, dom som blir sk "bästisar" och hänger med en igenom hela livet, det är inte lätt nu när man är vuxen. Det gäller ju inte bara att man har en riktigt bra kemi, man måste också investera massvis med tid i att bygga relationen, att bygga gemensamma minnen, och man gör det hela tiden med risken att bli sviken/besviken. Litegrann som att våga ta ett kärleksförhållande på allvar :). När man var barn gick det ju väldigt mycket snabbare, då man hade mer fritid och dessutom ofta gick på samma skola/i samma klass som ens kompisar.

Jag har gjort slut med en "bästis" som jag hittade i vuxen ålder. Gör fortfarande ont, saknar hen. Men är ändå nöjd med mitt beslut, mådde bara dåligt av det förhållandet.

Det jag vill säga till TS är: Du är vuxen nu. Sluta umgås med drama-fjortisar :). Det går att hitta nya vänner. Och även om du inte gör det, så är det bättre att ligga på noll än att ligga på minus, så att säga :).
 
Sv: Göra slut med de enda vänner man har?

Därför gav jag upp att umgås med tjejer för länge sedan.
Hela mitt liv har blivit otroligt mycket lättare sen jag valde att bara ha manliga vänner!

Du, det där säger kanske mer om dig än om "tjejer" överlag! :D
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 251
Senast: Whoever
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 045
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 552
Senast: sjoberga
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 221
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Vilka banor finns?
  • Avmaskning

Omröstningar

Tillbaka
Upp