Tack, Sveriges kvinnor

Alltså det där är ganska fantastiskt.

När andra ridsportförbund endast lyfter så kallad ridsport
När andra fackförbund endast lyfter så kallade fackliga frågor
När andra studieförbund endast lyfter så kallade studiefrågor
När andra konstföreningar endast lyfter så kallade konstfrågor

osv

O_o

Ja, det säger ju en del om partiets brist på så kallade kvinnofrågor. Till och med kvinnoförbundet pratar om vad männen tycker om att prata om.
 
Ni var så mönga vettiga som svarade så jag avstår att svara Blue och Oldie som först tjatade om statistik men sen inte ville ha den.

60 gruppvåldtäkter om året var svaret.
Jag kan inte se att jag läser om fler än så idag. Utan det skrivs om fler och troligen fler anmäls. Det är också BRÅs slutsats i alla rapporter.
 
Alltså jösses vilket pliktskyldigt kvinnoförbund. Jag tittade noggrannare på deras sajt, den som @Trani länkade till. Där finns inte mycket text. Bland det som finns är en liten utläggning som att trygghet för kvinnor är viktigt, och så uppmanas man läsa deras åtgärdsprogram på det området. Och det består helt enkelt av fem bilder med en slogan!

trygghet.jpg


En pekbok för kvinnors trygghet, alltså. Hur kommer det sig att man inte blir förvånad.
 
Alltså jösses vilket pliktskyldigt kvinnoförbund. Jag tittade noggrannare på deras sajt, den som @Trani länkade till. Där finns inte mycket text. Bland det som finns är en liten utläggning som att trygghet för kvinnor är viktigt, och så uppmanas man läsa deras åtgärdsprogram på det området. Och det består helt enkelt av fem bilder med en slogan!

trygghet.jpg


En pekbok för kvinnors trygghet, alltså. Hur kommer det sig att man inte blir förvånad.

Jag tänkte att du måste missat något men det var faktiskt så illa. Men det kan väl inte förväntas att kvinnor ska klara av att läsa massa text, mycket bättre med bilder!
 
Eftersom det inte existerar några tecken på att förhållandet har ändrats signifikant verkar ny forskning onödigt.

Men visst, värdet kanske skulle vara att få tyst på dem som gapar. Tyvärr funkar det inte på faktaresistenta, som ändå kommer göra någon absurd tolkning av resultatet som gynnar deras intressen.

En liten "anekdot" som jag tycker representerar det bredare debattklimatet: Det var inte alls längesedan Aftonbladet, DN m.fl gjorde en stor grej av att Kent Ekeroth stödjer sig på statistiken från BRÅ:

"Inför BBC Worlds mångmiljonpublik hänvisar SD:s Kent Ekeroth till 15 och 30 år gamla studier."

"..trots att ingen ny studie har gjorts de senaste tio åren tycker inte Kent Ekeroth att det är några problem med de slutsatser han dragit..."

"Eftersom ingen liknande rapport tagits fram under de senaste tio åren går det inte att säga något om hur förhållandena ser ut i dag."

Nu efter det var tal om en ny undersökning låter det i samma medier ungefär såhär: "Överrepresentationen är väl belagd i såväl svensk som utländsk forskning sedan 1970-talet. Att än en gång undersöka det vi redan vet är slöseri med tid och resurser."

Även de diskussionerna vi har haft om ämnet tycker jag har representerat det bredare debattklimatet ganska bra. Du hävdade t.ex att 85% av alla brott begås av etniska svenskar. På det svarade jag att siffran i senaste BRÅ-undersökningar var 45% men om vi antar att överrepresentationen inte förändras så är den ca 55% (p.g.a större andel utrikes födda sedan mätningen). Det köpte du inte alls. I senare trådar fortsatte du hävda saker som att etniska svenskar står för 80% av alla brott. Nu när en debatt om förnyad statistik har blossat upp har retoriken skiftat till "vi har redan koll på läget".
 
Senast ändrad:
... Eller Vad är det för fel på Sveriges män?

Läser att i senaste Sifon skulle 7,1 proc av kvinnorna rösta på SD om det vore val i dag.

Och 25,9 proc av männen. 25,9 procent!

Hur kan det vara så stor skillnad?

Själv kommer jag att rösta på det parti som föreslår en begränsning av rösträtten för män. :arghh:


Den stora frågan är väl varför 7,1% av kvinnorna anser att kvinnor skal fråntas rätt till att bestämma över sitt liv, rösträtt, rätt till arbete och pension för att istället förvisas till kök och sovrum som uppassare, babymaskiner och barnskötare för de "Ariske" männen ... (Jag utgår från att även de här 7,1% av kvinnorna kan läsa och förstå vad SDs partiprogram går ut på).
 
På det svarade jag att siffran i senaste BRÅ-undersökningar var 45% men om vi antar att överrepresentationen inte förändras så är den ca 55% (p.g.a större andel utrikes födda sedan mätningen).

Byt plats på siffrorna 45% och 55% så blir det rätt.
 
Byt plats på siffrorna 45% och 55% så blir det rätt.
"Eftersom det inte existerar några tecken på att förhållandet har ändrats signifikant verkar ny forskning onödigt" *
Så kunde Påven ha sagt när han fördömde Galileo Galilei;s upptäckter gällande vårt solsystem.
Snacka om att den Påven kunde stoppa huvudet i sanden och blunda inför verklighet och fakta....Och så finns det de stollar som säger att historien inte upprepar sig:laugh:
Från inlägg nr 344....
 
Men även utan svensk forskning i ämnet så kan man ju bara titta på Norge, Där har man väl aktuellare siffror. Våra samhällen är rätt lika och det gäller ju mänskligt beteende. Samma typ av människor där som har så det ska ju egentligen inte skilja mer än marginellt...så Påven behöver ju inte lyfta näsan ur sanden ;)
 
Ni var så mönga vettiga som svarade så jag avstår att svara Blue och Oldie som först tjatade om statistik men sen inte ville ha den.

60 gruppvåldtäkter om året var svaret.
Jag kan inte se att jag läser om fler än så idag. Utan det skrivs om fler och troligen fler anmäls. Det är också BRÅs slutsats i alla rapporter.

Jag har inte efterfrågat den statistiken så förstår inte riktigt vad du syftar på? BRÅs senaste rapport (2008:13) visar att anmälningarna 2006 hade fyrdubblats till ca 550 på tio år och att detta delvis skulle kunna tolkas som en faktiskt ökning. BRÅs "alla rapporter" där de dragit slutsatser om varför anmälningarna ökat är alltså en såvitt jag kan se, och slutsatsen är inte den du återger. Dock jag ser inte fenomenet med gruppvåldtäkter som särskilt starkt kopplat till "multikulti" som Oldie skrev. Det är en myt att vi knappt hade några gruppvåldtäkter innan vi fick en stor invandring, även om invandrare sannolikt är överrepresenterade,
 
Jag har inte efterfrågat den statistiken så förstår inte riktigt vad du syftar på? BRÅs senaste rapport (2008:13) visar att anmälningarna 2006 hade fyrdubblats till ca 550 på tio år och att detta delvis skulle kunna tolkas som en faktiskt ökning. BRÅs "alla rapporter" där de dragit slutsatser om varför anmälningarna ökat är alltså en såvitt jag kan se, och slutsatsen är inte den du återger. Dock jag ser inte fenomenet med gruppvåldtäkter som särskilt starkt kopplat till "multikulti" som Oldie skrev. Det är en myt att vi knappt hade några gruppvåldtäkter innan vi fick en stor invandring, även om invandrare sannolikt är överrepresenterade,

"delvis kan tolkas". skulle inte kalla det en klar ökning.
 
Även de diskussionerna vi har haft om ämnet tycker jag har representerat det bredare debattklimatet ganska bra. Du hävdade t.ex att 85% av alla brott begås av etniska svenskar. På det svarade jag att siffran i senaste BRÅ-undersökningar var 45% men om vi antar att överrepresentationen inte förändras så är den ca 55% (p.g.a större andel utrikes födda sedan mätningen). Det köpte du inte alls. I senare trådar fortsatte du hävda saker som att etniska svenskar står för 80% av alla brott. Nu när en debatt om förnyad statistik har blossat upp har retoriken skiftat till "vi har redan koll på läget".
Etniska svenskar, vad är det egentligen?
 
Etniska svenskar, vad är det egentligen?

Det går alltid att diskutera, i diskussionerna jag refererar till användes begreppet (inte av mig) som likställt med vad BRÅ definierar som personer med svensk bakgrund (inrikes född med två svenskfödda föräldrar).
 
Novus har för SR:s räkning undersökt svenskarnas inställning till Donald Trump. Åtta av tio väljer "ogillar". Av männen är det drygt sju av tio som ogillar honom, av kvinnorna nästan nio av tio. Bland Alliansens väljare är det också nästan nio av tio som ogillar och bland de rödgröna hela 96 procent - alltså nästan alla.

Och SD då? Jo, där är det 42 procent - som GILLAR. Who would have thought ... :grin: (Det är dock 36 procent som faktiskt ogillar också. De tycker väl att han varit för mesig med the muslim ban).

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6650812

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6651986
 
Etniska svenskar, vad är det egentligen?
Det är jag. Min släkt är så erbarmligt tråkig fyra generationer bakåt på bägge sidor så där finns inte ens en norrman så då får man kategorisera sig etnisk svensk. Enda jag kan trösta mig med är att jag inte upptäckt någon inavel. Dom gifte sig över sockengränserna åtminstone.
Jag kan inte se att det är något märkvärdigt, och definitivt inget att vara stolt över.
Vi har varit så fattiga så ingen har knappt tagit sig ut ur Västergötland. Förutom någon som emigrerade då. Och hennes ättlingar röstar på Trump så jag vet inte vad jag ska vara stolt över i det fallet heller.
Sen anser jag ju inte över huvud taget att man kan vara stolt över vad en förfader gjort. Tycka är bra gjort kanske men det är ju en annan sak.
 

Liknande trådar

Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 956
Samhälle Det har florerat ett klipp från SD:s Riks-TV-satsning, där en man och en kvinna diskuterade varför kvinnor röstar "fel", dvs vänster...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 275
Senast: Thaliaste
·
Kultur Jag är mycket historie- och arkeologintresserad på hobbynivå, och har precis läst boken Vikingatidens härskare av arkeologen Anna...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 820
Senast: Stinaelin
·
  • Låst
Samhälle SD kommer näver bäver få min röst, lika lite som F! eller något annat parti i sverige denna höst. Jag värnar om min demokratiska rätt...
17 18 19
Svar
372
· Visningar
25 175
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp