Tack, Sveriges kvinnor

Kanske män blir mer inihelvete förbannade på sånt här än kvinnor.
Vad vet jag?
Kvällsbus såklart av baaaaarn, lite som att spela hartsfiol o palla äpplen. :rage::rage:
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/upplopp-i-rinkeby-polisen-skot-varningsskott?cmpid=del:pd:ny:20170220:upplopp-i-rinkeby-polisen-skot-varningsskott:nyh

Eller så tänker de lite förutom att bli förbannade och gör den enkla insikten att SDs politik inte skulle göra det ett dyft bättre utan bara mycket; mycket värre.

Att rösta i ilska verkar inte så begåvat.
 
Eller så tänker de lite förutom att bli förbannade och gör den enkla insikten att SDs politik inte skulle göra det ett dyft bättre utan bara mycket; mycket värre.

Att rösta i ilska verkar inte så begåvat.

Tja, vi har ju provat den "öppna dörrens politik" och det behöver man inte vara stjärntydare för att kunna dra slutsaterna av. Eller hur?
 
Kanske män blir mer inihelvete förbannade på sånt här än kvinnor.
Vad vet jag? Mer fritidsgårdar löser säkert problemet
Kvällsbus såklart av baaaaarn, lite som att spela hartsfiol o palla äpplen. :rage::rage:
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/upplopp-i-rinkeby-polisen-skot-varningsskott?cmpid=del:pd:ny:20170220:upplopp-i-rinkeby-polisen-skot-varningsskott:nyh
Då verkar det ju produktivt att rösta på ett parti vars rättspolitiska talesperson och ledamot av justitieutskottet svingar järnrör på stan och blir åtalad för misshandel på krogen.
 
För få, men inte ytterst få, tror jag. Ganska många sorterar först bort det som är otänkbart. Som rasism, nationalism, konservatism, företagarfientlighet och religiösa partier.

Sedan gör man en bedömning mellan det som kvarstår.

Att SD lägger ett smart förslag på pensionsområdet kan liksom aldrig väga upp främlingsfientlighet, rasism, kvinnoförakt och alternativ fakta.

Jag håller inte med.
Jag tror nog att människor i grunden är själviska i någon mån, och att vi generellt sett i första hand väljer vad som är bra för oss själva och därefter tar hänsyn till konsekvenser för andra människor. Jag tror inte att man gör det utstuderat, utan mer undermedvetet.
Därför tror jag att en man som närmar sig pensionen klarar av att rösta på SD på grund av det smarta förslaget och ignorera resten av det du räknar upp. Mannen är jätteorolig för sin pension och något slags (irrationell) självbevarelsedrift kickar in och man ser inte att ens val drabbar andra. Ungefär som att människor inte ser att de riskerar andras liv och kör för fort när de har bråttom.
 
Tja, vi har ju provat den "öppna dörrens politik" och det behöver man inte vara stjärntydare för att kunna dra slutsaterna av. Eller hur?

Ett Sverige starkare och mer ekonomiskt framgångsrikt än någonsin, med en starkare välfärd än någonsin ? Det är något som riskerar att drabba öppna samhällen som håller värden som jämställdhet, mångfald, kunskap och innovation högt.

Nice att vi är där fortfarande.
 
Jag håller inte med.
Jag tror nog att människor i grunden är själviska i någon mån, och att vi generellt sett i första hand väljer vad som är bra för oss själva och därefter tar hänsyn till konsekvenser för andra människor. Jag tror inte att man gör det utstuderat, utan mer undermedvetet.
Därför tror jag att en man som närmar sig pensionen klarar av att rösta på SD på grund av det smarta förslaget och ignorera resten av det du räknar upp. Mannen är jätteorolig för sin pension och något slags (irrationell) självbevarelsedrift kickar in och man ser inte att ens val drabbar andra. Ungefär som att människor inte ser att de riskerar andras liv och kör för fort när de har bråttom.
Det där har jag aldrig förstått - alltså att de flesta skulle rösta för att de själva ska få det som bäst. Jag har alltid röstat på det jag tror ger oss ett bättre samhälle.
 
Då verkar det ju produktivt att rösta på ett parti vars rättspolitiska talesperson och ledamot av justitieutskottet svingar järnrör på stan och blir åtalad för misshandel på krogen.

Så SD består av 1 person? Tack det visste jag inte, jag tyckte nog att Jimmie sopade banan med Ylva i Agenda igår. Dessutom är SD det enda partiet som tar tag i dumheter från medlemmar.
Du kan ju notera att den Vänsterpartist som överföll en polis
http://www.sydsvenskan.se/2016-09-22/kvar-i-riksdagen-trots-fallande-dom
sitter kvar på sin 65.000 kronors plats trots att han är dömd.
 
Ett Sverige starkare och mer ekonomiskt framgångsrikt än någonsin, med en starkare välfärd än någonsin ? Det är något som riskerar att drabba öppna samhällen som håller värden som jämställdhet, mångfald, kunskap och innovation högt.

Nice att vi är där fortfarande.
Vi ska ha invandring, vi behöver invandring. Står utom allt tvivel. Vad vi inte ska ha är en okontrollerad asylinvandring. med människor som inte landet har behov av. Där ska landets förmåga och vilja att försörja folk begränsa det hela. Så som både L och andra ansvarstagande partier insåg.....
Vi har en rejäl bostadsbrist eller hur?
Vi har en i det närmaste obefintlig arbetsmarknad för personer som inte har minst gymnasiebehörighet, eller hur?
Har man inte det, kan inte svenska och inte har de kunskaper någon vill betala för, ja då lär man inte få jobb. Hur vill du lösa den knuten..med hjärtlighet?
 
Det där har jag aldrig förstått - alltså att de flesta skulle rösta för att de själva ska få det som bäst. Jag har alltid röstat på det jag tror ger oss ett bättre samhälle.

Jag tror inte att det är knappt någon som medvetet röstar för att de själva ska få det som bäst och skiter i andra. Däremot kan jag tänka mig att man får något slags skygglappar av sin egen oro, och inte ser alla konsekvenser av sina val. Man tror att man, precis som du, röstar på det som ger ett bättre samhälle, men baserar sitt val på att man ser alla fördelarna och bara en bråkdel av nackdelarna.
 
@mandalaki , jag tror också att vi är ganska många. Därför delar jag inte @As_Vegas analys helt och hållet.
Om jag skulle basera mitt röstande på vad som bäst för mig själv skulle jag bli tvungen att begrava mig i plånboksfrågor och sitta och granska alla löften inför varje val. Det orkar jag inte med.

Jag bestämmer mig utifrån mer övergripande ideologiska faktorer - och då kan jag också leva med enskilda förslag som jag inte gillar från "mitt" parti. Men det är klart, började de slira om aborträtten eller för den delen invandringspolitiken - då skulle det kunna vara deal breakers.
 
Jag tror inte att det är knappt någon som medvetet röstar för att de själva ska få det som bäst och skiter i andra. Däremot kan jag tänka mig att man får något slags skygglappar av sin egen oro, och inte ser alla konsekvenser av sina val. Man tror att man, precis som du, röstar på det som ger ett bättre samhälle, men baserar sitt val på att man ser alla fördelarna och bara en bråkdel av nackdelarna.
Nja, jag menar inte att skita i andra. Jag menar mer folk som röstar på ett parti som t ex vill förbättra för fattigpensionärerna, just för att personen ifråga är just fattigpensionär. De finns säkert - men jag tror inte att majoriteten av väljarna röstar så.
 
Nja, jag menar inte att skita i andra. Jag menar mer folk som röstar på ett parti som t ex vill förbättra för fattigpensionärerna, just för att personen ifråga är just fattigpensionär. De finns säkert - men jag tror inte att majoriteten av väljarna röstar så.
Du menar enfrågepartier?
 
Jag tror inte att det är knappt någon som medvetet röstar för att de själva ska få det som bäst och skiter i andra. Däremot kan jag tänka mig att man får något slags skygglappar av sin egen oro, och inte ser alla konsekvenser av sina val. Man tror att man, precis som du, röstar på det som ger ett bättre samhälle, men baserar sitt val på att man ser alla fördelarna och bara en bråkdel av nackdelarna.
??? Varför röstade en majoritet av alla LO anslutna på S under alla år? Jo för att S drev en politik som sas gynna just dessa grupper. Så är det om du betar av grupp efter grupp. Jag röstar på det jag anser vara bäst för mig och bäst för landet.
 
Nja, jag menar inte att skita i andra. Jag menar mer folk som röstar på ett parti som t ex vill förbättra för fattigpensionärerna, just för att personen ifråga är just fattigpensionär. De finns säkert - men jag tror inte att majoriteten av väljarna röstar så.

SD har väl aldrig på riktigt menat att de vill förbättra för pensionärerna? Jo, kanske utåt - när de talar om för världen att vi minsann inte kan ta han dom våra egna som betalat skatt i hela sitt liv och det är invandringens fel - om jag inte missminner mig så har jag sett i partiprogram/skuggbudget att de ville minska pengar till just pensionärerna
 

Liknande trådar

Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 955
Samhälle Det har florerat ett klipp från SD:s Riks-TV-satsning, där en man och en kvinna diskuterade varför kvinnor röstar "fel", dvs vänster...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 271
Senast: Thaliaste
·
Kultur Jag är mycket historie- och arkeologintresserad på hobbynivå, och har precis läst boken Vikingatidens härskare av arkeologen Anna...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 819
Senast: Stinaelin
·
  • Låst
Samhälle SD kommer näver bäver få min röst, lika lite som F! eller något annat parti i sverige denna höst. Jag värnar om min demokratiska rätt...
17 18 19
Svar
372
· Visningar
25 173
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp