Bukefalos 28 år!

Tack, Sveriges kvinnor

Den möjligheten finns ju idag, skriv på och överta försörjningsansvaret för en människa så får hon komma hit, då visar du att det inte handlar om pengar..inte råd? "Att ta emot flyktingar handlar för fasen om medmänsklighet.":sneaky:

Touché landsbygsbo, där fångade du mig verkligen med byxorna nere.

Eller ja. Finns hur mycket som helst jag vill se i ett samhälle jag inte har råd att betala för själv. Bl.a. utbildning, vård, äldreomsorg.
 
Enstaka händelser ??? Tja, så kan man ju också se på saken. Varför händer dessa "enstaka händelser" just där då. - jag har också jobbat i Tensta, i skolan den var usel då och med facit i hand har den inte blivit bättre på de 30 år sen jag jobbade där.

Hur vet du det? Om du inte har varit där på 30 år?

Det jag ser är inte odelat positivt, men det är inte våld och upplopp. Det finns en massa spirande integration förutom de negativa sidorna
 
Hur? Förklara.

För att jag svarar på ditt inlägg där du ironiserar över att vi ska ta hit alla som flyr för sina liv. Du svarar att jag inte kan tycka att vi ska ta hit människor som kommer för att få det bättre ekonomiskt.

Jag skrev om flyktingar som flyr krig, du vill få det till en diskussion om människor som försöker undkomma fattigdom. Olika saker, olika debatter.

Från wikipedia :
"Halmdockan består i att debattören först bygger en nidbild av motståndarens åsikter och argument och sedan argumenterar mot denna nidbild".

En halmdocka används särskilt i ett läge då en motståndares verkliga argument kan vara svåra att bemöta rationellt. De förvrängda argumenten framstår på så sätt som absurda och blir lätta att bemöta.
 
Det låter verkligen inte som det. För sakens skull, jag har ibland märkt att det gör viss skillnad för den jag talar med, så kommer inte jag ifrån en bakgrund där jag har en vänstervriden syn på saker och ting. Jag ser sällan saker som svart eller vitt, och jag brukar inte välja bort vänner och bekanta vars åsikter jag inte sympatiserar med utan har fört diskussioner åt både höger och vänster. Därför kan jag säga att jag kan se att det finns vänstervriden media, och att det sväljs helt av vissa av anhängarna, på samma vis som det finns högerväljare som gör samma sak. Jag har också träffat på personer som klarat av att vara källkritiska om man ser till båda blocken. När jag sett dina diskussioner ser jag inte alls den insikten.

Ehh, :confused:. Om man läser och talar med båda sidor och efter detta bildar sig en egen uppfattning, hur kan den då vara ooptimal, för mig?
Så gör man väl? Mona Sahlin är Expressens headline idag.
Aftonbladet har inte med ett ord nämnt Sahlin hittils.
Att sätta sin tro till AB borde då vara rätt dumt, eller hur? Då kan man ju missa nåt.
 
Ehh, :confused:. Om man läser och talar med båda sidor och efter detta bildar sig en egen uppfattning, hur kan den då vara ooptimal, för mig?
Så gör man väl? Mona Sahlin är Expressens headline idag.
Aftonbladet har inte med ett ord nämnt Sahlin hittils.
Att sätta sin tro till AB borde då vara rätt dumt, eller hur? Då kan man ju missa nåt.

Jag menar att man kanske inte ska sätta speciellt stor tilltro till kvällspressen alls, utan ta den med en nypa salt.
 
För att jag svarar på ditt inlägg där du ironiserar över att vi ska ta hit alla som flyr för sina liv. Du svarar att jag inte kan tycka att vi ska ta hit människor som kommer för att få det bättre ekonomiskt.

Jag skrev om flyktingar som flyr krig, du vill få det till en diskussion om människor som försöker undkomma fattigdom. Olika saker, olika debatter.

Halmdocka från wikipedia : "Halmdockan består i att debattören först bygger en nidbild av motståndarens åsikter och argument och sedan argumenterar mot denna nidbild"

De som kommer hit, hävdar jag är inte något annat än ekonomiska flyktingar.
Om man flyr för sitt liv genom 5-6 säkra länder för att nå Sverige torde man ha något annat incitament för det. Och det är inte bomber.
Sen när blev det krig i Tysklad eller Danmark?
 
Det gör man (jag) inte, men om oberoende källor bekräftar det så lär det finnas ett uns av sanning i det.

Ja, jag menar inte att det nödvändigtvis skrivs osanningar, men man får ta det för vad det är. Inse att vissa lägger större fokus på vissa saker som andra inte väljer att uppmärksamma. Att istället försöka se till nyheten det rapporteras om, om källan de refererar till är tillförlitlig och gräva djupare om man vill ha en helt neutral bild. Funkar bra åt både höger och vänster!
 
Den möjligheten finns ju idag, skriv på och överta försörjningsansvaret för en människa så får hon komma hit, då visar du att det inte handlar om pengar..inte råd? "Att ta emot flyktingar handlar för fasen om medmänsklighet.":sneaky:

Det är precis hur det fungerar. Vi tar emot människor som samhälle. Givetvis är det organiserat på ett effektivt sätt där finansiering och organisation är gemensam och styrs av utbildade experter. Som hundra andra områden
 
Det är precis hur det fungerar. Vi tar emot människor som samhälle. Givetvis är det organiserat på ett effektivt sätt där finansiering och organisation är gemensam och styrs av utbildade experter. Som hundra andra områden

Fine. Men nu har ju samhället bestämt att det är slut med freeloadarna, för samhället har inte råd att betala för deras uppehälle. Då är det ju ett gyllene tillfälle för människor som dig att åta dig att sörja för bostad och uppehälle för ett par ensamkommande barn, eller hur?
Faktum är att de flesta här säkerligen skulle kunna ta en eller två inneboende som flyr för sina liv.
Annars kan man ju misstänka att det är "nån annan" som ska ta ansvaret. "Nån annan" är oftast den som hänvisas till.
 
Fine. Men nu har ju samhället bestämt att det är slut med freeloadarna, för samhället har inte råd att betala för deras uppehälle. Då är det ju ett gyllene tillfälle för människor som dig att åta dig att sörja för bostad och uppehälle för ett par ensamkommande barn, eller hur?
Faktum är att de flesta här säkerligen skulle kunna ta en eller två inneboende som flyr för sina liv.
Annars kan man ju misstänka att det är "nån annan" som ska ta ansvaret. "Nån annan" är oftast den som hänvisas till.
Hur lever du själv? Vad har du för typ av inkomst? Har du aldrig varit sjuk?
 
Faktum är att de flesta här säkerligen skulle kunna ta en eller två inneboende som flyr för sina liv.
Annars kan man ju misstänka att det är "nån annan" som ska ta ansvaret. "Nån annan" är oftast den som hänvisas till.

Nästa gång någon säger att de tycker demensvården är viktig ska jag kontra med "ahmen durååå, du är ju sjukpensionär så du kan väl ta emot minst 2 dementa hemma hos dig, kanske 4 om du och grannen hjälps åt!".

Det är faktiskt lite lustigt att argument för andra politiska sakfrågor aldrig bemöts med att man ska ta hem de man vill hjälpa.
 
Senast ändrad:
Aftonbladet har inte med ett ord nämnt Sahlin hittils.
Att sätta sin tro till AB borde då vara rätt dumt, eller hur? Då kan man ju missa nåt.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3a40A/mona-sahlin-erkanner-brott-gallande-intyg

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0aG02/sahlins-livvakt-erkanner-brott

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/noWxQ/det-var-klokt-att-erkanna-sahlin

Två artiklar och en krönika, alltihop från igår, räcker inte det?
 
Jag menar att man kanske inte ska sätta speciellt stor tilltro till kvällspressen alls, utan ta den med en nypa salt.
Och det är den där bristen på källkritik som gör mig uppgiven. Att ta allt kvällspressen skriver med en nypa salt är inte källkritik. Källkritik är att värdera källorna i det man läser i t ex kvällspressen.

Vad i rapporteringen kring Mona Sahlin bör man ta med en nypa salt, menar du?
 
Fine. Men nu har ju samhället bestämt att det är slut med freeloadarna, för samhället har inte råd att betala för deras uppehälle. Då är det ju ett gyllene tillfälle för människor som dig att åta dig att sörja för bostad och uppehälle för ett par ensamkommande barn, eller hur?
Faktum är att de flesta här säkerligen skulle kunna ta en eller två inneboende som flyr för sina liv.
Annars kan man ju misstänka att det är "nån annan" som ska ta ansvaret. "Nån annan" är oftast den som hänvisas till.
Du lever ju själv på sjukersättning sedan rätt många år, har jag för mig?

Jag tror att du på många sätt är en väldigt typisk sd-väljare. En arg och bitter man som känner att livet sprang ifrån honom, och som hittar syndarbockar genom att läsa rubriker och bli förbannad på invandrarpacket.
 
Och det är den där bristen på källkritik som gör mig uppgiven. Att ta allt kvällspressen skriver med en nypa salt är inte källkritik. Källkritik är att värdera källorna i det man läser i t ex kvällspressen.

Vad i rapporteringen kring Mona Sahlin bör man ta med en nypa salt, menar du?

Jag tror det framgick hur jag menade i mitt nästa inlägg, eller jag hoppas det åtminstone. Och ingenting, med just henne, det finns bevis och hon har erkänt. Jag försökte svara mer allmänt. :)
 
Du lever ju själv på sjukersättning sedan rätt många år, har jag för mig?

Jag tror att du på många sätt är en väldigt typisk sd-väljare. En arg och bitter man som känner att livet sprang ifrån honom, och som hittar syndarbockar genom att läsa rubriker och bli förbannad på invandrarpacket.
Huvudet på spiken.

Jag tycker det vore klädsamt om Oldie istället visat lite respekt och tacksamhet för den så kallade vänsterpolitik som han visar sån avsky för i inlägg efter inlägg.

Inte bara har den räddat och välkomnat tusentals människor på flykt från krig, den försörjer dessutom honom så att han får tid att uttrycka bitterhet och hat i lugn och ro. I det här PK-landet.
 
Touché landsbygsbo, där fångade du mig verkligen med byxorna nere.

Eller ja. Finns hur mycket som helst jag vill se i ett samhälle jag inte har råd att betala för själv. Bl.a. utbildning, vård, äldreomsorg.
Jag tror du har en demokratisk majoritet för att solidariskt betala för vård, skola och äldreomsorg. Men samtidigt tror jag du inte kan få en demokratisk majoritet som ställer sig bakom att dränera dessa system genom att acceptera en gränslös asylinvandring av behjärtansvärda skäl. Så du får nog behålla brallorna nere så länge du har de åsikter du verkar ha.....
 

Liknande trådar

Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
9 225
Samhälle Det har florerat ett klipp från SD:s Riks-TV-satsning, där en man och en kvinna diskuterade varför kvinnor röstar "fel", dvs vänster...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 328
Senast: Thaliaste
·
Kultur Jag är mycket historie- och arkeologintresserad på hobbynivå, och har precis läst boken Vikingatidens härskare av arkeologen Anna...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 883
Senast: Stinaelin
·
  • Låst
Samhälle SD kommer näver bäver få min röst, lika lite som F! eller något annat parti i sverige denna höst. Jag värnar om min demokratiska rätt...
17 18 19
Svar
372
· Visningar
25 442
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp