Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

jaaa! klubbrum ! och klubbdress
skojjja haha
men va kul =) ni borde ha en fortsättnings kurs av något slag :S :P

Kurserna är upplagda så att man kan gå flera... Du som vill rida lopp, borde du inte sikta på grundkursen på hägeneholm och PW-kurserna? :idea: Det kommer till Groom kurser snart också, men alla förslag motages!
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

joo men jag har lagt ut för mkt pengar på strömsholm for the moment har men jag ska höra med min mamma :)
tänkte bara fråga när pw kurserna är på lördagarna ? :)
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

joo men jag har lagt ut för mkt pengar på strömsholm for the moment har men jag ska höra med min mamma :)
tänkte bara fråga när pw kurserna är på lördagarna ? :)

Hmm... Jag vet inte riktigt... vi hade dem tidigt för att passa de som rider för hedmans, men det är inte särskilt bra tid för oss som skall ha dem så jag hoppas att de ligger på eftermiddagen. Men vet inte vad Lotta har sagt, best att fråga henne om exakta tider...
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

Drar upp en gammal tråd… från o med nästa vecka skall jag ta tag i TUT aktiviteter som är på G, bland annat film-spel kväll alldeles snart! Vad sägs om att se Simpson avsnittet –Saddlesore Galactica? :banana: Homer o Bart skaffar galopphästen Dunkan, och är nog inte riktigt berädda på sanningen om jockeyns sanna natur… :eek: Och avrunda kvällen med brädspelet nr 1 för alla galoppälskare, nämligen ”Jägersro”?

Kvällen skall följas upp (kanske typ 2 veckor senare) av ett tvättäkta TUT-”årsmöte” där vi skall vaska fram först ungdoms styrelsen på Täby Galopp, fundera på om ni kanske är sugna? Är ni inte listade för TUTs aktivitets mail så maila lotta. Tut står ju för Täbys Ungdoms Team, det betyder att aktiviteterna är knutna till Stockholms området, men är man glad i att åka en bit så är alla så klart välkomna att delta!

Tills datumen är spikade, :idea: lolla in vad som är nytt från Ung Galopp – projektet, nämligen det tryckta häftet ”Fatta Galoppen” (Sofia har arbetat stenhårt för att få till detta) Ett perfekt sätt att få hjälp att själv testa på Galoppen även om man sitter i Övertorneå, Knohult, eller för all del i typ Finland!
http://www.unggalopp.nu/articleView.aspx?articleid=310

Fråga efter häftet på din ridskola. Alla ridskolor (i Sverige) knutna till ridsportsförbundet kommer att få ett ex skickat till sig, se till så det inte slängs!!!! Eller skaffa ett eget så kan du sitta hemma på egna ponnyn/hästen (eller kanske på bakgården, vissa övningar ”hör hemma på marken”) och träna…

*Ninni känner sig ganska pigg just nu och blundar bara med ena ögat nästan hela tiden när hon kanske läser lite…* :angel:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

Angående de där häftet fatta galoppen?
Är det de enda "utbildningsmatrial" som finns om galoppen..
är en kunskapsläslus och tycker mycket om att läsa mig till intresse men jag går ju nu CC2 kursen och kan förhoppningsvis komma tillbaka till täby när jag läkt färdigt hur nyttig är häftet då eller e de mer riktat till hemmabruk med egen häst?

Fick ju äran att prata med Ninni idag och höra om den nya iden och tycker de låter skitkul om de finns lite ungdomar som är villiga att engagera sig lite för galoppen..
vet själv att min största motgång är tiden! Med distans till både plugg och allt så räcker inte tiden till allt man vill (ganska deppad över att jullovet gick som de gick) men finns de lite drickraft så kan de bli hur kul som helst. Dom som e påtäby hamnar ju på många olika stall o ställen vore kul o få lite sammanhållning för alla har ju trots allt ett gemensamt intresse=)
Jag är helt ny inom galoppen o kan då tyckas lite konstig som en framåtdrivande kraft för nåt ja inte vet så mycke om:angel: men har jag viljan så känns de som om de defenetivt borde finnas fler som e lite mer insatta i de här?

hur kul vore de inte att få lite starkt lammkött in till vargarna
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

Angående de där häftet fatta galoppen?
Är det de enda "utbildningsmatrial" som finns om galoppen..

Nadja Bellander skrev böckerna "Galopp - En sport för alla" % "Träningstips för galoppnoviser" för några år sedan. De böckerna tycker jag är väldigt bra! Den förstnämda tar upp grunderna och den andra går djupare in på ryttarens och hästens träning. Ett hett lästips i allt pluggande!;)
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

Okej man var hittar jag dem då?
Hittar de varken på akademibokhandeln eller bibblan..:mad:
annars låter de toppen
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

Angående de där häftet fatta galoppen?
Är det de enda "utbildningsmatrial" som finns om galoppen..
är en kunskapsläslus och tycker mycket om att läsa mig till intresse men jag går ju nu CC2 kursen och kan förhoppningsvis komma tillbaka till täby när jag läkt färdigt hur nyttig är häftet då eller e de mer riktat till hemmabruk med egen häst?


Häftet tar upp grunderna om galoppen som sport, mycket begrepps förklaring och övningar siom man kan göra med eller utan häst. Häftet är ´lättläst och tänkt dels som en undervisande introduktion till galoppen, men även som en handledning om man vill testa sig fram själv. Helt klart prisvärt!

Vad det gäller annan litteratur, vet inte hur lätt det är att få tag på nadjas böcker, så är man inte rädd för engelska så finns det massor! det är inte ens särskilt dyrt att beställa böckerna från internationella internet bokhandlar... =)
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

Va underbart:) kan nästan garantera att de e bättre än kemi b boken.. får börja leta på engelska titlar dåra, men engelskan är ju egentligen de enda rätta litterära språket så de e okej
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

Va underbart:) kan nästan garantera att de e bättre än kemi b boken.. får börja leta på engelska titlar dåra, men engelskan är ju egentligen de enda rätta litterära språket så de e okej

Exakt! tvi vare för tyska... *ryser*
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

Okej man var hittar jag dem då?
Hittar de varken på akademibokhandeln eller bibblan..:mad:
annars låter de toppen

Jag beställde dem direkt ifrån henne, men det var flera år sedan. Hon hade en hmesida, men när jag kollade den nu så var den visst stängd. Telefonnummer finns säkert på galoppsport.se om du vill ringa henne.
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

Täbys Ungdoms Teams första månadsbrev är nu utskickat, alla som är registrerade och har angivit sin mail adress bör ha fått det i dag. Har du inte fått det men vill ha det så är det antingen för att du skaffat ny mail eller inte registrerat dig. =)

Är du intresserad och inte tillhör Jägersros eller Göteborgs ungdomssatsningar så är det bara att maila mig eller lotta för att registrera er för mail utskicken!

Bland annat innehåller det info om filmkväll, CC-kurserna, Ungdomsmöte den 24e februari och massa mer!

Kanske några som vill diskutera innehållet?

Kramiz på er alla!

/Ninni
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

Det stämmer att Nadja stängt av sin hemsida, men böcker finns fortfarande kvar antingen kan du kolla på galoppsport.se efter hennes nr eller så kan du pm:a mig om du vill ha det.
håller med Jezzy dom är jättebra!:banana:
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

Ninni, det var ett superbra brev lixom inte förlångt men inte heller för kort! det var helt enkelt super :)
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

Ninni, det var ett superbra brev lixom inte förlångt men inte heller för kort! det var helt enkelt super :)

Tack! Va bra!
Jag skall försöka ta mig in lite opå helgerna n u när jag är på bacjen o försöka fota lite TUT-are på banan... *ser lömsk ut* Sofia står ju för det fina fotandet, jag kanske dyker upp där ni minst anar det... Är ju inte ute efter fiiina bilder till Feb-månadsbrevet, utan ute efter ROOligga :devil: Har ni egna som ni fotat på TUT-aktiva som ni tror skulle passa så lägg upp på pfotobucket o maila mig länk.... Mooohahahhhahahahah!
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

*psst* Skulle en liten skåning också kunna få månadsbrevet? :angel:
malen88@hotmail.com

Jag e sååå snäll så jag fixa... :) sedan kommer det att komma upp en tråd på unggalopp om månadsbreven, så då får du anmäla dig offisiellt där då... =) Men nu ninni fixa manuält! *krama*
 
Sv: Täby Galopp tänker dra igång en ungdomssatsning.

Kul detta med Täbys ungdomssatsning! hade jättegärna gått på mötet om jag kunnat ta mig dit.. :).

Någon som vet ifall det är något liknande på G i göteborgstrakten? Vem håller i det isåfall? Mail?

:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så var fyra dagars ridkurs avklarad. Och det var väl den mest självförtroendesänkande ridaktivitet jag har gjort på länge. Till och med...
Svar
0
· Visningar
1 085
Senast: cassiopeja
·
Träning Min 3-åring är alltid lugnet själv,JÄTTEsnäll i alla situationer,och inridningen har gått hur bra som helst. Dock så har han alltid...
2
Svar
34
· Visningar
4 880
Senast: Fibusen
·
Träning Halloj! Har en helt fantastisk 3åring som verkligen är mitt allt! Jag har haft honom i snart 6 månader och jag red in honom för 5...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 573
Senast: Eliteanka
·
Hästvård För snart 6 veckor sen fick min gamla underbara ponny vandra vidare.:( Tillsammans med henne gick en äldre ponny som vi prova släppa...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
13 471
Senast: Legolaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp