Täckeshysteri

F.ö är det så att en häst som står och skakar, som en del skrivit här, gör det inte för att den fryser. Det är ett sätt att reglera värmen i kroppen.

Jaa du, det är det för människor också, om jag skakar så är det för att min kropp försöker hålla värmen! Men är det behagligt, skönt och hälsosamt?? Knappast!!! :smirk:
Musklerna blir stela och kroppen öm. Varför tror du att varenda Equiterapeut rekommenderar täcken till ryggömma hästar? Och när man rider en klippt häst så har man givetvis ländtäcke på!

Dessutom är det en himla skillnad på en skogsmulle som du har och en högpresterande tävlingshäst.

Fatta att det är skillnad mellan olika individer!
 
Hej !
Vaför inget hö i hagen?? Ett utmärkt sätt att hjälpa hästen att hålla värmen och dessutom får de sitt ätbehov tillfredssällt.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej Står inackorderad och det har varit en del flyttar sista året så min häst har stått med lite olika hästar. Tyvärr bits hans täcken...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
8 744
Senast: Emine
·
Hästvård Alltså nu har jag märkt några kvällar att min häst fryser inne i stallet. Jag fattar inget... eller jo jag förstår men ändå inte. Hästen...
2
Svar
37
· Visningar
3 447
Senast: Trissa
·
Utrustning Halloj! :D Blev lite inspirerad över alla täckestrådar, som främst rör vilka täcken man har ute respektive inne. Kom då helt enkelt på...
Svar
11
· Visningar
1 883
Hästhantering Lite luddig rubrik men ska förklara lite mera... När man skaffar häst eller har haft häst i flera år och köper en ny som man måste tänka...
2
Svar
36
· Visningar
6 210
Senast: Ninis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp