Tävling 2015

Hur ser det ut för er i år? Några tävlingar på G? Nya mål?

Säsongen drar igång och det är lika kul varje år :)

Mina klubbkompisar är på Blueberry Cup i morgon, själva står vi i igångsättningsfasen:o

Planen är att debutera hos DWR/RRKW i juni, satsar allt på Agria Western Cup:up: Några förväntningar har jag inte (och kan inte ha!), men kul att delta och räkna poäng:D

Hur ser er säsong ut???
Trodde inte jag skulle komma ut i år heller men nu har jag kastat hjärtat före och anmält Rocket till Vattlång. Blir bara 2 klasser eftersom jag är funktionär egentligen ;) ...får jag bara WRAS-licenserna så kanske jag hinner med någon WRAS-tävling också...frågan är varför det behöver dröja så länge för att få licenserna?
 
Trodde inte jag skulle komma ut i år heller men nu har jag kastat hjärtat före och anmält Rocket till Vattlång. Blir bara 2 klasser eftersom jag är funktionär egentligen ;) ...får jag bara WRAS-licenserna så kanske jag hinner med någon WRAS-tävling också...frågan är varför det behöver dröja så länge för att få licenserna?
Har du inte licens sen tidigare? I såna fall kan man ju förnya den direkt i programmet.

Lycka till med tävlandet :)
 
Har du inte licens sen tidigare? I såna fall kan man ju förnya den direkt i programmet.

Lycka till med tävlandet :)
Jag hade licens i slutet på 90-talet och har ingen aning om vilket nr o.s.v. så jag har fått lösa nytt för mig och hästen är ju ny, född 07 och aldrig tävlad. Fanns inga tävlingsprogram på den tiden...
 
Trodde inte jag skulle komma ut i år heller men nu har jag kastat hjärtat före och anmält Rocket till Vattlång. Blir bara 2 klasser eftersom jag är funktionär egentligen ;) ...får jag bara WRAS-licenserna så kanske jag hinner med någon WRAS-tävling också...frågan är varför det behöver dröja så länge för att få licenserna?

Jag löste ny hästlicens för ett tag sedan och det gick jättesnabbt att få (licens till mig har jag sedan tidigare). Tog för säkerhets skull en skärmdump och mejlade för att snabba på och det tog bara ett par dagar. Nu är det ju dock semestertider så kassören kan ju ha välbehövlig semester :)
 
Trodde inte jag skulle komma ut i år heller men nu har jag kastat hjärtat före och anmält Rocket till Vattlång. Blir bara 2 klasser eftersom jag är funktionär egentligen ;) ...får jag bara WRAS-licenserna så kanske jag hinner med någon WRAS-tävling också...frågan är varför det behöver dröja så länge för att få licenserna?

För mig tog det också väldigt lång tid sist jag skulle ha licenser. Skrev på wras fb sida och undrade hur det låg till och då hände det grejer ;)
 
Fick transporten lagad och hämtad i torsdags = tävling i Insjön andra deltävlingen i AWC i lördags.
Då jag precis blivit dumpad/pausad (?) så är jag ett vrak = för trött för att vara nervös = rider bättre = storslam :D

*Vi startade i Trail D, fick islag i bom vid en skarp vändning precis efter att vi gått av bron, samt tvekan i galopp då det var konstig ec vattenpöl som färgade ridbanan + två islag i tajta skrittbommar men det ledde till andra placering av 4-5.
*Western Horsemanship D - ex vattenpölen igen... andra placering dock :)
*Western Pleasure D - Vann! Trotts ett avbrott i högergalopp som blev vänster galopp innan jag hann ändra, men domaren kanske inte såg då allt detta hände när och pga att en "ful" häst galopperade om oss
*Western Riding D - Vann! Var inte förvånad då våran största tabbe var två steg fram efter halten i slutet från jog.
*Reining D - Två igen! Vi behöver dock verkligen öva på "spinns"/bakdelsvändningar

Allt detta ledde till att vi blev High Point Rider adult! coolt som fan! Aldrig ens kunnat föreställa mig det

Nu laddar matte och häst om för i helgen som kommer drar vi på Sportcupen för araber - startade både hoppning och western.

11411757_10153184331781461_8620206465643355949_o.jpg


11703113_10153184331821461_1243397683052323726_n.jpg


11692754_10153184350521461_8998876619444713536_n.jpg

Gillar verkligen kabinväskan! Synd den inte var full med choklad oxå :d
 
Jag hade licens i slutet på 90-talet och har ingen aning om vilket nr o.s.v. så jag har fått lösa nytt för mig och hästen är ju ny, född 07 och aldrig tävlad. Fanns inga tävlingsprogram på den tiden...
Ah, fick veta att licenserna numer inte skickas ut utan finns i systemet så det är bara att logga in och anmäla sig, hej och hå! Är lite gammal :o ...

Helgens tävlingar är avklarade för övrigt och jag var speaker. Insåg rätt snabbt att det inte gick att hinna med och tävla så det blev bara en nyttig övning för hästen att komma dit, stå i minihage och tränas på kväll och tidig morgon före tävlingarna. Kanske tur att vi inte var med för övrigt...han var lite för mycket där ;)
 

Liknande trådar

Fälttävlan Hur & när startar din säsong på riktigt? Mjukstartar du igång dig själv och hästen eller tar du tag ordentligt med en kick off clinic el...
2
Svar
38
· Visningar
4 793
Senast: Mollgan
·
Dressyr vet eg. inte om den här tråden ska ligga här eller någon annanstans, moderator får flytta den om den ligger helt fel. jag har...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 624
Senast: lektra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp