Bukefalos 28 år!

"tävling"

L

lol_lol_lol

vad menas med "registreringsbevis visas innan start" (räcker det att visa pass?) och "hästförsäkran skrivs innan urlastning" ?
 
Sv: "tävling"

vad menas med "registreringsbevis visas innan start" (räcker det att visa pass?) och "hästförsäkran skrivs innan urlastning" ?

Talar från egen erfarenhet;

Reg.bevis är ett sådant du har om hästen är registerad, mig veterligen så skall det räcka med hästpass, men kontakta tävlingsansvarig för klubben så får du svar.
Vad gäller hästförsäkran, skulle nog vilja kalla det för hästägarförsäkran, det är en lapp du skriver en kråka på där du godkänner att du har en egen godkänd försäkring och att klubben därmed ej håller dig försäkrad under tävlingen.
 
Sv: "tävling"

på hästägarförsäkran skriver du på att du på heder o samvete intygar att din häst vad du vet är fullt frisk och tränad för uppgiften, inte under de senaste tre veckorna har vistats i stall med känd smittsam sjukdom osv. Om tävlingen är på en klubb ansluten till SvRF så skriver du på hästägarförsäkran i samband med att du anmäler dig, numera kryssar du i detta i tävlingsdatabasen.
 
Sv: "tävling"

Knapplån och lite off topic.

Vilken nostalgi! Registreringsbevisen avskaffades väll i princip när krav på pass kom? Någon hästägarförsäkring har jag aldrig skrivit under, de fanns under ponnytiden och då skrev pappa på. Snacka om länge sedan :D. Jag trodde verkligen att det var helt utdött och att man nu för tiden gör det via anmälan.
 

Liknande trådar

Tävling Hur gör ni utseendemässigt med era hästar innan tävling? Duschar ni de? Gör ni något speciellt? Skriv gärna vilken gren ni tävlar i 🥰
Svar
6
· Visningar
163
Senast: Fiorano
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 442
Senast: zarmino
·
Tävling Vet att det finns en gammal tråd om detta, men det kan väl vara kul att starta upp en ny😉 Så, vad är det sjukaste/värsta som ni sett...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
16 178
Senast: corzette
·
Hästmänniskan Hej, Jag ska köra upp för BE-körkort och måste hyra ett släp som är tillräckligt tungt men som jag ändå kan köra till provet med min...
Svar
13
· Visningar
1 589
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp