Tävlingskläder

Sv: Tävlingskläder

Fryser man mer i vita ridbyxor?
Då har du väl bara overall och termobyxor att välja på?

Jag hade tagit vita byxor med långkalsonger under. Och jacka till.
 
Sv: Tävlingskläder

KL Som fd domarsekreterare kan jag bara säga att "vi i mitten" uppskattar att ryttare och hästar är "klädda" lite olika.

Glömmer aldrig när sex svarta hästar med vita schabrak och ryttare klädda i klassiskt svart-vitt, alla med blond hästsvans, kom in på banan. :crazy:
 
Sv: Tävlingskläder

Fast det känns som sporten har något att jobba med då. Någon tydlig markering om vem som är vem. Större nummerlappar? Större armbindlar i olika färger?
När man tävlar måste man väl få vara tävlingklädd?
 
Sv: Tävlingskläder

Äger bara svarta långkalsonger..

Svarta långkalsonger är väl lika bra som nån annan färg? Syns betydligt mindre genom ridbyxorna, om de är i tunt material, än t.ex. röda eller blommiga långkalsonger ;)

Jag hade också satsat på vita byxor och en snygg figursydd ridjacka iallafall. Du kan ju ha överdragsbyxor när du inte rider :)
 
Sv: Tävlingskläder

Håller med

Jag ska tävla på lördag. Sist hade jag vita ridbyxor och kavaj (januari) och höll på att frysa ihjäl. Nu vägrar jag göra det.
Tänkte köra vita ridbyxor, stövlar och vinterjacka. Men äger bara en i plommon. Är det ok att tävla i en sånn? Hade velat ha en svart egentligen.
 
Sv: Tävlingskläder

Är jackan hel o ren så kommer det ihop med vita ridbyxor absolut bli snyggt!

Lycka till!
 
Sv: Tävlingskläder

KL Som fd domarsekreterare kan jag bara säga att "vi i mitten" uppskattar att ryttare och hästar är "klädda" lite olika.

Glömmer aldrig när sex svarta hästar med vita schabrak och ryttare klädda i klassiskt svart-vitt, alla med blond hästsvans, kom in på banan. :crazy:

Hade man glömt armbindlar då? Det är ju ett måste med flera ekipage på banan.
 
Sv: Tävlingskläder

Håller med

Jag ska tävla på lördag. Sist hade jag vita ridbyxor och kavaj (januari) och höll på att frysa ihjäl. Nu vägrar jag göra det.
Tänkte köra vita ridbyxor, stövlar och vinterjacka. Men äger bara en i plommon. Är det ok att tävla i en sånn? Hade velat ha en svart egentligen.

Men knäppo man kan ju inte tävla i bara kavaj mitt i vintern! O_o :D
Eller jo det kan man väl om man tävlar i uppvärmt ridhus, men inte annars då dör man ju!

Jag tycker att vita ridbyxor, stövlar och en rentvättad plommonfärgad vinterjacka låter rent av skitsnyggt!
Men jag är svag för plommonfärg, sååå fint ju! :love:
 
Sv: Tävlingskläder

I ridhus var det, dock ej uppvärmt.

Jag kör på jackan på lördag!
 
Sv: Tävlingskläder

Kul med en tråd om utrustning bland islandshästar! :D Som utrustningsnörd som har tränat hoppning förut känns islandstävlingarna lite tråkiga, haha. Gillar inte riktigt hela less is more grejen, men det är en smaksak ;) Första och enda tävlingen hittills körde vi på välmatchat men klassiskt marinblå/vit/röd, vill inte sticka ut för mycket som newbie i islandshästvärlden, hahah :p (Min syster som är hoppryttare ut i tårna tyckte dessutom att det va kul att vi fick den armbindeln som matchade bäst, haha)

http://s790.photobucket.com/user/li...24174383926_1756986205_n_zps9edd1d50.jpg.html

(gick inte att infoga bilden i inlägget av någon anledning :crazy: )
 
Sv: Tävlingskläder

Kl

Ni som var på vintermästerskapen sist, hur var de tävlande klädda?

Jag ska tävla nästa deltävling i V5 och T8. Har inga stövlar så vita ridbyxor blir det ju inte utan svarta skoridbyxor, men frågan är om jag ska ha min grå kavaj eller nån snygg jacka?
 
Sv: Tävlingskläder

Kul med en tråd om utrustning bland islandshästar! :D Som utrustningsnörd som har tränat hoppning förut känns islandstävlingarna lite tråkiga, haha. Gillar inte riktigt hela less is more grejen, men det är en smaksak ;) Första och enda tävlingen hittills körde vi på välmatchat men klassiskt marinblå/vit/röd, vill inte sticka ut för mycket som newbie i islandshästvärlden, hahah :p (Min syster som är hoppryttare ut i tårna tyckte dessutom att det va kul att vi fick den armbindeln som matchade bäst, haha)

http://s790.photobucket.com/user/li...24174383926_1756986205_n_zps9edd1d50.jpg.html

(gick inte att infoga bilden i inlägget av någon anledning :crazy: )

Men det är ju min hemmabana! :D
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 327
Senast: Squie
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
1 700
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 032
Senast: Sasse
·
Kläder & Bli fin Hej Buke! Jag ska klä upp mig, vilket inte hör till vanligheterna. Jag har ett par svarta kostymbyxor i vidare passform och ett par...
Svar
4
· Visningar
1 059
Senast: xfie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp