The Sims 3 [samlingstråd]

Sv: The Sims 3 [samlingstråd]

kl
Har äntligen fått tid och lust till att spela. Generation 18 är vuxna och har hittat partners, orkade dock bara fixa i ordning ena paret. :p
tumblr_n1estm9o3E1tslfclo1_500.png
 
Tänkte putta upp tråden och se hur det går för alla? Har själv inte spelat på ett tag, men har en familj som föder upp fjordhästar. Kan lägga upp någon bild sen när jag sitter vid andra datorn. :)
 
Just nu spelar jag faktiskt ingenting pga försöker minska på mina skärmtimmar plus att jag försöker ta vara på sommaren :love:.

I höst kommer jag nog eventuellt köpa en bättre dator och då blir det säkert en del prokrastinerande i form av Sims ;)

Nån som hört nåt mer skvaller om Sins 4?
 
Tänkte putta upp tråden och se hur det går för alla? Har själv inte spelat på ett tag, men har en familj som föder upp fjordhästar. Kan lägga upp någon bild sen när jag sitter vid andra datorn. :)
Speluppehåll för min del. Har en familj som gått flera generationer, men tappade lusten att fortsätta nån gång förra året. Och just nu har jag massa annat för mig. Men det kommer alltid tillbaka, förmodligen snart eftersom det var så himla längesen sist. Då jäklar kommer det nördas :D
 
Jag älskar The Sims, men min dator verkar inte klara av det längre. Det går inte att starta. Mitt enda alternativ är att köpa en ny dator, och även om det finns i tankarna (inte enbart för att kunna spela the sims dock :p) så är det inte prioriterat just nu.

Inte det roligaste efter att ha köpt i princip alla expansionsförpackningar och tillägg (+ lagt ner många timmar på nedladdning av material).
 
Fixade ned världen Sunlit Tides och den är helt underbar! Får en sådan inspiration att spela enbart tack vare paradisklimatet. Har gjort 5 familjer som "härskar" på ön, och är inne på tredje generationen men tyvärr har jag ett ofrivilligt speluppehåll nu när jobbar mycket jour.

The Sims 4 kommer släppas 9/9, och själv kommer jag avvakta med att skaffa det, då jag inte har något behov av att uppdatera mig i Sims-världen då jag precis kommit in i The Sims 3. Hur kommer ni andra göra? Skaffa till release eller avvakta? :)
 
Jag kommer definitivt vänta med att skaffa 4:an. Om min stackars dator inte ens klarar 3:an liksom... ;)

Men det ska bli kul att läsa lite recensioner och så! Se om det är "värt" uppdateringen.
 
Var det inte The Sims 3 som hade en massa problem när det släpptes? Har för mig att det var något som gjorde att spelet kraschade/inte laddade som det skulle.

Håller med om att det ska bli kul att få läsa recensioner och dylikt! Kan inte låta bli att fascineras över prisskillnaden, på Webhallen kostar spelet ca 430 kr medan på Origin kostar det 699 kr. Personligen förstår jag inte varför Origin ligger på ett lägre pris när det trots allt är en programvara som är synkat med spelet.
 
Jag har faktiskt suttit mest i Create-A-Sim än faktiskt spelat den senaste tiden. Har dock kvar min gamla familj, generation 19 har nyss blivit ungdomar så det är väl dags att börja baka gen 20 nu. I slutet av januari i år var det två år sedan jag skapade mina grundare, galet!
Rätt nöjd med dessa tre.
14443702254_b16c9062db.jpg

12910994535_ea773c13e7.jpg
14258209530_64bd0178dd_n.jpg

Den här tjejen slängde jag ihop idag, har väldigt svårt att bestämma mig för vad jag tycker, men hon får vara som hon blev. :p
14258797298_0124f11aaa.jpg
 
"Spelar" för fullt som vanligt även om jag mest är aktiv på Equus-sims när det kommer till just sims-spelandet. Har dock ett "privat" spel med vid sidan om "hästuppfödningen" men det jag har inte spelat så mycket med än =P
 
Nää inte när det kommer till hästdelen, den har jag bara till att fota och ta föl osv. men det privata spelar jag precis som ett vanligt sims.

Jag får nästan känslan av att jag irriterar dig på något vis bara för att jag har redigerat de bilder jag har lagt upp här tidigare ? Visst jag spelar inte på "klassiskt" vis med just den delen av spelet ändock är det lika mycket sims som ditt spel men den här tråden kanske bara är till för vanliga sims-spelare och inte för dom som ser utanför gränserna och gör något mer utav sims ?
 
@Smulis Nej, du har varken irriterat mig nu eller förr. Jag förstår inte riktigt varför du tror det? Jag frågade bara vad du menade med "spelar", och vad gäller bildredigeringen har jag tidigare skrivit att jag gillat dina bilder.

Tillägger, jag ber om ursäkt om jag har verkat otrevlig mot dig vid något tillfälle (?). Det har inte varit meningen. Jag har alltid gillat dina bilder, och har aldrig sett något problem över att vi spelar på olika vis.
 
Senast ändrad:
@Sasse Jag har fått den känslan då det känns som att du "kritiserar" det jag skriver, kommentarer som att jag "fuskar så mycket" och sen antydan om att jag inte spelar (på riktigt antar jag då med dina preferenser) känns kritiserande framför allt när det bara är jag som råkar ut för dom också. Det är också anledningen till att jag inte visar bilder här längre.
 
@Smulis Jag har inte menat att kritisera vare sig hur du spelar eller att du lägger upp redigerade bilder. Jag är ledsen om du har tolkat det så.

Du är inte den enda som fått kommentarer om att inte "spela", och även fler har fått kommentarer om att de redigerat sina bilder alt. använt poser, men ingen annan har tolkat det negativt såvitt jag vet. Och det har heller inte varit menat som kritik.

Jag har som sagt aldrig haft problem med att du lagt in redigerade bilder, och inte heller hur du väljer att spela. Det var ingen antydan, utan en vanlig fråga. Jag var nyfiken på hur du menade.
 
Ett tillägg.

Jag kommer ihåg att jag skrev att "Du fuskar så mycket ;)". Jag förklarade också vad jag menade när du sedan kom in och svarade och verkade ha tagit illa upp. Vet inte om du läste det svaret? Eftersom nedan inlägg är det senaste inlägget av dig, tills du svarade igen nu i lördags.

Sv: The Sims 3 [samlingstråd]

Om man anser att rita dit man och svans är fusk så ja men det gör i stort sett alla på ES och inget jag skäms över :p men visst, jag kan sluta visa bilder om det är störande att jag redigerar dom.

Knoppman finns mycket riktigt att ladda ner på ES men inget jag använder mig av ;)

Sv: The Sims 3 [samlingstråd]

Jag menade inte att du skulle sluta lägga upp bilder :) Blir lätt avundsjuk över de fina bilderna du tar, redigerade eller ej. Det är väl mest det som är störande för mig, att jag inte kan redigera något själv :p

Jag har aldrig lärt mig redigera bilder eller göra något öht i Photoshop. Och jag blir alltid avundsjuk på de som kan. Jag menade alltså inte att du fuskade, utan att du "fuskade", genom att redigera och göra bilderna "finare". Tidigare än detta har jag bara kommenterat hur mycket jag gillat dina bilder. Så jag blev rätt förvånad när du tolkade det som att jag inte ville se dina bilder..

Jag vet faktiskt inte vad mer jag kan göra än att förklara och be om ursäkt för att jag uppenbart inte kunnat uttrycka mig för att du skullat förstå. Men jag har som sagt aldrig haft problem med dina bilder, eller hur du valt att spela the sims.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 992
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 035
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 355
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 108
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp