The Sims 3 [samlingstråd]

R

rombin

Tycker ni att det är kul med nya spelet? :D

jag tycker spelet är över förväntan faktiskt och älskar att man kan ha hästar, såklart (!) men är det någon som vet hur man gör för att hästarna inte ska springa ut från ex. hage, box & stall själva? Mina hästar går ut & in i hagen som dom vill, det är inte så kul.. Om man har dubbelgrindar gör dom det men om man har enkelgrindar kan man inte ens leda dom igenom :confused: ?
 
Sv: The sims 3, husdjur

Har ej spelat det än. Dom hade inte fått in det i affären än, men tycker att det ska bli superkul att spela! Har verkligen längtat efter detta spel.:D
 
Sv: The sims 3, husdjur

högerklicka på grinden och lås på korrekt vis

elller något sådant.
Kanske måste ha en människa markerad också. Har inte spelet uppe just nu
 
Senast ändrad:
Sv: The sims 3, husdjur

Japp precis så är det, en människa markerad och klicka på grinden, välj lås för husdjur eller nåt sådant ;)

Jag tycker hittills att spelet är kanon! Har inte hunnit "spelat" något än, endast kollat hur hästarna rör sig o sånt sedan har jag bara byggt hus & stall! :)
Det ända jag tycker va lite sämre med det var att man inte kunde välja sin egen storlek på boxarna då de redan var färdiga.. men men annars jätte bra :) Nu ska ja bygga klart min gård och sedan blir det spela :D
 
Sv: The sims 3, husdjur

Nu har du ju redan fått svar på frågan så jag säger bara vad jag tycker om spelet och det är, även för mig, över förväntan!

Jag har inte haft tid att spela själv (är mitt uppe i en intensiv pluggperiod med hundratals inlämningar) men har tittat lite när mamma spelar och igårkväll gjorde jag några hästar. Hästarna är anatomiskt väldigt fina och de rör sig bättre än i något annat spel jag sett tidigare! :bow: Den sedvanliga skumma vinkeln på bakbenen kommer ju när de stegrar men man kan väl inte begära för mycket... ;)

Kul att man kan hoppa och måste träna för att klara alla hinder! Har sett något om ridcentrets terrängbana men har inte sett/hittat den, någon som vet var den finns?
 
Sv: The sims 3, husdjur

Tänkte på en sak till ang. skapa hästar. Tyckte det var lite synd att det inte fanns ponnyer och att det var lite bättre höjd skillnad på raserna.
Shirehästen borde ju vara något högre än de andra tycker man men men man får vara nöjd med att det finns hästar med i huvudtaget :)
 
Sv: The sims 3, husdjur

KL

Fick spelet idag har hunnit spela några timmar , so far so good.
Men har en fråga.
Var hittar man staketen och grindarna till hagar?!?
 
Sv: The sims 3, husdjur

KL

har dette høyt på ønskelisten til bursdagen min om kort tid, inntil da bare krysser jeg fingre og tær for at jeg får det. *Vil ha!*
 
Sv: The sims 3, husdjur

Byggläge --> staket --> grindar. :D


Knapp

Min sim fick en önskan att klappa hästen när den ligger. Hur sjutton gör man för att få hästen att ligga? :crazy:
 
Sv: The sims 3, husdjur

Mina har haft samma önskan, jag googlade fram detta:

"Solution: Just pet the horse"

Så den verkar inte behöva ligga ner på golvet?
 
Sv: The sims 3, husdjur

Jag är helt såld på spelet och spelar just nu med 2 familjer (för lite variation ;)) och det enda jag saknar sen i the sims 3 väg är ett expansionpaket i stil med 2:ans Året runt, alltså alla årstider så man får lite variation i vädret också :)
 
Sv: The sims 3, husdjur

Jag hade aldrig året runt till tvåan men kan tänka mig att det är kul. Jag har redan sagt till mamma att nästa expansionspaket har nog med snö att göra. :D

Vi (ja alltså, både mamma och jag har spelet men det är mest hon som har spelat och just nu bor vi en period under samma tak... ;)) har laddat ner en snövärld från exchange. Fast man kan ju inte göra nåt med snön, spelet tror ju att det är gräs men fint är det.
 
Sv: The sims 3, husdjur

Hur tillverkar man egna husdjur från början som man gör när man skapar en sim/familj?
Har bara hittat där simmen går till en gård och köper sig en häst, så får man göra en "makeover" på den sedan.
Har inte spelat så mkt så mycket möjligt att jag hittar hur man gör senare :D
 
Sv: The sims 3, husdjur

Du gör egna husdjur i skapa-en-sim-läget, direkt när man kommer in där kan man välja att göra simar eller djur. Annars (om du redan gjort en sim) så kan man välja djur när man klickar för att göra en till sim.

Man kan göra djur utan att skapa en sim till och sedan bara placera ut djuren i hushållet med simen man spelar! :)
 
Sv: The sims 3, husdjur

Man kan göra djur utan att skapa en sim till och sedan bara placera ut djuren i hushållet med simen man spelar! :)
Smart! Så långt har jag aldrig tänkt att man kunde göra, ibland tänker jag inte längre än vad näsan räcker :D
 
Sv: The sims 3, husdjur

Ja, ibland ryggar de jättelångt...

Bugg eller inte, vi vet inte riktigt men en sim som mamma hade var från början smal, när mamma kom tillbaka till hushållet efter att ha spelat ett annat hushåll (i samma värld) ett tag så var simmen jättetjock! Mamma skickade henne till sjukhuset för plastikkirurgi och hon blev smal igen. Efter ett tag var hon tjock igen men blev smal av att jogga en timme om dagen.

Detta fanns ju i tvåan - att man var tvungen att träna för att hålla dem i form men det har ju inte funnits i trean och det finns ju inget sätt att hålla koll på hur de formmässigt ligger till.
 
Sv: The sims 3, husdjur

köpte spelet igår. Än så länge nöjd!

Var också lite irriterad över att hästarna springer vind för våg så ska prova att låsa grindarna. :laugh:
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 968
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 035
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 355
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 108
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Lunchtips till "matlådehatare"

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp