Thiedemantygel!?

Började undra varför jag fick den här på förslag :p vore ju kul att höra om det blev någon ordning på ponnyn eller om den ersattes av en annan.
 
Min granne har ngt hon kallar för "grästygel" på ponnyn hennes barn rider. Den förhindrar ponnyn att dra ner huvudet och äta gräs men huvudet är inte inspänt på samma sätt som en thiedemantygel. Kanske det kan vara ngt?
 
Min granne har ngt hon kallar för "grästygel" på ponnyn hennes barn rider. Den förhindrar ponnyn att dra ner huvudet och äta gräs men huvudet är inte inspänt på samma sätt som en thiedemantygel. Kanske det kan vara ngt?
brasklapp om ngn googlar sig hit:
se till att sadeln sitter bra om man funderar på grästygel. en liten, rund häst utan manke som drar ner huvudet med grästygel tar gärna med sig sadeln fram, ungen tiltas av och har inte en chans att sitta kvar.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 109
Senast: Sirap
·
Ridning Hej,vi köpte en jättefin welshponny valack 14 år för snart 1 år sedan,han är superfin,väldigt pigg,känslig i munnen och sitsen, han har...
Svar
9
· Visningar
1 701
Senast: sorbifolia
·
Hästmänniskan Min dotter är 5 år och har ridit mycket och haft egen shettis sedan hon föddes. Hon rider mkt bra för sin ålder dvs skritt, trav och...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
12 128
Senast: Badger
·
Hästvård Förlåt för novell. Jag brukar inte rådfråga om sånt här över nätet men jag har stora problem med min ponny och vet inte längre villa...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
12 691

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp