Bukefalos 28 år!

tidiga tecken på dräktighet

Sv: tidiga tecken på dräktighet

I ett inlägg skrev jag att jag skulle kolla mina om knölen på halsen. Hon frågade vad jag hade för ras och jag svarade då vad jag hade och bägge är dräktiga.
Tog då förgivet att inlägg #61# var riktat till mig men jag har kanske missuppfattat det.
Ja, bägge är UL:ade.

Ja alltså hon hade skrivit till dej. Men jag trodde hon fråga dej om du gjort UL, men hon mena kanske knölarna :)
 
Sv: tidiga tecken på dräktighet

Haha, det är lugnt.. Nu släpper vi det där :p

Klart du kommer göra UL någon gång =) Håller tummarna för dej..
Och har du dom där knölarna så lär hon säkert vara dräktig om en vet. hade sagt så..

Och ja tycker det känns som jag ska bli både "mor" och " mormor"..
 
Sv: tidiga tecken på dräktighet

Haha, det är lugnt.. Nu släpper vi det där :p

Klart du kommer göra UL någon gång =) Håller tummarna för dej..
Och har du dom där knölarna så lär hon säkert vara dräktig om en vet. hade sagt så..

Och ja tycker det känns som jag ska bli både "mor" och " mormor"..
haha Jo precis:P men kommer kolla henne inom 2 månader i alla fall:P så berättar direkt då:p trist om hon inte är det bara, men jag kan ändå stötta dig:P:P haha:p förstår vad u menar:P:P ska bli skit roligt om det blir något:D
 
Sv: tidiga tecken på dräktighet

Ok, tack för ditt svar. Då har mitt halvblod också (tror jag:crazy:) Det sitter ganska så precis framför bogbladet och mitt på halsen ungefär...
 
Sv: tidiga tecken på dräktighet

haha tackar:D japp.. men jag ahr en kännsla av att det mest är kallblod som har det eller nått:p men har hört om några till som har det på detta forumet(knölarna:P?
 
Sv: tidiga tecken på dräktighet

Tidiga tecken på dräktighet. Fram med dom nu. Hur ser ni på stoet att hon är dräktigt? Alla tecken är välkomna. medicinska, kliniska, beteende, kroppsliga, egna trick, nedärvda lärdomar mm. :) ALLT!

Har ni några tecken för vad det blir för kön på fölet?

själv har vi provat med pendel och den visade rätt den gången :) ska prova iår igen.

En vän till mig har hört att stoet kan bli lite grinig om det är en hingst i magen. Hennes häst fick föl förra sommaren och hon var lite extra grinig under dräcktigheten. Och det blev faktiskt en hingst. Mitt sto är nu dräcktig och hon är mer grinig mot sin hagkompis än vanligt så ja tror att det blir en liten hingst. Nån mer som hört detta?
 
Sv: tidiga tecken på dräktighet

Jag kollade halvblodet innan hon skulle på sitt första UL och enlig den var hon dräktig. När vi hämtade henne från semineringen sa jag att hon var dräktig redan då för hon hade verkligen ändrat sin blick:smirk:.
Har du hund kan du ta ett vanlig strypkoppel. Jag har sådana "riktiga" pendlar i sten.
Typ sådan som är på länken :
http://www.tradera.com/BEGKRISTALL_PENDEL_FRAKT_6KR-auktion-47450202


En sådan ska jag ha hemma.. :) Men jag fick en mamma till en av tjejerna i stallet att pendla, såg nämligen att hon hade guldring. Men den där tjänstvilliga mamman är lite kort i rocken, men vi provade. Jag ville inte göra det eftersom jag inte ville påverka. Så det pendlades från sidan, och det gav monsterutslag på hingst. Jaja, lite konfunderad blev jag eftersom jag inbillat mig att det är ett stoföl, och inte för att jag bryr mig. Jag är nog den enda i stallet som inte bryr mig om könet. Hur som helst så funderade jag på om det kunde påverka resultatet och igår när mamma var i stallet fick hon pendla henne. Mamma har både guldring och lite mer passande längd. Nu visade det på stoföl.:rofl: som det kan bli. Nu vet jag alltså varken ut eller in, men egentligen spelar det ju ingen roll.. Viktigast är att mitt sålda sto får ett stoföl eftersom den linjen måste få fortsätta. Vet att det finns en pyttegren i Danmark och en i Finland, och bara mitt sålda sto kvar i Sverige..
 
Sv: tidiga tecken på dräktighet

Men alltså,. nu känns det som jag finkammat alla trådar för att hitta den där länken till hur foster utvecklas. Jag såg att någon vänlig lagt in, men jag hann inte studera då, och nu hittar jag som sagt inte.. Vi firar 43 dagar idag :)
U
 
Sv: tidiga tecken på dräktighet

Tusen tack! Perfekt! fostret är ca 2,5 inch nu (hur mycket är en inch?) och man kan se att det ska bli 4 ben. Man kan se att det finns ett huvud, ögon och man kan se vart näsborrarna ska sitta!! :)

Ganska lustigt att allt redan är bestämt, kön, färg etc.. Inte för att det är en nyhet, men ändå..
U
 
Sv: tidiga tecken på dräktighet


Tack för tipset, jätteintressant att se bilder på fostrena. Jag har inte sett det tidigare, har ofta undrat på det här med storlek och utveckling, men nu fick jag ju lite fakta. Tack än en gång.:bow:
 
Sv: tidiga tecken på dräktighet

En vän till mig har hört att stoet kan bli lite grinig om det är en hingst i magen. Hennes häst fick föl förra sommaren och hon var lite extra grinig under dräcktigheten. Och det blev faktiskt en hingst. Mitt sto är nu dräcktig och hon är mer grinig mot sin hagkompis än vanligt så ja tror att det blir en liten hingst. Nån mer som hört detta?

vårt sto har förra veckan börjat bli riktigt grinig, onormalt grining. Vi vet ju inte än om hon är dräktig än men vi närmar oss 90 dagar nu och ska kolla. Hon var även ute en sväng och gnäggade väldigt efter en hingst hos grannen, DOCK INGEN BRUNST!

stoets framhovar har även blivit mjuka och går väldigt lätt sönder. Någon som vet om det kan ha o göra med någon hormonrubbning eller nått? bakhovarna är fina och som vanligt.
 
Senast ändrad:
Sv: tidiga tecken på dräktighet

En sida som räknar ut när det är ...www.countrylifefarm.com/Training/foalDate.cfm

Men varför räknar de på 342 dagar? (gestation period of 342 days förmodar jag betyder dräktighetsperiod)
De kan ju inte gärna bära fölen längre utomlands?
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 104
Senast: Freazer
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 187
Hästvård Behöver lite råd och tips!☺ Mitt halvblod på 17 år som jag nyligen köpt fick (vad veterinären trodde då) korsförlamning för 2v sedan...
Svar
3
· Visningar
679
Senast: skiesabove
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 789
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp