Bukefalos 28 år!

tidiga tecken på dräktighet

Sv: tidiga tecken på dräktighet

En av mina ponnyer har breddat sig över ryggen. Tror inte att det beror på betet då hon är fin i hullet för övrigt.
Så jag ser det som ett dräktighetstäcken.

Hon är i ca dygn 90.
:bump:
 
Sv: tidiga tecken på dräktighet

Kolalde mitt sto idag, kniper med svansen som attans:P och så kollade jag juvret bara för skoj skulle, tycket nog allt det hade blivit lite större, kan det stämma? är på dag 53 nu..
 
Sv: tidiga tecken på dräktighet

Lite tidigt för juver tycker jag nog...

Min är på dygn 60 idag (vi är en vecka före med andra ord...).

Nytt UL om en månad.

Ska fota när jag kommer hem imorgon.
 
Sv: tidiga tecken på dräktighet

okej låter bra de:p haha jo jag vet.. men det är inte mycket svullet, utan bara mer än vad det brukar vara..man kan ju hoppas på de bästa i lalla fall, ska med göra ul om en månad ungefär..
 
Sv: tidiga tecken på dräktighet

Hej!
Igår hämtade jag hem mitt sto från Norge. Har väntat på det så jag kan skriva här ;)

Hon är på dygn 70 nu och jag har inte sett henne sedan i våras.
Det jag kan se nu är att hon fått en helt annan form på magen. Från rund till oval. Vid flanken är hon lite mer uppdragen och framför flanken mot huvudet är det en liten boll.
Kallbloddstoet är klotrund hela hon och utfylld hela vägen.

Humörmässigt så är hon redan "mamma". Väldigt tillgiven och kelig, vill att man kliar henne överallt. Dt var hon innan åxå, men inte alls så mycket som nu.
Återkommer med mer info ;)

Li
 
Sv: tidiga tecken på dräktighet

haha okej skoj skoj:D grattis till att hon är dräktig, så du har vå st hästar som ska få föl nästa år då?
Mitt kallblod ä med tjock till max:P:P haha hur länge har dina gått?
 
Sv: tidiga tecken på dräktighet

Tack tack taaaack!

Kallblodsstoet har gått 150 dygn och arabstoet 70 dygn lite drygt.

Här är en dagsfärsk bild på arabstoet. Smack! :love:

17liten-2.jpg
 
Sv: tidiga tecken på dräktighet

Vet va här idag, min polle har fång, men vi kollade ul med..
Hon såg inget, men när hon kände me bara handen sa hon hon va det.. så får väl se hur det blir, om jag gör ett till senare, Hon sa det va svårt att se, Min lilla häst va så djup:P
haha hopaps i alla fall allt blir bra och att hon får en bbebis..:love:
 
Sv: tidiga tecken på dräktighet

Håller tummarna att det blir en liten bebis nästa år.
Jag har bara gjort ett uL på min och tänkte jag skulle göra ett till när hon kommer hem, det blir ca om en månad. Min har gått knappt 120 dagar nu tror, har tappat räkningen på dagarna:o
 
Sv: tidiga tecken på dräktighet

Min polle har haft bäbben i magen i 4 månader + ett par dagar.
Idag var hon tjurig när man peta henne på magen baktill.
Har hon inte varit ännu.
Eller så har on helt enkelt ont i magen bara......
 
Sv: tidiga tecken på dräktighet

Kolalde mitt sto idag, kniper med svansen som attans:P och så kollade jag juvret bara för skoj skulle, tycket nog allt det hade blivit lite större, kan det stämma? är på dag 53 nu..


Är det så med ALLA dräktiga sto att dem kniper med svansen eller är det bara vissa ? :smirk:
 
Sv: tidiga tecken på dräktighet

nä min kniper bara iblandmen de gjorde hon innan med.
jag tror inte ljuvret växer än på ett tag heller.
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 104
Senast: Freazer
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 187
Hästvård Behöver lite råd och tips!☺ Mitt halvblod på 17 år som jag nyligen köpt fick (vad veterinären trodde då) korsförlamning för 2v sedan...
Svar
3
· Visningar
679
Senast: skiesabove
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 789
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp