Bukefalos 28 år!

tidiga tecken på dräktighet

Sv: tidiga tecken på dräktighet

Idag ska jag iväg och pendla mitt dräktiga halvblodssto, hon var dräktig på 18-dygnskollen, är på dygn 33 nu idag :love:

Ska göra 45-dygns ultraljud den 12 juli, hoppas på att kunna se ett litet hjärta slå då! :laugh:

Annars är hon som vanligt i humöret, kelig, pigg och framåt,

märkte dock en förändring på henne igår när jag spände sadelgjorden ( skulle ut på en lugn skritt-tur), i vanliga fall brukar hon ALLTID sura med att lägga öronen bakåt och hugga i luften, igår stod hon med öronen spätsade framåt och hade lite hängläpp :rofl:

Är ljusrosa i slemhinnorna där bak, verkar som hon har dragit upp de privatare delarna där bak, som en "mussla" dvs. inte så slapp som hon brukar vara annars. Sedan har hon vissa dagar knipit med svansen oerhört mycket.

Några flera här i buke som har märkt något med era dräktiga ston? :)
 
Sv: tidiga tecken på dräktighet

*KL*

Ni som pendlar, hur tidigt i dräktigheten brukar ni testa de första gångerna?
 
Senast ändrad:
Sv: tidiga tecken på dräktighet

Kan detta vara en sådan dräktighets knöl/knuta? Hon har dock ej gått så länge. De är ca 15 dagar sedan sista betäckningen

 
Senast ändrad:
Sv: tidiga tecken på dräktighet

Jag har inte sätt någon knuta/knöl på min, men pendlingen fungerade idag! :idea:


Den började röra sig ganska omgående, ringen gick i cirklar, så förhoppningsvis är det ett litet stoföl ( det kön som jag hoppas på allra mest är just ett stoföl, som kan ta över i avelsboxen om ett par år, samt som min blivande tävlingspartner i många år, efter sin mor :laugh:) :love:

Filmade även pendlingen, ska försöka få in den på datan och länka här, men blir nog efter helgen isåfall :angel:
 
Sv: tidiga tecken på dräktighet

Vad kul med pendlingen. Jag började testa med en gång efter mitt sto hade blivit betäckt och de tog ca 3 dagar innan de började hända något med pendlen. Nu snurrar den så jag hoppas hon är dräktig. Vissa säger att de inte funkar förrän efter ca 12 veckan??!! Jag kommer ej att göra ul nu på denna ev brunst utan tar de runt 30 dygnet. Hingsten ska till islands-SM så hon kan inte betäckas om nu ändå så då kan jag lika bra vänta och hoppas på att hon är dräktig. har ett sto efter henne redan så jag har hennes påläggskalv i avelsboxen sedan men de är ju så kul med föl :D
 
Sv: tidiga tecken på dräktighet

Vi kollade vårat sto på dag 15 och det var en fin blåsa så dräktig var hon.

Hon började dessutom direkt få otrolig aptit och åt som om hon aldrig sett mat förr. Knölen på halsen syntes också och så blev hon så otroligt god och snäll.

Knölen tycker jag har blivit mindre på halsen, är det ett tecken på att hon resorberat tror ni?

Hon skall kollas i veckan på dag 45. Blandade känslor, jag är jätte nyfiken på om grynet finns kvar, men på ett annat sätt vill jag inte veta. Jag vill inte bli ledsen och besviken om det är borta. :(
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 104
Senast: Freazer
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 187
Hästvård Behöver lite råd och tips!☺ Mitt halvblod på 17 år som jag nyligen köpt fick (vad veterinären trodde då) korsförlamning för 2v sedan...
Svar
3
· Visningar
679
Senast: skiesabove
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 789
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp