Bukefalos 28 år!

Tidningen Distansryttaren nummer 4 2008

Sv: Tidningen Distansryttaren nummer 4 2008

Fick min tidning idag, men det var ingen rolig artikel alls. :( Är lite kluven kring om jag skall fortsätta prenumerera eller inte, nu när jag ändå inte räknas som distansryttare. :grin:
 
Sv: Tidningen Distansryttaren nummer 4 2008

Har jag läst väldigt slarvigt? Vilken artikel tänker du på?
 
Sv: Tidningen Distansryttaren nummer 4 2008

fick min tidning i dag och hoppas på trevlig läsning i kväll
 
Sv: Tidningen Distansryttaren nummer 4 2008

Jag tyckte artikeln om VM var klart läsvärd.
Nu har jag inte tidningen här, någon jag känner har snål-lånat den ;), men förutom att vissa sidor var minst sagt inaktuella så var det ett bra nummer.

Sen undrar ju jag var gränsen går för gratisreklam i form av vridna artiklar och betald annonsplats.:angel:

Detta gäller i och för sig även sahf's medlemstidning.
 
Sv: Tidningen Distansryttaren nummer 4 2008

Fick min tidning idag, men det var ingen rolig artikel alls. :( Är lite kluven kring om jag skall fortsätta prenumerera eller inte, nu när jag ändå inte räknas som distansryttare. :grin:

Men hallå - är inte du en distansryttare? Vad är jag då? :cry:

Till saken: nu är inte tidningen min längre men jag vill påminna alla om att en tidning som denna blir inte något om inte "alla" bjuder till.
Vanliga, kommersiella tidningar (eller vad man nu ska kalla sådana som går i vinst) har journalister, fotografer och annat folk som kan skickas ut på uppdrag och som dessutom får betalt för att utföra dessa uppdrag och därmed inte gärna kommer samma dag som deadline och säger att "näh, jag hade inte tid att skriva det jag lovade så det blev inget"...

Därmed, vi bör alla dela med oss av våra upplevelser i distanssammanhang:
- Något tips som man kan dela med sig av?
- Upplevt något roligt tillsammans med distanshästen?
- Hört något intressant rörande distans som kan delas med andra?
- Provat utrustning och gillat eller inte gillat den?
- Har egna frågor som kan ställas till Distansryttaren som kan rota rätt på något svar?

Skicka det till Monika i så fall. Tänk inte "Vem vill läsa det som lilla jag har att komma med".

Under min tid som redaktör så drog jag nog i alla trådar jag kunde hitta. Kan tänka mig att en del stackare gick omvägar när de såg mig för annars åkte de på något skrivuppdrag. Men alla är inte som jag och jobbar kanske på annat sätt. Jag tror dock att det är övermäktigt för en enda människa att göra allt runt denna tidning så vill vi ha den kvar så får vi börja skriva och dela med oss.
Rent utseendemässigt har ju tidningen aldrig varit snyggare än idag, så alla möjligheter att få en bra tidning finns ju!

Börja fundera på vad ni skulle vilja läsa i Distansryttaren - vem kan och vet om detta och kan tillfrågas om att skriva ihop något?
 
Sv: Tidningen Distansryttaren nummer 4 2008

Jag fick min tidning i fredags, och även Jenny fick sin. Ljusterö är glada och nöjda,,,
 
Sv: Tidningen Distansryttaren nummer 4 2008

Men hallå - är inte du en distansryttare? Vad är jag då? :cry:

Till saken: nu är inte tidningen min längre men jag vill påminna alla om att en tidning som denna blir inte något om inte "alla" bjuder till.
Vanliga, kommersiella tidningar (eller vad man nu ska kalla sådana som går i vinst) har journalister, fotografer och annat folk som kan skickas ut på uppdrag och som dessutom får betalt för att utföra dessa uppdrag och därmed inte gärna kommer samma dag som deadline och säger att "näh, jag hade inte tid att skriva det jag lovade så det blev inget"...

Därmed, vi bör alla dela med oss av våra upplevelser i distanssammanhang:
- Något tips som man kan dela med sig av?
- Upplevt något roligt tillsammans med distanshästen?
- Hört något intressant rörande distans som kan delas med andra?
- Provat utrustning och gillat eller inte gillat den?
- Har egna frågor som kan ställas till Distansryttaren som kan rota rätt på något svar?

Skicka det till Monika i så fall. Tänk inte "Vem vill läsa det som lilla jag har att komma med".

Under min tid som redaktör så drog jag nog i alla trådar jag kunde hitta. Kan tänka mig att en del stackare gick omvägar när de såg mig för annars åkte de på något skrivuppdrag. Men alla är inte som jag och jobbar kanske på annat sätt. Jag tror dock att det är övermäktigt för en enda människa att göra allt runt denna tidning så vill vi ha den kvar så får vi börja skriva och dela med oss.
Rent utseendemässigt har ju tidningen aldrig varit snyggare än idag, så alla möjligheter att få en bra tidning finns ju!

Börja fundera på vad ni skulle vilja läsa i Distansryttaren - vem kan och vet om detta och kan tillfrågas om att skriva ihop något?

Jag håller med dig att vi bör hjälpas åt att skriva något inslag. Jag bidrog med några när du höll i tidningen. Rent utseendemässigt är den nya tidningen ett lyft. Jag blir dock lite besviken att man måste vänta till långt in på det nya året innan förra årets sista nummer kommer. Mycket av informationen - som träffar m m har ju oftast ägd rum när tidningen ramlar ner i brevlådan.

Till er alla som läser distansryttaren - vad tycker ni, kan vi nöja oss med två eller tre tidningar som kommer i tid istället för fyra som man får vänta så länge på att man blir irrriterad.

Varför går tidningen med b-post? Vi betalar så mycket att det borde kunna täcka att skicka med a-post.
 
Sv: Tidningen Distansryttaren nummer 4 2008

Varför går tidningen med b-post? Vi betalar så mycket att det borde kunna täcka att skicka med a-post.

Njä, tidningen trycks inte ens i Sverige längre eftersom det är så dyrt o den då inte går runt. Själva B-posten gör ju inte att den blir försenad.

*KL*
Tänk bara på när ni kritiserar att tidningen var på väg att försvinna helt. O det vill vi ju inte, eller hur?
Så kom med förslag, åsikter o bidrag så att tidningen blir mer vad ni vill ha.
Men undvik att bara spy ut "det fanns ingenting läsvärt överhuvudtaget".
Risken är då att redaktören tröttnar o så har vi ingen DistansRyttaren. Är det de ni vill?
// Linda
 
Sv: Tidningen Distansryttaren nummer 4 2008

Hej,

tack för info betr porto och var den trycks. Jag tycker att det är en bra tidning, jag vill bara få den i tid (om möjligt - ingen kritik!). Jag var själv ivrig påhejare på att tidningen skulle leva vidare och är det fortfarande.

Jag älskar när tidningen dimper ner i brevlådan 4 ggr per år. Jag förstår Monikas och många andras dilemma med att hinna skriva något till tidningen så att den kan komma iväg till tryck och ut i tid - det är inget enkelt jobb!

Men en fråga till er andra som läser tidningen, vad skulle ni föredra av om tidningen kommer ut 2 eller 3 ggr per år (hemska tanke:cry:) men att den kommer enligt planering med intressanta artiklar, eller 4 nummer som man får vänta på i evig tid ...

Om vi vill ha fyra tidningar så tycker jag som bl annat "Liten Vit" att vi får hjälpas åt att bidra med artiklar, tips och annat. Så långt det är möjligt kommer jag att försöka bidra med material. Det är ett löfte!
 
Sv: Tidningen Distansryttaren nummer 4 2008

Nu är den här :love: och redan är den utläst :cry: Jag tyckte att VM artikeln var jättebra.
Även om just det här numret innehöll flera delar som inte på långa vägar rör mig (landslag info bl.a) så tycker jag att tidningen är klart värd att prenumerera på. Alla nr kan ju inte vända sig till mig specifikt och jag kan tänka mig att de som har tävlat länge på en hög nivå kanske istället inte hade så mycket utbyte av förra årets nr om hur man börjar tävla och träna distans.
Jag vill gärna ha fyra nummer bara för att jag tycker det är så roligt när den kommer, men jag köper iden om tre nummer ifall de blir lite tjockare och kanske med några fler "stora" artiklar. Kanske ska lägga upp det så att det blir en "normal" vår och sommar tidning och ett extra tjockt vinternr. När man behöver lite extra motivation och det är skönt att krypa upp i soffan och läsa om sommarens alla tävlingar.

/Kristina
 
Sv: Tidningen Distansryttaren nummer 4 2008

Det var ingen rolig artikel = betoning på ingen = det fanns ingenting läsvärt överhuvudtaget. :crazy:

Men hallå?
Vad är du intresserad av att läsa om då?
När inte tävlingsreferat, aktuell tävlingsinformation etc etc passar?

Kom med ett konstruktivt förslag istället - hur ska redaktören annars veta vad läsarna vill ha?
 
Sv: Tidningen Distansryttaren nummer 4 2008

Hejsan!

Jag fick också min tidning i dag! Så kul!

Jag håller med flera andra, tidningen är väldigt snygg och detta nummer kanske var mer riktat till dem som tävlat längre medans ett annat nummer var för dem som precis börjat och är helt gröna. Det tycker jag är bra.

Så länge som det, då och då, finns något som är intressant för alla är det bra om det blandas så att alla kan få glädjen att läsa en tidning specifik för sporten. Om tidningen kommer 3 eller 4 gånger om året, det spelar inte så stor roll, bara det inte blir färre än 3 nummer.

Förutom distans så tränar och tävlar jag även hoppning och dressyr, men jag prenumererar inte på tidningen Ridsport. Detta eftersom den tidningen är dyr och det är långt ifrån alla nummer som intresserar mig. Vilket gör att jag hellre köper lösnummer då jag är intresserad av innehållet. Nu är ju den tidningen mycket dyrare och kommer mycket oftare, men som ett exempel bara, på en tidning som också försöker blanda så att vissa nummer passar några och vissa nummer passar andra.

Mvh Myy
 
Sv: Tidningen Distansryttaren nummer 4 2008

hej

vill bara säga att jag tycker också det är jätte kul när tidningen dimper ner i lådan.
det är väl kul med både info om/för dom mer rutinerade och info för oss lite mer vanliga distans tävlare, blandningen är väl tjusningen...
hoppas på lite mer repotage om utrustningen ex tränsen inverkan olika sadlar m.m

mvh ringen
 
Sv: Tidningen Distansryttaren nummer 4 2008

Men hallå?
Vad är du intresserad av att läsa om då?

Sadelinpassning, foderdiskussioner, olika träningsupplägg - hur har det fungerat/inte fungerat. Test av gps-er, sadelunderlägg, träningsdagböcker. Tips kring hur man hinkar på bästa sätt, nybörjarens syn på distansritt, hur gör vi för att avla fram en bra distanshäst.

Listan kan göras hur lång som helst. Detta nummer gjorde bara att jag kände mig ännu mindre som en distansryttare. Litenvit Distansryttare är man tydligen inte förrän man ridit en riktig distansritt. :grin:
 
Sv: Tidningen Distansryttaren nummer 4 2008

Habina! Distansryttare (enligt mig! ) är alla som ägnar sig åt att träna sin häst för distans! När jag kom i kontakt med distans så hade jag en häst som led av spatt vilket gjorde att det inte blev så mycket tävlande de första åren. Men jag kallade mig för distansryttare ändå! Jag deltog i sporten genom att grooma och vara funktionär.Och att drömma om att få starta igen....
 
Sv: Tidningen Distansryttaren nummer 4 2008

Man ska inte hänga upp sig på detaljer, men jag kallar mig inte vare sig dressyrryttare eller hoppryttare, trots att jag för tillfället rider i åttor med graman, eller hoppar över diverse diken.

Habina, häng inte läpp, utan träna upp din fina unghäst, och knäpp folk på nästan när du slår alla araber som åker ut på hälta. ;)
 
Sv: Tidningen Distansryttaren nummer 4 2008

Kesella Skönt att det inte bara är jag som har den definitionen. ;) Hoppas komma ut och hinka på några tävlingar i år, det skall bli superkul! :bump:

CK Nja, vi får se vad som händer framöver. Jag kanske blir skogsmulle på dräktigt sto istället. :angel:
 
Sv: Tidningen Distansryttaren nummer 4 2008

Ja, men det är rätt att dopa hästen genom att betäcka den. Men det är ingen ursäkt för att inte rida distans sen. Eller hon ska gå dräktig för evigt?
// Linda
 
Sv: Tidningen Distansryttaren nummer 4 2008

Ja, men det är rätt att dopa hästen genom att betäcka den. Men det är ingen ursäkt för att inte rida distans sen. Eller hon ska gå dräktig för evigt?

Hehe, földopa var det ja... Drömmen vore ju föl efter föl efter föl, men vem sjutton har plats för en drös med hästar liksom. :crazy: Vi får se, kanske kan jag inte hålla mig ifrån distansbanorna ändå. :p
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt så här. To 6 juni – Omstart av program...
Svar
0
· Visningar
95
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 684
Senast: Hazel
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 925
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 673

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp