Sv: Tiggare

tiggeri är ett högst medfött beteende. alla hungriga hundar tigger, också från varandra. en del hundar (labbar...) är alltid hungriga. med de gör det på ett visst avstånd. att komma för nära är rent provocerande.

klarar du inte av att hunden bara tittar på dig får du väl sätta upp en skärm runt din tallrik så är problemet löst.
 
Sv: Tiggare

Jag brukar säga till hundarna att gå och lägga sig när vi äter, för iaf den stora gärna tigger annars. Och nej, han har aldrig fått vid bordet, men hans stora passion är mat i alla former, så han hoppas alltid...Däremot behöver de inte gå ut ur köket, det räcker att jag slipper ha dom i knät.
Att hunden på avstånd "glor" på mig gör mig ingenting, kan ju knappast bestraffa ett beteende som jag annars förstärker! (hålla ögonkontakt alltså)
Måste hålla med de andra som tycker det är knepigt att du säger åt din pojkväns mammas hund. Om min hund blev utskickad ur rummet för att den bara tittat på den som äter, skulle jag blivit förbannad! Men, som sagt, vi är ju olika...
 

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 272
Senast: Acto
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 665
Senast: Hellhound
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
991
Senast: Viva
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 146
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp