Bukefalos 28 år!

Och vad skulle straffet vara för att bryta mot ett tiggeriförbud?
Det finns annat att göra för att dra in pengar, om alla nuvarande inkomstkällor är olagliga. Då finns det ju inget lagligt alternativ att välja.
Ex förvaring tills en järnvägsvagn eller buss är full sedan avhysning från riket med förbud att återvända inom 5 år.

Det skulle då innebära en stor risk att låna pengar för att åka till sverige, för att utan att ha tjänat pengar tvingas återvända hem efter en vecka...
Samma sak skulle gälla om man påträffas i eller på en olaglig övernattningsplats.

Det skulle naturligtvis gälla alla gäster i landet inte enbart Romer.
 
Ok, så tiggeri är okej så länge det inte sker på privat mark eller utanför ingångar till affärer?
Tiggeriet är, för femtioelfte gången inte problemet. Problemet är vad som sker när de inte tigger.
Olaglig markockupation, nedskräpng och miljöbrott (var gör de av sitt träck exempelvis)
 
Men nu får du väl sluta med dina halmdockor! Det är väl ingen här som har sagt att det inte finns några som helst problem - för alla inblandade - med att vi har en grupp fattiga människor som inte har några rättigheter och ser en dyster framtid för sig i vårt land?

Dina halmdockor för liksom noll konstruktiv diskussion med sig.
De har,enligt gällande regelverk ingen framtid i vårt land. De får inga jobb, alltså ska de hem igen!
 
Tycker du alltså att tiggeri är ett önskvärt beteende?

Men hur är det möjligt vara så svartvit i sina tolkningar? Det är inte ett dugg konstigt att du och jag inte förstår varandra om det hela tiden bara kan vara antingen eller för dig.

Jag påpekade att du kallade det "oönskat beteende". Det betyder inte att jag tycker att det är ett önskat beteende. Det betyder att jag reagerar på ditt ordval och inget annat.
 
Så du anser inte att "495" var ett svar på ett inlägg som du riktat till mig?

Men du, såhär går inläggsföljden:

Men....sprit o narkotika har stort samband med krimminalitet alltså går samhället in och reglerar spriten och förbjuder narkotikan eller hur?

Jaha? Sprit är inte förbjudet, bara reglerat. Jämför du fattigdom med narkotikamissbruk?

Om du hade tagit dig tid att läsa så beskrev jag hur samhället prioriterar och reglerar.

Beskrivning av samhällets prioriteringar och regleringar = "knark är förbjudet och sprit finns på Systembolaget"? Du har verkligen höga tankar om dina egna inlägg...
 
Men du, såhär går inläggsföljden:







Beskrivning av samhällets prioriteringar och regleringar = "knark är förbjudet och sprit finns på Systembolaget"? Du har verkligen höga tankar om dina egna inlägg...

Varför ska jag svara på det? skriver du och jag svarar sanningsenligt
Jag har full förståelse för att du inte vill, det skulle ju märkbart belasta dina argument ;)
 
Vilka argument skulle det belasta att jag svarar på var tiggare sover?
Jag har,ett otal ggr förklarat att det är inte själva tiggeriet som utgör problemet. Utan det som följer.
Markockupation, huserande i avställda bilar och husvagnar..bara en sådan sak som att 4 människor bor i en gammal husvagn...var gör de av sitt träck?

Genom att du förklarar var du tror att de hyr in sig, på vilka hotell eller campingplatser de bor så visar du ju att jag har fel...eller har jag verkligen det?
 

Varför ska jag svara på det? skriver du och jag svarar sanningsenligt
Jag har full förståelse för att du inte vill, det skulle ju märkbart belasta dina argument ;)

Men nu är du ju helt borttappad i pannkakan, ärligt talat.
Nu svarade du på inlägget som enligt dig handlade om "samhällets prioriteringar och regleringar". Inte var tiggare sover. Vänligen håll dina två sidospår separerade.
 
Jag har,ett otal ggr förklarat att det är inte själva tiggeriet som utgör problemet. Utan det som följer.
Markockupation, huserande i avställda bilar och husvagnar..bara en sådan sak som att 4 människor bor i en gammal husvagn...var gör de av sitt träck?

Genom att du förklarar var du tror att de hyr in sig, på vilka hotell eller campingplatser de bor så visar du ju att jag har fel...eller har jag verkligen det?

Jag testar igen: vilka av mina argument (och då får du ju givetvis peka ut vilka argument du menar istället för att bara snacka i nattmössan och systematiskt undvika att svara på frågor) blir belastade för att jag svarar på var tiggare sover?
 
Men nu är du ju helt borttappad i pannkakan, ärligt talat.
Nu svarade du på inlägget som enligt dig handlade om "samhällets prioriteringar och regleringar". Inte var tiggare sover. Vänligen håll dina två sidospår separerade.
Samhällets prioriteringar, ja där ingår ju så vitt jag vet att genomdriva de beslut samhället tar. Så vem som är vilse i pannkakan återstår väl att se. Plocka fram en gammal socka eller ta ett snack med storpotäten så hamnav du måhända på rätt nivå.
 
Jag testar igen: vilka av mina argument (och då får du ju givetvis peka ut vilka argument du menar istället för att bara snacka i nattmössan och systematiskt undvika att svara på frågor) blir belastade för att jag svarar på var tiggare sover?
Enklare är ju att du svarar så ser du direkt själv hur det påverkar din argumentering.
 
Samhällets prioriteringar, ja där ingår ju så vitt jag vet att genomdriva de beslut samhället tar. Så vem som är vilse i pannkakan återstår väl att se. Plocka fram en gammal socka eller ta ett snack med storpotäten så hamnav du måhända på rätt nivå.

Nu har du uppenbarligen snurrat till det så himla dant i din egen argumentation att jag helt enkelt lämnar det därhän.
 
Jag undrar, och har inte hittat något svar: Hur ser utvecklingen ut för Romernas situation i hemländerna? Blir situationen långsamt bättre? Lyckas fler och fler ta sig ur misär och utanförskap, eller blir det värre? Får fler unga Romer utbildning än tidigare? Hur ser trenden ut? Använder tiggarna sina hopsamlade pengar till att förbättra sin situation i stort eller är det ur-hand-i-mun-pengar? Finns där någon som studerar det här på plats?
 
Enklare är ju att du svarar så ser du direkt själv hur det påverkar din argumentering.

Försök inte.
Du ska peka ut vilka av mina argument som blir belastade för det är ditt påstående och därför din sak att bevisa. Ingen annans.
 
Jag undrar, och har inte hittat något svar: Hur ser utvecklingen ut för Romernas situation i hemländerna? Blir situationen långsamt bättre? Lyckas fler och fler ta sig ur misär och utanförskap, eller blir det värre? Får fler unga Romer utbildning än tidigare? Hur ser trenden ut? Använder tiggarna sina hopsamlade pengar till att förbättra sin situation i stort eller är det ur-hand-i-mun-pengar? Finns där någon som studerar det här på plats?
Man kan väl konstatera att situationen för outblidade medellösa individer konstant försvårats i Östeuropa sedan murens fall.

Kravet på lönsamhet, förmåga att prestera och kunna tillgodöra sig modern tekning ställer analfabeter offcide i allt högre omfattning. Ett modernt jorbruk har ingen användning för manuella arbetare när kemikalier o maskiner gör jobbet både billigare och bättre.

Den nisch som Romer kunde utnyttja beslagtas idag av andra i dessa länder. de stora grupperna från nedlagda fabriker o kolschoser har bättre förutsättningar och är starkare på arbetsmarknaden.
 
Man kan väl konstatera att situationen för outblidade medellösa individer konstant försvårats i Östeuropa sedan murens fall.

Kravet på lönsamhet, förmåga att prestera och kunna tillgodöra sig modern tekning ställer analfabeter offcide i allt högre omfattning. Ett modernt jorbruk har ingen användning för manuella arbetare när kemikalier o maskiner gör jobbet både billigare och bättre.

Den nisch som Romer kunde utnyttja beslagtas idag av andra i dessa länder. de stora grupperna från nedlagda fabriker o kolschoser har bättre förutsättningar och är starkare på arbetsmarknaden.
Isåfall är det ju ännu viktigare att dessa människor får hjälp att ändra sin situation från grunden.

För det kan väl orimligtvis inte vara så att man trivs med situationen? Att man inte vill leva som vanliga Svenssons med skola, jobb, hus i hyfsat område, osv osv. Å andra sidan kan jag inte heller tänka mig att misären och fattigdomen i sig är en del av Romernas kultur. Givetvis inte. Den måste vara en sidoeffekt av annat - dels av övriga världens fördomar och ogillande, dels en egen kultur som gör det svårt att helt integreras med den rådande normen i Europa.
 
Isåfall är det ju ännu viktigare att dessa människor får hjälp att ändra sin situation från grunden.

För det kan väl orimligtvis inte vara så att man trivs med situationen? Att man inte vill leva som vanliga Svenssons med skola, jobb, hus i hyfsat område, osv osv. Å andra sidan kan jag inte heller tänka mig att misären och fattigdomen i sig är en del av Romernas kultur. Givetvis inte. Den måste vara en sidoeffekt av annat - dels av övriga världens fördomar och ogillande, dels en egen kultur som gör det svårt att helt integreras med den rådande normen i Europa.
Naturligtvis! Men det ska ske på deras hemmaplan, inte i Sverige.
Fatigdom och utanförskap är ofta beroende på 2 saker.
1 aversion i både grupperna gentemot varandra
2 Att (i det här faller ) Romerna vill behålla sin kultur och det självbestämmande man anser sig ha.

För att platsa i ett samhälle så funkar inte kravet: -samhället ska öppna sig för oss.
Nej
Istället är det: - vi har tillgångar som är atraktiva för samhället , alltså vill de släppa in oss.

Hur får man dessa tillgångar?
Genom hårt arbete och utbildning...inte genom att tigga.

Därför ska vi fortsätta stödja utvecklingen för dessa grupper i sina hemländer. Att komma hit är döfött, de kommer aldrig att kunna komma in i samhället. Och denom de följdeffekter tiggandet har, så kommer aversionen gentemot dem att öka och på sikt finns risken att det slår tillbaka mot grupper boende i Sverige.
 

Liknande trådar

Tjatter Hur börjar tankarna gå när ni läser någon rubrik eller annan text? Jag har märkt att jag oftast börjar fundera över (oftast negativa)...
Svar
7
· Visningar
392
Senast: Pilot
·
  • Artikel
Hästnyheter Länsstyrelsen förbjuder en man i Ångermanland att ta hand om hov- och klövbärande djur. Detta efter att de under kontroller hittat flera...
Svar
0
· Visningar
283
Senast: Gunnar
·
Relationer Ja, jag är väldigt frågande. En god vän till mig får aldrig prata i telefon när partnern är hemma. Jag tycker att det är helt orimligt...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 494
Senast: Tualma
·
  • Artikel
Hästnyheter Att förbjuda elitryttaren att bedriva näringsverksamhet med hästar var ett beslut som inte står i proportion till att ryttaren lämnade...
Svar
0
· Visningar
461
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp