Bukefalos 28 år!

tippps på sadel

Status
Stängd för vidare inlägg.
J

Jaba

fick hem ett varmblod igår.
Problemet är sadeln.

HOn är spikrak i ryggen. HAr markerad manke och något vid. RYggen är inte takformad men rund eller vad jg slall säga.

JAg provred i en okänd sadel med gulaktig kant runt sittsen. Någon som vet märke? Den satt enbar och flyttade sig i sidled hur mycket jag än spände gorden. Den åg vid ut.

Har själv haft en appalosa med 36 bom på som inte heller låg stilla. Dock bättre än den första. Bra i bomen tycker jag.

Sedan har jag en wintec att välja på men dom skall passa på böjda hästar så den är inte aktuell över huvud taget.

HUr är hööks sadlar? Den syntetika varianten med fish inlägg och utbytbart järn? Griffin?
 
Sv: tippps på sadel

Albion-sadlarna är raka i bommen och finns i olika vidder även väldigt vida, ett plus är att de är väldigt trevliga att rida i, ett minus är väl priset, men det finns en del begagnat i bra skick.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jag har redan tagit hjälp av två olika sadelutprovare och har även en del kunskap själv. Problemet är att det inte finns någon butik...
Svar
3
· Visningar
1 896
Utrustning har ett varmblod som är väldigt kompakt & liten. har haft många sadlar på honom men ingen passar honom. har inte hittart en sadel som...
Svar
13
· Visningar
1 815
Senast: Petra16
·
T
Utrustning har ett varmblodssto som jag har en wintec cair allroundsadel till(sån man kan byta järn i). Problem är dock det att jag inte sitter bra...
Svar
10
· Visningar
1 137
Senast: Sorbe
·
Utrustning Det är jag fullt medveten om;) Letar efter sadel för invänjning (och såsmåningom inridning till hösten), och har haft ett par hemma...
Svar
16
· Visningar
2 790
Senast: fjordtokan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp