Tips om långa relationer

I min umgängeskrets har aldrig någon med fast förhållande slängt ut sig något om en flört på jobbet, och hade någon gjort det så hade de flesta blivit väldigt förvånade!

Jag menar att jag där och då (ex. träffar kollegan på jobbet) kan få en stark känsla av att vilja göra mer (ex. lägga handen på knät, sitta nära, ge personen en smekning på kinden eller liknande - dvs sånt som man normalt inte gör med någon annan än sin partner eller vänner, men inte med ex. manliga kollegor..) . Jag gör det inte, eftersom jag vet att det är fel och att jag troligtvis skulle ångra mig när känslan lagt sig. Men det är jobbigt att känna så. Hade det bara vart att man känt att man haft kemi med någon men inget mer så hade jag nog inte heller tyckt det vart jobbigt.

Ja inte har jag heller hört någon med fast förhållande säga att den har en flört på jobbet. Samma reaktion hade det nog blivit i min umgängeskrets.

Däremot har en del av mina manliga kollegor och jag en ganska fysisk relation. Vi ger varandra kramar, så smekningar på armen eller axeln osv. Men vi har ett härligt gäng på jobbet och vi är inte bara kollegor - vi är goda vänner också som värderar varandra högt och hjärtligt.
På jobbet, med mina kollegor, får jag lite lite "tröst" då jag är kärlekskrank. :love:
 
Jag skulle snarare säga att det enbart är roligt om båda tycker att det är roligt att spela det spelet.
Ja båda måste uppskatta spelet för att det skall vara givande.
Precis som att båda måste kunna dansa för att dansen skall bli bra.

Det fungerar inte om det är ensidigt.
 
Hej!

Jag kan bara utgå från mig själv. Jag är konstant förälskad, ibland i min sambo, ibland i någon annan. Båda jag och min sambo är övertygade om att förälskelser kommer och går, det som än så länge bestått är den kärleken vi känner för varandra. Den där kärleken som gör att vi respekterar varandra och oavsett hur kära vi bli i någon annan är vi inte otrogna. Vi har lovat varandra ärlighet och trohet, så länge vi fortfarande älskar varandra. Vi är båda medvetna om att saker kan ändras och en dag kanske vi inte längre älskar varandra på det sättet och då får vi lösa det då.

Jag tror att du och din kille hamnat i en svacka, ni bråkar inte med varandra, är det för att ni sällan ses, sällan pratar med varandra eller vad beror det på. Nu bråkar vi sällan också, vi försöker lösa våra konflikter på bättre sätt, men nån gång ibland blir det såklart bråk ändå. Jag får känslan av att du kanske inte är helt nöjd, men inte riktigt hittat vad det är som irriterar? Om du vill vara med din kille är det vettigt att försöka hitta det som skaver och utgår från det. Kanske är det så att du inte älskar honom på "det" sättet, kanske vill du hellre vara med någon annan, kanske borde du vara själv ett tag och fundera ut vad du egentligen vill. Att kära ner sig i andra kan mycket väl vara ett flyktbeteende undan det där som skaver i ditt nuvarande förhållande.

Hoppas du får lite klarighet i dina känslor, oavsett vilket håll du nu går åt.

/Lavinia
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 385
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 075
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 216
Senast: hundtant
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 454
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp