Bukefalos 28 år!

Tips på bygga muskler

MalinML

Trådstartare
Jag har ett sto som inte varit igång på ett halvår ca, jag behöver lite tips på hur jag bygger muskler på henne, har haft henne igång 1,5månad nu.
Hon tycker inte om att gå i skogen, är lite nervig o stegrar. Hon är inte van vid det. Annars vet jag att klättra i backar är väldigt nyttigt
Så träning på ridbana är det som gäller.
 
Jag har ett sto som inte varit igång på ett halvår ca, jag behöver lite tips på hur jag bygger muskler på henne, har haft henne igång 1,5månad nu.
Hon tycker inte om att gå i skogen, är lite nervig o stegrar. Hon är inte van vid det. Annars vet jag att klättra i backar är väldigt nyttigt
Så träning på ridbana är det som gäller.

Bra styrkeövningar är höga cavaletti, studsserier, kombinationer och travhoppning och sätt gärna ihop det i en caprillibana. Annars är skog och mark ett självklart kompliment till att bygga upp en bra grundkondition och styrka.
 
Hur är hon att promenera med? :) Vi har en häst i stallet som blir helt knäpp när hon har ryttare på i skogen, åtaliga försök har gjorts men ägaren har nu insett att det inte går, men hästen är cool när hon blir promenerad. Ett kul och skönt avbrott från ridbanan också.
 

Liknande trådar

Träning Jag har en föredetta varmblodstravare som är 7 år och vinglar lite fram och tillbaka i skritten och tar inte emot kontakt via handen...
Svar
2
· Visningar
540
Senast: Blyger
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 430
Senast: zarmino
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 413
Senast: MiniLi
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 397
Senast: Miiikaela_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp