Bukefalos 28 år!

Tips på ledarskapsövningar

Sv: Tips på ledarskapsövningar

Tyvärr finns det många ridskolor där man lär sig så lite om ridning och hästhantering att man inte blir klar till att ha egen häst.
Jag känner inte många exemplar på någon som har lärt sig på ridskola hur man sköter, uppfostrar och rider en häst, så de har klarat av att göra detta utan hjälp när de har skaffat egen häst.
Självklart kan man alltid lära sig mera, men kvaliteten på många ridskolor är för dåliga och jag tycker man lär sig för lite.
Allt för många hästar kommer till någon som tror de har lärt sig hur man gör på ridskolan, sen blir hästen problem efter ett mycket kort tag.
Många har inte lärt hur man löser problem, de har bara lärt sig hur man gör när hästen är "snäll".
 
Sv: Tips på ledarskapsövningar

Shit vilken galen tråd, det är inte så konstigt att jag som nybliven hästägare och inte umgåtts i hästkretsar så intensivt förr, har väldigt svårt att passa in. Har aldrig varit varit med om så mycket tjafs och skitprat och fan vet...
Mållös...
 

Liknande trådar

Träning Eftersom jag ska genomgå en operation så kommer jag för det första ha lite tid då jag inte kan rida utan lämpligen får ägna mig åt...
Svar
16
· Visningar
965
Senast: Valle
·
Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
800
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan hej! jag har en skoluppgift där man ska skriva om ett föremål och dens historia. jag vill gärna ha lite tips på hästsaker attskriva om...
Svar
6
· Visningar
543
Senast: Linda_A
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 410
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Vi som tränar för tävling i agility. Del 2.

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp