Tips på serie

Person of interest
iZombie (Jätterolig!)
Unforgettable
Blacklist
Blind spot

Att varje avsnitt har en avslutad historia kan jag inte garantera då de flesta serier börjar så sen kommer större storyline in först i bakgrunden och sen tar den över mer och mer innan det nästan bara handlar om den.
 
Såg Battle Creek på Viaplay i våras/förra året (kommer inte ihåg haha) och kommer ihåg att jag gillade den serien, dock så blev det bara en säsong så det är inte jättemånga avsnitt.
En annan serie som är både lite rolig och klurig är Svindlarna (Hustle), brittisk serie som gick på SVT för en massa år sedan,men kanske finns att hitta någon stans på internet. Och fortsätter vi på det brittiska temat så kan även jag rekommendera Life on Mars som tidigare nämnts :)
 
Person of interest
iZombie (Jätterolig!)
Unforgettable
Blacklist
Blind spot

Att varje avsnitt har en avslutad historia kan jag inte garantera då de flesta serier börjar så sen kommer större storyline in först i bakgrunden och sen tar den över mer och mer innan det nästan bara handlar om den.

Blacklist såg jag från början, men tröttnade på. IZombie vet jag inte... brukar inte gilla Zombiefilmer eller Walking Dead, men denna kanske är annorlunda. De andra ska kollas upp.
 
Blacklist såg jag från början, men tröttnade på. IZombie vet jag inte... brukar inte gilla Zombiefilmer eller Walking Dead, men denna kanske är annorlunda. De andra ska kollas upp.

iZombie är inte alls som andra zombiefilmer/serier! Det är en blandning av polisserie/komedi. Handlar om en läkare som blir zombie och som börjar jobba i ett bårhus (bra tillgång på hjärnor) och löser brott. Både rolig och spännande!
 
The Killing är jättebra! Den måste du se!
Några andra riktigt bra "deckare" som finns på Netflix är Marcella och The Fall. Inte så mycket humor i dessa dock.
 
iZombie är inte alls som andra zombiefilmer/serier! Det är en blandning av polisserie/komedi. Handlar om en läkare som blir zombie och som börjar jobba i ett bårhus (bra tillgång på hjärnor) och löser brott. Både rolig och spännande!

Var tvungen att kolla och sitter nu framför andra avsnittet :D.
Helt lagom avkopplande underhållning.
 
Nu tänker jag tipsa om en helt annan typ av polisserie än TS efterfrågar men alla borde se Line of Duty. Säsong 3 går just nu på SVT och säsong 1 och 2 finns på Viaplay eller Netflix, minns inte vilken.
Fruktansvärt bra!
 
Nu tänker jag tipsa om en helt annan typ av polisserie än TS efterfrågar men alla borde se Line of Duty. Säsong 3 går just nu på SVT och säsong 1 och 2 finns på Viaplay eller Netflix, minns inte vilken.
Fruktansvärt bra!
Har bara sett 1 och 2, spelar in 3 - men håller helt med. Som tung polisserie är den mycket, mycket bra.
 
Måste själv komma med ett tips. Såg att tredje säsongen av Crossing Lines nu finns på Netflix. Europeisk polisstyrka som arbetar över gränserna. Inte humor men mycket bra.
 
Har bara sett 1 och 2, spelar in 3 - men håller helt med. Som tung polisserie är den mycket, mycket bra.
Säsong 3 är hittills bäst av dem alla så du har något att se fram emot! :)
Jag gillade även den brittiska som SVT nyss visade säsong 2 av, den med den kvinnliga polisen i en småstad? Vars dotter blev våldtagen av prästen i Grantchester och sen tog livet av sig, vad heter den? :arghh:
 

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
505
Senast: startpompe
·
Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 421
Senast: MiaMia
·
Kultur Jag skulle vilja ha tips på intressanta böcker. Att titta på en film/serie på en skärm ger en viss tillfredsställelse, men jag är i...
Svar
6
· Visningar
470
Senast: Yeah but
·
Fritid En liten spinoff på andra serie-tipsar tråden eftersom jag gärna ser historiskt, fantasy, sci.fi. och rysare. :D Jag gillar serier som...
Svar
4
· Visningar
428
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp