Bukefalos 28 år!

Tips på serie

Säsong 3 är hittills bäst av dem alla så du har något att se fram emot! :)
Jag gillade även den brittiska som SVT nyss visade säsong 2 av, den med den kvinnliga polisen i en småstad? Vars dotter blev våldtagen av prästen i Grantchester och sen tog livet av sig, vad heter den? :arghh:
Jag hade ju hoppats att någon skulle svarat medan jag lagade mat men icke....
Happy Valley heter den! Också otäckt bra.
 
Säsong 3 är hittills bäst av dem alla så du har något att se fram emot! :)
Jag gillade även den brittiska som SVT nyss visade säsong 2 av, den med den kvinnliga polisen i en småstad? Vars dotter blev våldtagen av prästen i Grantchester och sen tog livet av sig, vad heter den? :arghh:
Tack för spoilern hörru, har inte sett den.

Trodde dock att du menade Broadchurch som jag inte heller sett, men ska se. Så det var ju bra att det inte var den :D
 
Tack för spoilern hörru, har inte sett den.

Trodde dock att du menade Broadchurch som jag inte heller sett, men ska se. Så det var ju bra att det inte var den :D
Det är ingen direkt spoiler, det framkommer i de första 10 minuterna i avsnitt 1. :D
Och du ska ABSOLUT se den!

Broadchurch är också riktigt bra!
 
Fargo!
Nu finns inte denna serie på de ställen du nämnde, men däremot på HBOplay. Det är den absolut bästa serie jag sett. Två säsonger, typ miniserie. Andra säsongen har en annan historia och karaktärer men ändå koppling till säsong 1. Så otroligt bra :love: (och en tredje säsong är på gång)
 
NETFLIX
The Fall, Så bra och SÅ läskig. Med Gillian Anderson från X- files (men bara spännande, inte rolig)
Broadchurch, Ännu bättre, men inte rolig (Jag det kom tårar när jag såg den, gråter aldrig vid film annars)
The Killing, Bra, spännande och Joel Kinnanman är :o

Men jag tror serien för dig är Miss Fishers' Murder mysteries, rolig, spännande och charmig.
(Så bäst för dig att du inte sett den redan. :D)
 
Firefly om du inte sett den! Finns på Netflix. Inte direkt polis/deckare men har för mig att varje avsnitt avslutas för sig även om det såklart finns en bakomliggande historia genom hela serien. Härlig humor och om du gillade Castle så är det samma huvudrollsinnehavare :)
 
NETFLIX
The Fall, Så bra och SÅ läskig. Med Gillian Anderson från X- files (men bara spännande, inte rolig)
Broadchurch, Ännu bättre, men inte rolig (Jag det kom tårar när jag såg den, gråter aldrig vid film annars)
The Killing, Bra, spännande och Joel Kinnanman är :o

Men jag tror serien för dig är Miss Fishers' Murder mysteries, rolig, spännande och charmig.
(Så bäst för dig att du inte sett den redan. :D)

The Fall!! Gillian är ju helt underbar i den serien :-) Eller ja, hon är helt underbar i allt jag sett henne göra. The Fall är så obehaglig, spännande och bra!! Men inte alls lik de lite mer lättsamma serier TS skrev om. Men den är fantastisk!
 
Jag tycker White Collar och Izombie är bra serier som innehåller det du efterfrågar.
Båda innehåller lite polis/deckare, spänning, komedi och lite romantik i en ganska bra blandning.

Båda serierna är extremt lättsmälta och lätta att hänga med i.
Jag har sett alla avsnitt och tycker att dom var väl värda att se.

En annan serie som jag gillar är Mentalist, men den antar jag att du redan sett kanske?
Den är också bra. Lite tyngre och lite "svart" ibland, men ändå med lite komedi och glimten i ögat.
 
Jag tycker White Collar och Izombie är bra serier som innehåller det du efterfrågar.
Båda innehåller lite polis/deckare, spänning, komedi och lite romantik i en ganska bra blandning.

Båda serierna är extremt lättsmälta och lätta att hänga med i.
Jag har sett alla avsnitt och tycker att dom var väl värda att se.

En annan serie som jag gillar är Mentalist, men den antar jag att du redan sett kanske?
Den är också bra. Lite tyngre och lite "svart" ibland, men ändå med lite komedi och glimten i ögat.

Sett både Mentalist och White Collar tidigare. Testar nu IZombie. Tycker hittills den är ok, men inte lysande (efter två avsnitt).
 

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
505
Senast: startpompe
·
Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 435
Senast: MiaMia
·
Kultur Jag skulle vilja ha tips på intressanta böcker. Att titta på en film/serie på en skärm ger en viss tillfredsställelse, men jag är i...
Svar
6
· Visningar
470
Senast: Yeah but
·
Fritid En liten spinoff på andra serie-tipsar tråden eftersom jag gärna ser historiskt, fantasy, sci.fi. och rysare. :D Jag gillar serier som...
Svar
4
· Visningar
433
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp