Tittar in i ditt kök, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gjorde ICAs majsplättar igår. Skulle säga att de var godkända men inte mer, hade i lite mer sambal än vad receptet föreslog. De hade nog funkat hyfsat som ett tillbehör till chili eller liknande lite kryddigare mat. De blev dock ganska trista och torra som lunch dagen efter.
 
@Hyacinth Du förtjänar all buke-kärlek, bläckisar och ost efter din tortyr :love:.

On-topic: Jag har nog lagat mitt livs middag hemma hos svärisarna idag :up:. Perfekt rosa lamm tillagad med champinjoner i ugnen, marinerat i lime, vitlök och rosmarin. Ugnpotatis/pomfrittes, grillad sparris och mitt livs mest ambitiösa långtidskokta rödvinssås som tillbehör. Jag har redan vunnit årets bästa måltid med hästlängder och det är bara april :d!
 
Lasagne med spenat, portabello och majs (väldigt otippat!!) blev dagens middag. Smaken var trevlig men med tanke på att det var en vegetarisk lasagne så kändes den väldigt proteinfattig så jag blev hungrig rätt fort igen. Dessutom, burkmajs liksom?! Den hade jag nog kunnat klara mig utan! Men svampen var god :up: :D
 
Lasagne med spenat, portabello och majs (väldigt otippat!!) blev dagens middag. Smaken var trevlig men med tanke på att det var en vegetarisk lasagne så kändes den väldigt proteinfattig så jag blev hungrig rätt fort igen. Dessutom, burkmajs liksom?! Den hade jag nog kunnat klara mig utan! Men svampen var god :up: :D
Vad majsen gjorde där undrar man ju. Den sticker verkligen av i din beskrivning.
 
En ljummen potatissallad igår på färskpotatis, kapris, inlagd gurka, dijon, citron och Salaki salladsost, som jag testade genom Smartson. Den var bra i sin genre faktiskt, lagom salt och fin i konsistensen men det är ju stor skillnad mot riktig fetaost. En stark chorizo till som levde upp till sin titel, det var bra skjuts i den.
 
Kokt potatis och kokta morötter igår, fortfarande lite ont i magen. Men när jag började äta kom aptiten tillbaka, så jag fyllde raskt på med caprese och blåbärsfil till efterrätt :D Blir samma till lunch idag, plus ramslökspesto på de där kokta grejerna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 322
Senast: Calmiche
·
  • Låst
Mat Ny tråd! Vad ätes och hur lagas det? Och givetvis lite socialt prat, ety det hör samman med mat.
100 101 102
Svar
2 038
· Visningar
106 584
Senast: Mineur
·
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 902
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 128
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp