Tittar in i ditt kök, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har dinerat på Pinchos med en kompis. Hade egentligen tänkt att vi skulle äta lite påskig kvällsmat här hos mig, men eftersom gårdagen blev så intensiv hann jag inte förbereda ett smack. Jo, jag köpte potatis ;)

Så jag föreslog middag på lokaaaal istället och det var ett bra drag, det var supertrevligt och jättegott! Fisktacon och sötpotatisfriesen alltså...
 
Var hemma hos föräldrarna lagom till deras middag, kollade i grytan och bara "mmm, det där ser gott ut. Ni ska väl inte äta allt?!" Som den väluppfostrade dotter jag är :angel:

Så för min del blev det hemmagjord pasta (tagliatelle typ) med ricotta och salviaröra samt kyckling. Allt utan något arbetsinsats, så eh, jag klagar inte :D
 
Har påsklov och fick fikabesök vid 10 imorse. Alltså kaffe, kaka och bulle till frukost. Sedan blev jag lite trött och somnade kanske en stund med katterna... Kom därefter på att jag kanske borde äta frukost, så det gjorde jag. Vid typ två-tiden. Nu funderar jag på att äta middag. Har krislösningen krögarpytt i frysen. Är ju gott ihop med ett par stekta ägg. Och en schysst öl, kanske? :D
 
Jag har JÄTTEONT i magen. Inga som helst andra symptom. Har ätit kokt ris och överkokta morötter och hoppas att det här går över snabbt :down:
 
Jag har JÄTTEONT i magen. Inga som helst andra symptom. Har ätit kokt ris och överkokta morötter och hoppas att det här går över snabbt :down:
Nämen fy vad trist! Magen är ju så jobbig att ha problem med, hoppas att du mår bättre snart!
 
Här har det hafts en osedvanligt usel måndag och jag var i riktigt "tyck synd om mig"-mode när arbetsdagen äntligen tog slut. Detta resulterade i att vi åt falafel-wrap framför TV:n istället för laxfilé vid köksbordet. Känns som att det var ett bra beslut. Nya tag imorgon!
 
Har inte så mycket att berätta eftersom jag inte var med under själva tillagningen :o

Meeeen, jag tror att det var utifrån det här receptet som det blev röra över (så salvia istället för nässlor och det kan ha modifierats ytterligare) och även pastadeg.
http://alltommat.se/recept/ravioli-med-nasslor/

Vi är lite opålitliga på det viset, kan aldrig följa ett recept utan att ändra. Så även om vi inte lagar mat som många här, på känn utan recept typ, så är det ju mer eller mindre värdelöst att dela recept ändå eftersom vi inte vet hur en gör när en följer receptet :o
 
Har inte så mycket att berätta eftersom jag inte var med under själva tillagningen :o

Meeeen, jag tror att det var utifrån det här receptet som det blev röra över (så salvia istället för nässlor och det kan ha modifierats ytterligare) och även pastadeg.
http://alltommat.se/recept/ravioli-med-nasslor/

Vi är lite opålitliga på det viset, kan aldrig följa ett recept utan att ändra. Så även om vi inte lagar mat som många här, på känn utan recept typ, så är det ju mer eller mindre värdelöst att dela recept ändå eftersom vi inte vet hur en gör när en följer receptet :o
Jag är lika hopplös med recept! Men det där var ju lite intressant! Jag planerar för Tema Trädgårdens Gröna Blad inför påsken.
 
Elände!

Men om du super skallen av dig måste du sjukskrivas imorgonbitti ! :idea:

Sant! Ahhhh, vad skulle jag göra utan kloka mentorer att luta mig emot?

Dock:
Vill jag möta rörmokaren bakfull? Min plan var att smita med BARNEN innan han (måste vara en han) dyker upp och dra till närmsta café med bra kaffe, croissanter och toalett...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 323
Senast: Calmiche
·
  • Låst
Mat Ny tråd! Vad ätes och hur lagas det? Och givetvis lite socialt prat, ety det hör samman med mat.
100 101 102
Svar
2 038
· Visningar
106 640
Senast: Mineur
·
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 919
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 128
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp