Tittar in i ditt kök, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ok, vi försökte oss på att grilla en andra dag och ungefär lagom till att kolen var redo kom vad som närmast kan beskrivas som ett monsunregn. Det kändes verkligen som ett enda långt finger från den skotska sommaren, så vi gav upp och fortsatte inomhus istället där vi grillade lax med bacon och citron på vår gamle trotjänare George Foreman istället. Det blev gott, men inte lika gott! Fransk potatissallad med äpple och valnötter till. Gavi di Gavi i glasen.
 
Grillat hemma hos pappa och sambo.
Majskolv och marinerade grönsaker från grillen till mig. De andra hade även lammkotlett.
Surfegsbaguette och en tomat-mozzarella-fetaostsallad och pappas tzatziki till.
Cava i glaset.
Till efterrätt blev det hemmagjord yoghurtglass gjord på svarta och röda vinbär som toppades med grädde, jordgubbar och vinbär.
Gott gott!
 
Igår:
Förrätt: rökta och färska räkor med aioli.
Huvudrätt: allt grillat: entrecote, färskpotatisknyte med smör och kryddor, knipplöksknyten med smör och kryddor, röda och gula bifftomater, hemgjort kryddsmör med whiskey och kryddor, sallad.

Idag: Chop Chop!
 
Om jag kunde laga mat skulle jag laga linguine med räkor, fänkål, basilika, mynta och lime. Varje dag.

DDhEMtr.jpg
 
Jag blev precis klokare. Var gång jag hört någon nämna ramslök har jag trott att det handlade om 'wild garlic' som vi kallar det härborta - men det är det ju inte alls nu när jag för en gångs skull provade googla! O_O
Jag har med andra ord ytterligare vilda växter att skörda, för ramslöken frodas också längsmed promenadslingan. Tack så mycket! :D
 
Vi var på restaurang Natur igår. Majoriteten av sällskapet åt lamm, veganerna åt variation på jordärtskocka. Det var gott, inte tal om saken, men inte mättande för fem öre. Efter huvudrätt + efterrätt + dricka (på såväl Natur som annan lokal) kände vi oss ändå nödgade att stadga upp måltiden med crepes och falafeltallrik.

Kvällen avslutades på en karaokebar i Majorna, där vi drack cider och åt jordnötter.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 300
Senast: Calmiche
·
  • Låst
Mat Ny tråd! Vad ätes och hur lagas det? Och givetvis lite socialt prat, ety det hör samman med mat.
100 101 102
Svar
2 038
· Visningar
106 144
Senast: Mineur
·
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 858
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 125
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp