Bukefalos 28 år!

Tittar in i ditt kök, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ikväll blir det LCHF-broccoligratäng med sallad och jordnötsbiffar.
Jag äter inte efter LCHF men min vän bjöd mig på en jättegod sådan häromveckan så var tvungen att laga den själv. Blir bra matlåda också.
Den innehåller jäkligt mycket ost: riven ost, fetaost, keso och cream cheese :p Ost är gott!
 
Halloumisallad (med stark dressing) och Fanta på Max i Ljungby, tillsammans med mamma, på väg hem från Skåne där vi ätit en ganska stor frukost, och sedan fikat med muffins.
Kanske blir det glass i kväll, kanske går jag ut och köper bröd och ost och yoghurt.
 
Gjorde en fusion mellan potatissallad och coleslaw. Kokt potatis, rädisor, rödlök, kapris och massa mungsbönsgroddar. Majonnäs och gräddfil, dijon och citrontimjan. En skvätt granatäpplesirap. Intogs med blancherad sparris, avokado med flingsalt, en skiva serrano och en smörgås med hummus.
 
Vi har firat mammor idag, dvs min egen, min fars och min kusins (även om kusinen inte var närvarande så vi firade åt henom :D), genom att äta "smörrebröd" i trädgården.

Båda gjordes på hembakat rågbröd och den ena toppades med gröna blad, rostbiff, "remoulad", äpple, rödlök ich ärtskott. Den andra var med gröna blad, rökt lax, sparris, hollandaise och pocherat ägg (detta var dock frivilligt).
Äpplemust och hembrygd öl i glasen. Som tillbehör en sallad med mandolinad broccoli, mandolinade rädisor, mandolinad rödlök, strimlande sockerärtor, ärtskott, sparris, solroskärnor, pumpafrön, lite citronsaft och olivolja.

Till "efterrätt" blev det kanelbullar bakade på vildjäst (sambons projekt :D) och kaffe.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 450
Senast: Calmiche
·
  • Låst
Mat Ny tråd! Vad ätes och hur lagas det? Och givetvis lite socialt prat, ety det hör samman med mat.
100 101 102
Svar
2 038
· Visningar
107 575
Senast: Mineur
·
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 043
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 194
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp