Tittar in i ditt kök del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
En slags asiatisk-amerikansk buffé idag. Med problemet att det lagades allt för mycket mat - men å andra sidan finns matbehovet kvar under veckan med luncher och kvällsmat.

Cashew chicken, friterad kyckling, Buffalo wings, kycklingklubbor, räkchips, sötsur sås, blue cheese dip, vårrullar, ris och srirachamajo och en grönsallad med Rhode island-dressing.
 
Ikväll spädde jag ut rester av libanesiskt ris med kycklinglårfiléer. Gjorde mer libanesiskt ris i buljong, stekte diverse lökar, stekte vanamei-räkor i citronolja/smör/kryddor, hade i det och mer majs.
Gjorde en kall vitlökssås med örter till också. Supergott!
 
Jag hade tankt gora Shrimp 'n' grits, men orkar inte riktigt, sa det blir pasta med korsbars tomater och ost (hoppas jag har Feta hemma, annars blir det nagon annan ost:p)
 
Greppade en förpackning med färsk pasta fylld med nån tryffel och parmesangegg ur billiga hyllan på ica.
Fräste lite baccon och en hackad vitlöksklyfta, slog på ett par matskedar grädde och lite svartpeppar.
IMG_7006.jpeg
 
Greppade en förpackning med färsk pasta fylld med nån tryffel och parmesangegg ur billiga hyllan på ica.
Fräste lite baccon och en hackad vitlöksklyfta, slog på ett par matskedar grädde och lite svartpeppar.
Visa bifogad fil 139047
Förutom att jag är allergisk mot tryffel (älskar dock smaken) låter det där alldeles fantastiskt! Får nog hitta på något liknande med tryffel-fri ravioli nån dag...
 
Britternas svar på fettisdagen firades traditionsenligt med pannkakor, men först åt vi soppa gjord på tomat, linser, morot och rotselleri. Pannkakorna åts med italiensk pistaschkräm, grekisk yoghurt och hallon som hettades upp i en kastrull med lite vaniljsocker. Oerhört gott!
 
Ja.. Ikväll serverade jag någon katastrof-sörja. Det skulle vara spagetti carbonara. Men spishelvetet dog och jag kunde bara använda två små plattor. Jag överkokte färska pastan och glömde spara pastavattnet. Försökte rädda det med lite matlagningsgrädde, äggulor och parmesan. Men vi hade tydligen bara lite parmesan kvar. För lite..
Sambon smakade och tittade på mig. Jag sa åt honom att vara tyst och äta. 🙄😅

Jaja.. till efterrätt får vi semlor en i stallet gjort. Det ser jag mer fram emot! 😅
 
Förutom att jag är allergisk mot tryffel (älskar dock smaken) låter det där alldeles fantastiskt! Får nog hitta på något liknande med tryffel-fri ravioli nån dag...
Här brukar ”billiga hyllan” ha olika typer av fylld, färsk pasta vid Tisdag-Onsdag. Troligtvis sånt som de trodde skulle säljas under helgen. Bla ricottafyllda eller svampfyllda.
Med vitlök och en driva parmesan kommer man långt!
 
Ikväll gjorde sambo kyckling i igen som blev vansinnigt god med så goda kryddor på krispigt skinn. Till det körde vi diverse rotfrukter, rödlök och spetskål i ugnen. Till det Rays grillsåser. Så gött!
Efterrätt jättegoda semlor. 😍
 
Paj med fetaost, spenat och div. överblivna grönsaksrester från kylen (främst paprika och tomat) som jag stekte upp med lite pesto innan de åkte ner i pajskalet tillsammans med det andra + äggstanning. Det tog en förfärlig tid att stelna i ugnen, jag underskattar alltid just den biten lite, men när vi väl kunde äta var det förfärligt gott!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Störiga saker vi stör oss på, del 33
  • Inredningstråden, del 2
  • Att bjuda någon?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp