Tittar in i ditt kök del 27

Till midda idag värmde jag pitabröd i ugnen och som fyllning hade jag strimlad kyckling, sallad, tomater, paprika, fetaost,, böngroddar , rädisor i tunna skivor och vitlökssås. Blev jättegott rädisan gav lite tuggmotstånd. Kan nog tänka mig att skära rädisan i lite tjockare skivor nästa gång för att få ännu mer tuggmotstånd.
 
Idag blev det lite som fanns i frysen så det blev laxfile, klyftpotatis och sallad som var över från gårdagens pitabröd. Hade också en öppnad burk med bearnisesås så det åt jag potatisen med. Bra att göra av med rester, gillar att jag kommit ihåg att köpa hem groddar nu har inte haft det på ett tag. Inte rädisor heller för den delen. Är gott och ger lite tuggmotstånd.
 
Ikväll grillade vi högrevsburgare och hade på goda grönsaker, picklad rödlök, dressing och chili-cheddar. Så gott!
Efterrätt glass: Rocky Road, Himelsk röra och passion/mango-sorbet. Så gott efter varm dag! 😍

Har sett att brännässlor börjat komma och är SÅ taggad på nässelsoppa med ägg snart. ÄLSKAR! 😍
 
Idag åt jag årets första inhemska sparris! Sparris är en av mina topp tre favoritgrönsaker, så jag njuter verkligen för fullt nu när det är säsong. Idag åts den med ugnsbakad laxfilé, sötpotatis, paprika och morot. Riven parmesanost ovanpå och lite sriracha-yoghurt till. Mums!

20240501_173931.jpg
 

Liknande trådar

  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
104 943
Senast: Mineur
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 205
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 326
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
675
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp