Tjejgrejer att göra i Malmö?

iHagen har alltid vegetariskt alternativ. Streetfood på stationen har jättegod halloumiburgare. Vigårda har med bra veggoburgare. Barbacoa har quorn som alternativ. La soupe har alltid minst en vegeterisk oftast vegansk soppa. Svårt att säga mer detaljerat när man inte vet om det är lunch eller middag eller vad du tycker är en halv förmögenhet.
 
DÅ var det dags, i morgon bär det av till Malmö. Vi har väl hyfsad koll på vad vi ska göra, men så kom vi på att vi kanske behöver äta något också... :p :d Så jag fortsätter med en följdfråga här:
Var i Malmö, inom (ganska kort) promenadavstånd från tågstationen, kan man äta bra vegetarisk mat? Det behöver inte nödvändigtvis vara en helvegetarisk restaurang, men de ska servera bra vegetarisk mat - som helst inte kostar en halv förmögenhet...

Välkomna till Malmö :) Om ni promenerar förbi häktet kan ni ju vinka till mig ;)
 
Café Angez har trevlig vegetarisk (lunch)mat :) Ligger lite gömt på en bakgata nära Gustav Adolfs torg. Nu antar jag att ni kommer till Malmö C, annars vet jag femhundra till trevliga ställen kring Triangelstationen!
 
Min absoluta matfavorit i Malmö är Vegegården som ligger centralt, men en liten bit att promenera från stationen är det ju. Asiatisk helvegetarisk buffet, med massor av goda grytor, tofu, friterad låtsaskyckling/räkor osv.
 
Min absoluta matfavorit i Malmö är Vegegården som ligger centralt, men en liten bit att promenera från stationen är det ju. Asiatisk helvegetarisk buffet, med massor av goda grytor, tofu, friterad låtsaskyckling/räkor osv.

Och jag har jättesvårt för Vegegården just för alla imitationsrätter... jag som ändå äter kött kan inte känna skillnad på "låtsas"rätterna och äkta varan..
 
Så himla synd att ni inte är i Malmö över hela helgen för det är nämligen seriespelshelg i roller derby och känns som den typ allra bästa aktiviteten att gå på med sina döttrar!
Förutom att reglerna är svåra att förstå? ;) Jag tittade lite på det under SM-veckan i Sundsvall, men hade svårt att förstå när de fick poäng och inte. Jag kanske satt för kort stund? :confused: (Eller googlade för lite. ;) )

/Lady_S
 
Förutom att reglerna är svåra att förstå? ;) Jag tittade lite på det under SM-veckan i Sundsvall, men hade svårt att förstå när de fick poäng och inte. Jag kanske satt för kort stund? :confused: (Eller googlade för lite. ;) )

/Lady_S

Kollade också under SM-veckan men nä, fattade ingenting och tyckte det var urtrist :o
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 065
Senast: Meggan
·
Övr. Barn Finns så mycket kloka människor här så jag vill fråga, kanske finns något man kan göra som man inte har tänkt på. Min väninna levde...
Svar
14
· Visningar
3 145
Senast: krambanan
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt om jag lagt tråden rätt, i annat fall hoppas jag att moderator kan flytta den dit den hör hemma. Jag har ett...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 311
P
Hästmänniskan Som ni alla vet har jag fått jobb på ridläger och nu vart där en vecka. Jag har aldrig fått någon direkt information om exakt vad det är...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 226
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp