Tjejgrejer att göra i Malmö?

ameo

Trådstartare
Moderator
Jag och mina döttrar ska tillbringa en hel fredag i Malmö (när de har en studiedag i höst).
De senaste åren har de varit på semesterutflykter med pappa medan jag har sommarjobbat och de är väldigt trötta på pappas idé om vad man gör på semesterresor. (åker runt i bilen och tittar på saker, typ)
Så, när vi konstaterade att de aldrig hade varit i Malmö (dit jag kör lastbil på sommarnätterna) så kom vi fram till just den utflykt vi ska göra om några veckor. Och döttrarna sa med eftertryck att de ville göra "tjejgrejer".

Nu är de inte extremt tjejiga på något sätt, det var nog mest deras sätt att tala om att de vill göra något med mamma, sånt som man helt enkelt inte får pappa att fatta att man vill göra. Jag själv är rätt "o-tjejig"...

Så, frågan är då, vad kan man hitta på i Malmö - utöver allmän shopping - som är lite mer åt det tjejiga hållet, tillsammans med två döttrar på 11 resp 13 år? En fredag på dagtid...

Vi kommer åka tåg dit och jag är skruttig, så vi kommer inte förflytta oss sådär vidarevärst jättelångt.
 
Har du något exempel på vad de kan tänkas mena med tjejgrejor? :confused: Fixa naglarna? Gå till någon bra frisör och få håret style:at? Åka och bada? Gå på spa? (Jag vet dock inte vad nagelfix och spa har för åldersgränser.)
 
Har du något exempel på vad de kan tänkas mena med tjejgrejor? :confused: Fixa naglarna? Gå till någon bra frisör och få håret style:at? Åka och bada? Gå på spa? (Jag vet dock inte vad nagelfix och spa har för åldersgränser.)
Jag har inte fått nåt bra svar på vad de menar. Jag vet inte heller vad tjejgrejer är för något :p så vi får väl helt enkelt hjälpas åt. Jag kanske kan formulera om frågan lite -> Vad kan man göra i Malmö som två tjejer kan tänkas vara intresserade av? (som helst inte kostar skjortan heller...)

Jag tar tacksamt emot tips på allt man kan tänka sig, så kan jag ju sätta mig med döttrarna och fundera ut vilket av det som kan vara av intresse, utöver lite allmän shopping.
 
Ni kanske kan åka till Emporia? Tåget går ända fram. Kanske inte min dröm, men kan tänka mig att det går hem hos döttrarna.
 
Malmöhus slottsmuseum och Tekniska Sjöfartsmuseet med ubåten man får gå in i är det roligaste jag kan komma på.
 
Emporia är ju givet, det är nästan en heldag. Vad gör tjejerna normalt sett till vardags med sina kompisar? Vad hade varit kul att berätta för tjejgänget när de kommer hem?
 
Jag och mina döttrar ska tillbringa en hel fredag i Malmö (när de har en studiedag i höst).
De senaste åren har de varit på semesterutflykter med pappa medan jag har sommarjobbat och de är väldigt trötta på pappas idé om vad man gör på semesterresor. (åker runt i bilen och tittar på saker, typ)
Så, när vi konstaterade att de aldrig hade varit i Malmö (dit jag kör lastbil på sommarnätterna) så kom vi fram till just den utflykt vi ska göra om några veckor. Och döttrarna sa med eftertryck att de ville göra "tjejgrejer".

Nu är de inte extremt tjejiga på något sätt, det var nog mest deras sätt att tala om att de vill göra något med mamma, sånt som man helt enkelt inte får pappa att fatta att man vill göra. Jag själv är rätt "o-tjejig"...

Så, frågan är då, vad kan man hitta på i Malmö - utöver allmän shopping - som är lite mer åt det tjejiga hållet, tillsammans med två döttrar på 11 resp 13 år? En fredag på dagtid...

Vi kommer åka tåg dit och jag är skruttig, så vi kommer inte förflytta oss sådär vidarevärst jättelångt.


Åk till Köpenhamn och gå på tivoli. :D
 
Ni får väl spana på grabbar!

(tänker på "fågelskådaren", någon revy som spelades in på den tiden saker publicerades på singel. Någon kanske vet vilken jag tänker på.)
 
Emporia ä en bra idé, men har ni tid över i Malmö med så åk upp till Skybare i Malmö Live vid stationen. Beställ alkoholfria juicedrinkar och titta på utsikten!
 
Emporia är ju givet, det är nästan en heldag. Vad gör tjejerna normalt sett till vardags med sina kompisar? Vad hade varit kul att berätta för tjejgänget när de kommer hem?
Något annat än shopping får det nog bli, men det låter ju som ett bra köpcentrum - där man kanske kan parkera mamman på en bänk nånstans medan tjejerna går runt och kollar...

Teater eller musikal?
Finns det nåt sånt på dagtid?

Malmöhus slottsmuseum och Tekniska Sjöfartsmuseet med ubåten man får gå in i är det roligaste jag kan komma på.
Tack för tips, lägger på listan!

Ormar, spindlar och kackerlackor på Terrariet i Folkets Park?
Njäe, nog för att de gillar djur, men det är nog främst däggdjur som går hem hos dem...
 
Åk till Köpenhamn och gå på tivoli. :D
nu var det ju Malmö vi hade tänkt just den här dagen... ;)
Ni får väl spana på grabbar!

(tänker på "fågelskådaren", någon revy som spelades in på den tiden saker publicerades på singel. Någon kanske vet vilken jag tänker på.)
*fniss* du har inga döttrar i den åldern, va? De skulle dö pinsamhetsdöden om jag föreslog just det...
Emporia ä en bra idé, men har ni tid över i Malmö med så åk upp till Skybare i Malmö Live vid stationen. Beställ alkoholfria juicedrinkar och titta på utsikten!
Huuuua, det är väl högt upp antar jag?
 
Jag och mina döttrar ska tillbringa en hel fredag i Malmö (när de har en studiedag i höst).
De senaste åren har de varit på semesterutflykter med pappa medan jag har sommarjobbat och de är väldigt trötta på pappas idé om vad man gör på semesterresor. (åker runt i bilen och tittar på saker, typ)
Så, när vi konstaterade att de aldrig hade varit i Malmö (dit jag kör lastbil på sommarnätterna) så kom vi fram till just den utflykt vi ska göra om några veckor. Och döttrarna sa med eftertryck att de ville göra "tjejgrejer".

Nu är de inte extremt tjejiga på något sätt, det var nog mest deras sätt att tala om att de vill göra något med mamma, sånt som man helt enkelt inte får pappa att fatta att man vill göra. Jag själv är rätt "o-tjejig"...

Så, frågan är då, vad kan man hitta på i Malmö - utöver allmän shopping - som är lite mer åt det tjejiga hållet, tillsammans med två döttrar på 11 resp 13 år? En fredag på dagtid...

Vi kommer åka tåg dit och jag är skruttig, så vi kommer inte förflytta oss sådär vidarevärst jättelångt.

Gå på trav på Jägersro och satsa några tjugolappar på ett par lopp. Käka glass och kolla på loppen. :)
 
25e våningen så det är inget för höjdrädda ;)
tack, då avskriver vi det... ;)
Gå på trav på Jägersro och satsa några tjugolappar på ett par lopp. Käka glass och kolla på loppen. :)
Nja alltså, det är nog kanske ett bra tips men jag tänkte mig nog mer sånt som är lite med speciellt för Malmö, som vi inte kan göra hemma. Vi bor en kvart från Kalmartravet...
 
Har själv inte varit i Folkets Park på lugnt sagt 30 år, men kanske något som funkar?

http://www.malmofolketspark.se

"Barnen kan också välja och vraka mellan ett stort parktorg med massor av gratis aktiviteter, veteranbilsåk, lekplatslek, plaskdamm och teaterföreställningar. Under sommarlovet är det Superdupersommar.

På Äventyrsgolfen Malmö i våra hjärtan spelar du minigolf genom Citytunneln och runt Turning Torso. Lyxglass njuter du av i Ben & Jerrys glasskiosken som ligger i anslutning till banan."
 
DÅ var det dags, i morgon bär det av till Malmö. Vi har väl hyfsad koll på vad vi ska göra, men så kom vi på att vi kanske behöver äta något också... :p :d Så jag fortsätter med en följdfråga här:
Var i Malmö, inom (ganska kort) promenadavstånd från tågstationen, kan man äta bra vegetarisk mat? Det behöver inte nödvändigtvis vara en helvegetarisk restaurang, men de ska servera bra vegetarisk mat - som helst inte kostar en halv förmögenhet...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 055
Senast: Meggan
·
Övr. Barn Finns så mycket kloka människor här så jag vill fråga, kanske finns något man kan göra som man inte har tänkt på. Min väninna levde...
Svar
14
· Visningar
3 125
Senast: krambanan
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt om jag lagt tråden rätt, i annat fall hoppas jag att moderator kan flytta den dit den hör hemma. Jag har ett...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 299
P
Hästmänniskan Som ni alla vet har jag fått jobb på ridläger och nu vart där en vecka. Jag har aldrig fått någon direkt information om exakt vad det är...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 222
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp