Bukefalos 28 år!

Tjooho jag kan röra mina tår!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Timsetim

Trådstartare
Örnen har landat!
Storken är här!
Den 14/4 kom mina små underverk till världen! :love: :love:

Den 12, på onsdagen, så hade jag tid hos spec mvc. Mitt blodtryck har varit lite högt hela graviditeten och på slutet så hade jag börjat läcka äggvita i urinen. Pga det så rekommenderade doktorn att jag skulle bli igångsatt.

På kvällen åkte vi in till stan och gick på restaurang. Satt som två fnittrande nyförälskade och viskade om att vi visste något som ingen annan på restaurangen visste, vi skulle bli föräldrar och det kanske redan dagen efter. När vi kom hem så packade vi ner det som skulle med till bb, ringde och förvarnade hundvakten och städade undan lite. Äntligen fick sambon packat bb-väskan! ;)

Efter en sömnlös natt ringde jag till förlossningen på torsdags morgonen för att höra om de hade plats för oss. Vi gjorde oss iordning och körde in.

Vi var framme strax efter 09.00 och jag blev undersökt. Var öppen två centimeter, blev igångsatt vid 11.00. Spenderade eftermiddagen med att tramsa runt och ta kort i nattasärken som man är så sexig i! :D När kvällen kom så hade jag fortfarande inte mer än lite sammandragningar, inte kraftigare än de jag haft de senaste månaderna.

Fick en ny omgång vid 17.30, "hästadosen". ;) När nattpersonalen kom in och presenterade sig strax efter 21.00 så hade vattnet börjat sippra lite och jag började känna lite mensvärk. Men de räknade inte med att det skulle bli något barnafödande den natten utan sa åt oss att få så mycket vila vi kunde. Vid 01.00 började de riktiga värkarna, neråttryckande. Efter att ha stått, gått, legat, benen högt, benen lågt osv i två timmar började det bli lite drygt. Vid 03.00 bad jag min sambo ringa på barnmorskan. Hon undersökte mig och jahapp, -"du är fullt öppen, här ska födas barn"! :o

Hon placerade mig i sängen och började förbereda förlossningen. Bara en kvart senare så började krystvärkarna. 04.45 kom vår lilla son till världen som ett skott :love: , jag lyckades få in en kryst extra, vilket inte var vad bm hade räknat med, hon fick fånga honom i axelhöjd! :D Jag fick klappa honom lite på gumpen, sedan var det bråttom att försöka styra nästa barn rätt. De lyckades inte få ner huvudet så det blev att föda nästa barn med benen först. Efter att ha krystat som en tok så kom vår dotter till världen 05.30. :love:

Jag var rejält trött och medtagen efteråt. Men lycklig och stolt! Sådant hästajobb man hade gjort! :)

Barnmorskan som förlöste mig var helt suverän. Precis så som jag hoppats på att hon skulle vara. Berättade hur jag skulle ligga, pushade och stöttade och hjälpte mig till en fantastisk upplevelse.

Summa summarum, en perfekt graviditet följdes av en perfekt förlossning!

Jo, just det.
Pojken 49 cm, 2615 g.:love:
Flickan 51 cm, 3060 g.:love:

/Timsetim
 
Senast ändrad:
Sv: Tjooho jag kan röra mina tår!

stort grattis!:)
De var ju riktigt stora!
Hur länge hann du gå med dem?

Tycker att det låter som en exemplarisk förlossning:D
 
Sv: Tjooho jag kan röra mina tår!

quarter4ever skrev:
stort grattis!:)
De var ju riktigt stora!
Hur länge hann du gå med dem?

Tycker att det låter som en exemplarisk förlossning:D

De kom till världen i ve 37+2, vilket även var en anledning till att doktorn tyckte att det var ok att sätta igång mig, de var färdiga för leverans! ;)

Tror inte att något i förlossningen kunde ändras så att den hade blivit bättre. :)

/Timsetim
 
Sv: Tjooho jag kan röra mina tår!

Grattis! Roligt att ha fått följa med en bit här på forumet innan slutspurten. Visste du innan att det skulle bli pojke/flicka? Eller att de ens var tvåäggs? Är så dålig på sådant så det kanske är en dum fråga.. kanske är det första man får veta. =)
 
Sv: Tjooho jag kan röra mina tår!

Wow, grattis!

Ja, det finns ju inget att tillägga mer än att vi vill se bilder.

Hurra!!!
 
Sv: Tjooho jag kan röra mina tår!

Grattis, jätteskönt att höra att det gått bra med bebisarna och att jag inte behöver vara så nervös för förlossningen.
Och grattis till att du kan röra vid tårna :)
 
Sv: Tjooho jag kan röra mina tår!

:banana: :bump: :banana: DUBBEL GRATTIS :banana: :bump: :banana:

Har tänkt på dig varje dag! Själv går jag fortfarande med magen i vädret men slemproppen släppte i förrgår och lite till i går...
 
Sv: Tjooho jag kan röra mina tår!

Ett jättegrattis och vilken positiv förlossning!! :love: :bump:
Som sagt bilder vill vi ha på underverken!! :banana:
 
Sv: Tjooho jag kan röra mina tår!

Jättegrattis till två på en gång!
Och fullstora var de också.
Du måste ju varit som en flodhäst.

Tack för att du delade med dig av din fina förlossning.
 
Sv: Tjooho jag kan röra mina tår!

He vad roligt att du tänkte på att du kan röra dina tår. :) Jag tänkte just det samma att vad skönt det ska bli att kunna böja sig ner och ta upp tidningen som farit i golvet utan att stånka som en flodhäst och vända mig på snedden...

Stort och dubbelt grattis!!! :banana:
 
Sv: Tjooho jag kan röra mina tår!

Åh ett sånt härligt inlägg!

Supergrattis!
bebe-garcon.gif
bebe-fille.gif
 
Sv: Tjooho jag kan röra mina tår!

Grattis till två små underverk!

Njut nu av de små. Så vill vi givetvis se bilder sedan. :)
 
Sv: Tjooho jag kan röra mina tår!

GRATTIS
har allt gått bra efteråt för det är ju en del merjobb med två, är tvillingmoster så jag har hört en del
 
Sv: Tjooho jag kan röra mina tår!

Tjohooo!! GRATTIS!!! Vad roligt att det kom ut en av varje och att allt verkar ha gått så bra!

Jag väntar, liksom de andra, på bilder.
 
Sv: Tjooho jag kan röra mina tår!

Vad mysigt det låter och Grattis! :)
Vill också föda barn NU!
 
Sv: Tjooho jag kan röra mina tår!

Åh vad underbart. Sitter här med tårar i ögonen när jag läser din berättelse. Och en pojke och en flicka, kan det bli mer perfekt?
Ett jättestortgrattis...:bump: :bow: :bump: :bow:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 245
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 655
Kropp & Själ Var till vc idag för min andra dos av järn intravenöst, fick en förra veckan också. Fick vänta ett tag efter bokad tid vilket jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 937
Senast: Rosett
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 463
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp