Bukefalos 28 år!

Tokiga annonseringar

Jag skrev möjligen av det uppenbara skälet att annonsören valt stavningen "slimat" och det är inte direkt första gången jag ser den och därmed är det diskuterbart.

Det är ett låneord där ursprunget ger stavningen med ett m, många låneord är inte anpassade efter svenska stavningsregler.
Enligt synonymer.se betyder "slimmad" samma sak som insvängd, insydd, figursydd, åtsittande, tajt; förminskad, kompakt, nedbantad. "Slimad", däremot, får inga träffar.
 
Jo jag föreslog ju själv slimmad med 2 m. Däremot har jag sett det med ett m vid flera tillfällen. Och betydelsen känner jag till. Jag förstår dock inte riktigt problemet eller det lustiga med felstavningar mer än att det är fel.
Varför skulle man INTE få tycka att det är kul :confused:? Så fort jag såg ordet tänkte jag på slajm och fick galna bilder i huvudet.... :D Det blev ju ett HELT annat ord! Jag älskar skyltat.se...
 
Varför skulle man INTE få tycka att det är kul :confused:? Så fort jag såg ordet tänkte jag på slajm och fick galna bilder i huvudet.... :D Det blev ju ett HELT annat ord! Jag älskar skyltat.se...
Vi är alla olika, har hört slimmat om så mycket att det inte direkt ger några associationer alls mer än att de använder ett modeuttryck. Du får tycka vad du vill givetvis :)
 
Husvagn båt.
Och min fantasi skenade iväg, jag ville så gärna se en husvagn som flöt så fint i vattnet men tänkte nää.. Man menar nog att en husvagn och en båt säljs. Skittråkigt. Bläddrar fram bilder och ser faktiskt en husvagn i något som liknar vass:) men nää igen. Det var husvagn och båt som menades. Dumma mig:( en husvagnsbåt hade jag köpt osedd.
 
Husvagn båt.
Och min fantasi skenade iväg, jag ville så gärna se en husvagn som flöt så fint i vattnet men tänkte nää.. Man menar nog att en husvagn och en båt säljs. Skittråkigt. Bläddrar fram bilder och ser faktiskt en husvagn i något som liknar vass:) men nää igen. Det var husvagn och båt som menades. Dumma mig:( en husvagnsbåt hade jag köpt osedd.
För mig är det tvärt om, har jättesvårt för de som särskriver. Inga problem alls här att förstå att det var en husvagn och en båt :)
 
Välbyggd stabil bilbur, generöst tilltagen.
Bra att den är generöst tilltagen.. Funderar just på om min suv får plats i den. Hade ju varit smidigt att ställa in sin bil i en bur i stället för att låsa den när man ska handla liksom.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Den 14 maj för tio år sedan, 1996, lade jag upp mina första web-sidor på internet. Jag tycker att det kunde vara kul att uppmärksamma...
Svar
13
· Visningar
11 949
Senast: DeCloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp